Madhouse rijdt Tamiya Cup

Bedankt voor je info, daar heb ik wat aan. Ik ga aankomend weekend de diff voor met AW Grease behandelen. Is het een kwestie van insmeren of gewoon een klodder er in?

AW grease geeft wel een enorme troep als het uit de diff behuizing komt (en dat doet het na verloop van tijd omdat de diffs bij een TT02 niet volledig afgedicht zijn) Als het op je tandwielen komt heb je meer wrijving. Maar als je AW grease gebruikt begin dan met een klein beetje (klodder grootte 1-2 doperwtjes), en voel op het circuit wat het effect voor jou is.
Als je dikke olie hebt gebruik die dan. Hele dikke (300k+) blijft best goed zitten, en mocht er iets lekken dan krijg je het transmissie huis met wat remreiniger makkelijk schoon.

Voor een iets zwaarder werkend diff werkt bij de TT02 met een Carson Motor prima, Helemaal locken zoals in de GT of TW klasse van het voordiff blijkt in de praktijk niet nodig.

Ik heb zelf alleen AW grease, inderdaad één flinke erwt, in het voordif zitten. Achter een HEEL klein beetje gewoon vet. Beide zijn er het hele vorige seizoen niet uit gelopen. Nou rijd ik ook niet zo hard, maar toch.

Hugo

Ik ga het morgen gewoon eerst met AW Grease doen, moet goed zijn. Ik rij ook niet zo hard dus dan gaat het hopelijk bij mij ook een seizoen mee :D

Vanmiddag het voorste diff behandeld met AW Grease. Eerst heb ik het hele diff uit elkaar gehaald en toen schoongemaakt en droog gemaakt. Daarna alle tandwielen en asjes flink ingesmeerd met AW Grease, bij elkaar ongeveer 1.5 erwt aan AW, en het diff weer in elkaar gezet. Daarna de boel even goed alle kanten op draaien zodat de AW overal goed tussen zit en de boel weer in elkaar gezet. Ook gelijk even het e.e.a. met shims behandeld zodat de overtollige speling weg is.

Ik heb er oude banden onder geschroefd en heb even op het asfalt voor de deur gereden. Ik moet zeggen dat het eerste gevoel erg goed is en er is een hoop (meer) tractie op de voorwielen. Ik weet natuurlijk niet hoe zich dat op het circuit vertaald maar ik heb goede hoop volgende week bij AMC.

Het achterste diff heb ik niets aan gedaan, deze is bij het in elkaar zetten van het chassis ingesmeerd met het bijgeleverde grease

Ik had wat sleutels 2e hands gekocht en wilde daar nog het e.e.a. bij kopen maar van het zelfde soort is niet meer te krijgen. De perfectionist als ik ben wil ik het liefst alles van het zelfde hebben en daarom ben ik begonnen met de Hudy Limited Edition sleutels. De andere heb ik allemaal te koop gezet en mogen voor een zacht prijsje weg.

Ik heb het volgende aangeschaft: 1.5, 2.0 en 2.5 Hex Wrench (inbus) en de 5.5mm (M3) en 7.0mm (M4) dopsleutels. Tevens gelijk een Hudy pitmat besteld en dus meteen alles goed.

Wil er nog wel een Hudy Philips schroevendraaier bij kopen maar dat komt nog wel.

Deze serie sleutels:
uued-kruvikad.jpg

Dit is de pitmat:
199910_2m.jpg

Ja gelijk maar goed gedaan, goed gereedschap is het halve werk.

In principe werkt een handdoek ook wel als Pitmat hoor maar dit leek me wel makkelijk zo.

Ik ook hoor, ik heb standaard een A3 snijmat op mijn bureau liggen en daar mijn toetsenbord op. Die schuif ik dan even aan de kant als ik ga knutselen. De snijmat is alleen onhandig mee nemen naar het circuit.

Ik heb 2 gaatjes in mijn TT-02 chassis die doorgedraaid zijn, nu zat ik te denken om ze te repareren met een M3 insert (zie afbeelding). Weet iemand waar ik deze kan kopen? Of zijn er nog andere goede tips?

Dunwandige-insert1.jpg

Laatst bewerkt:
Die inserts die ik hier boven aangaf zijn volgens mij M4 naar M3, die ruimte is er wel. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet fixen :oops:

Ik ga denk ik maar een nieuwe kuip bestellen en dan kan ik met de oude mooi experimenteren :D

Waar kun je vloeibare hars kopen dan?

Ik heb 2 gaatjes in mijn TT-02 chassis die doorgedraaid zijn, nu zat ik te denken om ze te repareren met een M3 insert (zie afbeelding). Weet iemand waar ik deze kan kopen? Of zijn er nog andere goede tips?

Dunwandige-insert1.jpg

Volgens mij zijn die inserts die jij aangeeft niet van M4 naar M3 maar van M5 naar M3
(anders zou wandikte van bus wel heel erg dun zijn)

HeliCoil Plus - Schroefdraad - inserts - HeliCoil - Merken - Gereedschappen - VIBA
zijn niet goedkoop (omdat je een speciale tap en indraaigereedschap nodig hebt)maar hebben wel het minste ruimte nodig.

soortgelijke inserts die jij laat zien heb ik nog liggen( met buitendiameter 5mm) en wil ik wel naar je opsturen.

bij interesse, PM maar je gegevens.

Voor de prijs van een nieuwe chassis kuip zou ik niet eens gaan zitten klooien met allerlei middeltjes.
TT02 Parts : Tamiya TT-02 lower Deck | | De Heilige Koe Deventer

Hier is ie bijvoorbeeld maar 7,20 euro.
Ik heb in al die jaren geleerd om bij het aandraaien van schroeven in plastic ten eerste niet te vast te draaien. Als ie vast zit is het goed. Niet nodig om hem nog eens extra aan te draaien. Maar het belangrijkste is om als je een schroef weer in het plastic draait. Om dan eerst tegen de klok in te draaien. De schroef komt dan iets omhoog door de schroefdraad en valt dan met een tikje iets naar beneden. Dan zit ie weer in de oude schroefdraad. Op dat moment kun je hem er in draaien. Doe je dit niet dan zul je elke keer als je een schroef in het plastic draait weer nieuwe schroefdraad tappen. Na een paar keer is het plastic dan zo vernaggeld dat er geen "vlees" voor schroefdraad meer over is en de schroef dus zal door draaien.

ik zou ook voor een nieuw chassis gaan, is vele male goedkoper en makkelijker
btw
de helicoil welke SamP aangeeft zullen niet werken in Plastic want deze zijn voor metaal bestemd

Ik heb net een nieuw chassis besteld, toch het makkelijkst. Aankomend weekend maar weer de boel ombouwen dan :D

De schroef een stukje terug draaien doe ik altijd al, dus daar zou het in principe niet door zijn gekomen.

Back