Madhouse rijdt Tamiya Cup

Thanks! Ik denk dat ik 4 setjes banden + 2 setjes velgen ga bestellen die zowel goed bij de Ferrari 458 en Audi R8 LMS staan, het oog wil tenslotte ook wat.

De Cup Machine die er nu in zit word inderdaad mijn training motor dan, ik wist niet dat het zo werkte dat je een motor koopt bij de organisatie. Uiteraard wel een hele goede reden!

Begin november ga ik weer bij The Border racen met de TT-02 met volledige race setup zodat ik flink kan oefenen.

de officele wedstrijd-motor koop je via de organisatie en lever je na de wedstrijd weer in bij de organisatie tot aan de laatste wedstrijd, deze worden gemarkeerd zodat je altijd je eigen motor heb voor de wedstrijden

Hier nog wel even een vraag over, welke stekkers zitten er op dit motor?

Hier nog wel even een vraag over, welke stekkers zitten er op dit motor?

Normale motor connectors zoals dit:
tam_54358_1.jpg

je kan dus omdat je tijdens de TC je eigen motor houd, direkt de stekkers van de motor aanpassen of de draden direkt op de motor solderen bij inbouw, wat je zelf dus wilt

Wat zijn een beetje mooie velgen geschikt voor de TC die niet wegvallen in de body? Ik meen dat je voor de 51023 banden een 24mm velg moet hebben toch? Het liefst heb ik een zwarte of grijze velg die mooi past bij de Ferrari 458 of Audi R8 LMS.

En kan iemand me vertellen wat offset als aanduiding bij velgen betekend?

Offset is hoeveel de velgen naar buiten komen tegenover een velg zonder offset.
Als je bijvoorbeeld een iets bredere kap hebt maar velgen met offset 0 zullen die te ver naar binnen staan.
Neem je offset 2 dan komen de velgen 2mm naar buiten doordat het hart van de velg dan iets dieper ligt.Is dit nog niet genoeg dan kan je kijken voor offset 5 enz. enz. tot je de juiste maat hebt om de wielen mooi uit te laten komen in de wielkast van je body.

Bedankt voor de uitleg. Dan ga ik gewoon voor de originele Audi R8 velgen. Die zijn 26mm offset 2 en moet ik dus 1 van de 2 andere banden kiezen. Welke kan ik dan het beste gebruiken, slicks of radial?

Heb de Slicks geprobeert in Rucphen en is niet bevallen (geen Grip)
wat Hugo zeg klopt, de 51023 is een prima band in het droog en in full-wet
met een licht vochtige baan is het trickie (glad)

btw, je kan je velgen ook op kleur spuiten, wel even een plastic primer gebruiken.

Ik vertrouw op jullie dus dan is de 51023 gewoon de meest logische keuze :D

Wat zou een goede velg zijn met een offset van 4? Dan valt deze namelijk niet weg in de body. De originele velgen zijn namelijk 26mm met een offset van 2. 24mm banden op een 26mm velg gaat hem niet worden.

Ik heb de Audi kap:

full

Met deze velgen, Tamiya 53453:
header_53453.jpg

Waren de goedkoopste. Ik heb achter de brede assen en brede wielmenemers, voor standaard. Vult wat mij betref goed genoeg.

Regen-ervaring heb ik niet met de 51023 banden, als het regent zit ik lekker binnen... Verder goede banden, ik heb een heel seizoen op één set gereden. Behalve de eerste race, toen reed ik door verkeerde afstelling in één keer een hele set kaal!

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Die velgen zien er ook goed uit, ik ga eens kijken! Ik heb nu zelf 6mm wielmeenemers er op.

Wat had je verkeerd afgesteld dan?

Eh, ja waar zal ik beginnen: te harde dempers (1 gats rondom), verkeerder veren (bouwdoosveren rondom), teveel camber achter (gewoon dom), teveel toespoor voor (ook gewoon dom), etc. En niet kunnen rijden, veel te hard willen. Lees mijn verslag van die race maar:
[post54]
Pas in de Sprintfinale van de tweede race begon ik te rijden in plaats van te glijden:
[post75]
Het is een hele zoektocht, ik rijd nu ietsje anders dan destijds aangeraden door Viel9:
[post102]
Maar het is zeker een goed uitgangspunt.

Mijn belangrijkste rijlessen van afgelopen seizoen:
Die donkere lijn waar iedereen op rijdt, da's best handig om die te volgen...:hammer:
Gas ruim voor de bocht terugnemen (niet loslaten, is bijna nooit nodig), en accelererend door de bocht. Er doorheen laten rollen zoals ik vaak doe, uit angst voor schuivers, geeft veel meer onderstuur.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook gemerkt dat het een kwestie van durven is en niet te angstig zijn, dat karretje heeft meer grip dan we denken. Die donkere lijn is inderdaad best handig om te volgen :D

Ik ga vanavond even je verslag lezen ;-)

Ik heb de koe maar bij de horens gevat en het volgende besteld:

53453 Tamiya RC Med Narrow Six Spoke Wheels
51023 Tamiya RC Racing Radial Tires - Med Narrow

Beiden 4x zodat ik 2 complete sets heb, daar kan ik wel een tijdje mee vooruit.

Ik heb dezelfde velgen ook straks onder de ferrari, heb ze zelf glanzend zwart gespoten met eerst een primer laag. Gewoon met de spuitbussen van de Action!

grt

Ik hou ze origineel, ben niet zo van het spuiten (ook body's niet, die zijn uitbesteed). Daarnaast 1x over de cerbs en ze zijn beschadigd.

Ik zat nog aan disk wheels te denken en dan een swirl erop spuiten. Kijken of we ervan gehypnotiseerd raken... Niet gedaan, ik heb al genoeg te hobbyen!

Action spuitbussen zijn voor dit soort hard kunststof klussen verbazingwekkend goed, ja. Niet op de lexan body proberen, werkt niet.

Hugo

Back