Madhouse rijdt Tamiya Cup

Mag ik vragen waarom je dit denkt EricJan?
Dit model is een TT02 zoals vermeld in de topstock klasse alleen met wat nieuwe onderdelen zoals ook met de TT01 is gebeurt in de jaren.
Zou het vreemd vinden als dit niet het geval is alleen door de nieuwe onderdelen.

Mvg Roy

Even voor de duidelijkheid alvast voor 2015:

De TT02S wordt uitgesloten in de Stock klasse!

De TT02S mag wel in de Euro-TW klasse!

Uitleg:
De TT02S is standaard voorzien van de TRF ophangingen.
Dat is niet de bedoeling van de stock klasse.
We laten al veel opties toe.
Maar het chassis en de ophanging / geometrie moet origineel blijven.

Grt,
Michael

Mag ik vragen waarom je dit denkt EricJan?
Dit model is een TT02 zoals vermeld in de topstock klasse alleen met wat nieuwe onderdelen zoals ook met de TT01 is gebeurt in de jaren.
Zou het vreemd vinden als dit niet het geval is alleen door de nieuwe onderdelen.

Mvg Roy

[edit] Michael was me tijdens het typen van omderstaande net voor met zijn reactie, hierbij de uitleg van mijn stelling :)

Als je goed naar de foto's van de TT02S kijkt zie je dat daar de soort wielophanging opzit zoals Tamiya ook gebruikt op de TW chassis, zoals TB03 en TA05/06.
Het grootste verschil tussen de wielophanging van de TT serie en de genoemde TB/TA chassis zit in de grotere lengte van de draagarmen en de positie van de schanierpunten. Dit zorgt nou net voor een sterk verbeterde wegligging. Alle top chassis gebruiken niet voor niets een gelijke constructie. Daarnaast is de speling op de draaipunten minder op de TB/TA chassis.
Als je kijkt naar de verschillen in de aandrijving tussen de beide cardan aangedreven chassis TT02 en TB03, dan zijn de verschillen niet heel groot. De TB heeft iets minder speling, maar beiden lopen met een beetje aandacht net zo soepel. Als je met deze chassis gaat rijden, en ik heb afgelopen seizoen veel gereden met zowel TT02 als de TB03 (met vergelijkbare banden en body), dan is de TB makkelijker en nauwkeuriger te besturen.

Ik verwacht op basis van deze ervaring dat de TT02S met de nieuwe wielophanging zodanig veel beter rijdt dan de standaard TT02, zelfs met opties, dat het een oneerlijke strijd is als deze in de TopStock klasse toe gelaten wordt.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat het standaard TT02 chassis een uitstekend chassis is, waarmee je met minimale opties heel leuk kunt rijden.

Duidelijk verhaal!

Ik heb volgens mij nu alle Tamiya opties die er zijn wel op mijn TT-02 zitten dus dat moet gewoon goedkomen volgend seizoen. Word voor mij voor het eerst en ik verwacht geen wonderen maar gewoon een hoop lol en lekker rijden.

Ik kon het toch niet laten en heb alvast het volgende besteld:
- 50746 RC CVA Super Mini Shock Unit (2x)
- 53333 RC Touring Car Tuned Spring

Ik ben tevens bezig aan een 2e TT-02 chassis, ik had nog het e.e.a. aan onderdelen liggen en heb hiervoor alleen de A en G parts nieuw moeten bestellen (nog geen 10 dollar bij elkaar). Dit chassis zal meer voor de fun zijn omdat ik zin had om te knutselen.

(de parts lijst in de eerste post is tevens bijgewerkt)

Om nog even terug te komen op de Camber modificatie.

Ballnuts, , boutjes, shims en low friction adjusters heb ik nog liggen dus met onderstaande parts zou ik er moeten zijn toch?

- Tamiya 9808126 Tamiya America Item #9808126 | RC 5x9.5mm Rocker Nut: 58394
of
- Tamiya 53992 http://banzaihobby.com/index.php?main_page=product_info&products_id=417&cPath=18_69_78

- Tamiya 54248 3x23 Turnbuckle Aluminum Turnbuckle Shaft - 3x23mm (2pcs) : Banzai Hobby
of
- Tamiya 54247 3x18 Turnbuckle Aluminum Turnbuckle Shaft - 3x18mm (2pcs) : Banzai Hobby

Om nog even terug te komen op de Camber modificatie.

Ballnuts, , boutjes, shims en low friction adjusters heb ik nog liggen dus met onderstaande parts zou ik er moeten zijn toch?

- Tamiya 9808126 Tamiya America Item #9808126 | RC 5x9.5mm Rocker Nut: 58394
of
- Tamiya 53992 Tamiya RC TA05-IFS Rocker Nut - Aluminum : Banzai Hobby

- Tamiya 54248 3x23 Turnbuckle Aluminum Turnbuckle Shaft - 3x23mm (2pcs) : Banzai Hobby
of
- Tamiya 54247 3x18 Turnbuckle Aluminum Turnbuckle Shaft - 3x18mm (2pcs) : Banzai Hobby

Alles wat je hierboven hebt aangegeven zijn idd de juiste parts om je TT-02 achteraan van een verstelbare camber te kunnen voorzien.
De lengte van je turnbuckle denk ik dat je best gesteld bent met die van 23mm. (weet niet meer welke ik daarvoor heb gebruikt)
Ik geef ook de voorkeur om de versterkte 5mm ball connectors te gebruiken (50875 of de versterkte), deze hebben meer verschroefbare oppervlakte en dus sterker in geval van crashes.
Qatmix (RCRACER) gebruikt de korte ball connectors.

Vandaag met de TT-02 bij MRC in Vianen gereden en het was een zeer leuke en leerzame dag. Ik had de TT-02 volledig in wedstrijd setup staan en kon zo mooi wennen voor de eerste Tamiya Cup wedstrijd in 2015. Ik heb daar gereden met een 24/64 verhouding en dit ging op zich lekker. Ik had eigenlijk een 25/64 verhouding willen rijden om iets meer topsnelheid te hebben maar de Cup Machine werd behoorlijk warm dus ik durfde het niet aan. Ik ga dus een heatsink met fan aanschaffen voor op de motor (er waren er een aantal die daar mee reden en hadden geen last van warmte). Iemand een goede suggestie voor een heatsink met fan?

Helaas werd ik in de laatste heat aangetikt (knalde op het rechte stuk op een auto die gecrashed was en weer de baan op kwam) en daardoor brak het fusee rechts voor (schijnt toch een TT-02 zwakte te zijn) en duurde mijn laatste heat maar 2 ronden. Dat word dus weer een nieuw rekje A-parts bestellen.

MRC is een leuke baan met vriendelijke mensen, ik ga daar zeker vaker rijden!

Laatst bewerkt:
De A-parts zijn weer besteld, deze komen uit de UK en ik heb wel vaker daar besteld dus zou voor het weekend binnen moeten komen.

Ook via ebay nog een goedkoop heatsinkje met fan besteld in het blauw aluminium. En daarnaast ook de Aluminium motor mount Tamiya 54558.

De volgende keer dat ik weer bij MRC ga rijden kan ik dus hopelijk met een 25/64 verhouding rijden.

Wat is de beste manier om je lexaan kappen te fixen? Ik heb een paar scheurtjes en die zou ik graag willen repareren.

Laatst bewerkt:
Ik heb een paar kleine scheurtjes, moet ze toch fixen want anders gaat hij verder scheuren. Wil er nog wel mee blijven rijden en de Audi kap voor volgend jaar bewaren.

Wat ik zelf altijd gebruik is Bison Rubber Repair. Is bij elke bouwmarkt wel te krijgen. Het voordeel daarvan is dat het flexibel blijft en je kan er bijvoorbeeld de zwakke plekken van een bumper mee vol laten lopen zodat het minder snel scheurt of breekt.

Op het einde van de scheur met een body reamer een klein gaatje maken helpt ook om doorscheuren te voorkomen en dan verstevigen met bovengenoemde tape en shoe goo of Bison rubber repair.

Back