Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Net even je verslagjes gelezen Hugo, leest lekker weg en ik voel je enthousiasme. Ik kan niet wachten tot volgend jaar :D
     
  2. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Nee voor de body moet je gewoon lexaan verf gebruiken anders bladerd het er zo weer af.

    grt
     
  3. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Klopt. Wij hadden laatst iemand die gewone verf had gebruikt voor z'n body, en na flink botsen en beuken lag de hele baan onder de verf, want ja, waarom zou je lexaanverf gebruiken...

    Kortom wij konden flink stofzuigen, vegen en schrobben, alle andere rijders hadden gigantisch smerige banden maarrr hij had wel een paar euro bespaard op de verf ;)

    Die body mocht hij natuurlijk niet meer gebruiken.
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Lexaan verf lijkt me ook niet meer dan logisch.

    Gisteren de eerst sneak peak van de Audi R8 LMS gezien en die body gaat gigantisch mooi worden en kan niet wachten tot hij op het TT-02 chassis zit.

    Ik verwacht aankomend weekend alle onderdelen binnen te hebben en dan ga ik volgende week de auto helemaal in orde maken zodat ik 9 november compleet ready kan gaan rijden bij The Border!
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    hmmmmm toch nog niet alles binnen maar dat mag de pret niet drukken. Mijn handen jeuken om aan de gang te gaan en het chassis in orde te maken maar moet nog even geduld houden.

    Ik heb echt super zin in de Tamiya Cup 2015 :D

    Nog wel een vraagje, ik heb gelezen dat je de voor de voordempers het beste een harde veer kunt gebruiken en achter het beste een zachte veer. Hoe is jullie ervaring hierin? En is dat van toepassing voor elk circuit?
     
  6. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    1dd voor wat hardere veren dan achter en hij mag best wel stevig geveerd zijn dus bv hard en medium
     
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Goede tip! Ik ga deze monteren en kan natuurlijk altijd switchen op de dag zelf mocht iets niet werken.
     
  8. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt maar meestal werk dit het beste, je wil je auto niet te zacht hebben, alleen in de regen kan je dan 1 stap zachter gaan bv
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dacht altijd dat zachter meer grip opleverde. Blijf het afstellen het lastigst vinden maar dat zal uiteindelijk ook een kwestie van ervaring zijn en dat heb ik nog niet veel.

    Ik kijk echt uit naar 9 november, dan ga ik de hele dag bij The Border racen met alleen de TT-02 (F1 laat ik denk ik ook thuis).
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Als laatste finishing touch heb ik een nieuw TT-02 lower deck besteld (er waren al wat gaatjes dol gedraaid in het huidige) en bij rvspaleis alle schroefjes voor het TT-02 chassis in (inbus) RVS (heb ik bij mijn F104 ook gedaan) besteld. Ik ga het hele chassis aankomende week opnieuw opbouwen.
     
  11. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    De hardheid van je veertjes word ook voor een deel bepaald in functie van de hardheid van je olie in de damper.
    Je gaat geen harde veer gebruiken wanneer je bvb een olie van 700 zou gebruiken.
    Persoonlijk gebruik ik altijd vooraan een olie van 450 en achteraan 400 of 350.
    Qua veertjes gebruik ik vooraan meestal blauw en achteraan rood en soms geel, raar of zelden gebruik ik achteraan een zelfde hardheid als vooraan.
    Maar dit is sterk afhankelijk van piloot tot piloot, mijn setup werkt goed voor mij maar daarom niet voor iemand anders.

    Een tipje voor het tegen gaan van het doordraaien van je schroeven is alvorens je de schroef gaat indraaien eerst tegen de klok in draaien tot je een klein klikje voelt en dan pas je schroef gaan indraaien.
    Hiermee valt de schroefdraad van je schroef in de voor gevormde schroefdraad van het gat terug en beperk je de slijtage/uitslijten van het gat.
    Vanaf dat je naar het einde toe van het inschroeven meer weerstand begint te voelen meteen stoppen met je schroef verder in te draaien.
    Ik heb mijn TT-02 vanaf de wagen op de markt is en gebruik nog steeds hetzelfde chassis zonder ook maar 1 gaatje te hebben waarin een schroef doordraait.
     
  12. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Bij een baan met minder grip ga je over het algemeen kiezen voor zachtere veren en eventueel ook voor zachtere demperolie en meer gaatjes in het zuigerplaatje (3). Voor meestal wat harder afveren dan achter. Op banen met meer grip (warm weer, goed asfalt, tapijt) gebruik je meestal hardere veren, dikkere olie etc. Ook dan meestal voor weer wat harder dan achter. Hou er rekening mee dat je op tapijt meestal smeert (de baan ligt meestal al vol met smeermiddel) en dat dat over het algemeen (zeker op tapijt) een bak grip oplevert. Dan dus zeker niet te zacht afveren.

    Mvg
    Marcel
     
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Thanks heren voor de geweldige tips, ik ga er zeker iets mee doen. Al doende leert men natuurlijk en jullie tips heb ik veel aan.

    De tip om de schroef eerst tegen de klok in te draaien tot het kleine tikje had ik hier ook al ergens gelezen, die ga ik in mijn achterhoofd houden. Ik heb nu allemaal mooie RVS M3 schroefjes besteld en ga het gelijk goed doen. Het oude lower deck was wel te fixen hoor maar voor die paar euro heb ik mooi een reserve in de koffer zitten nu.
     
  14. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    In sommige situaties als je op tapijt rijd is het zelfs noodzakelijk om vooraan juist veel zachter te gaan om griprollen tegen te gaan.
    Hierdoor gaat je vering veel sneller inveren en je het chassis gaat gebruiken om het teveel grip van je voorste banden weg te nemen.
     
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Met mijn F104 had ik bij The Border best last van grip rols, wat zou je daar aan kunnen doen? Met mijn TT-02 had ik dat niet maar ik ging nog niet echt hard daar want mijn regelaar stond verkeerd.
     
  16. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Om te beginnen NOOIT je voorste banden volledig insmeren tenzij je na een eerste en tweede run nog steeds te weinig stuur hebt.
    Ik begin altijd met vooraan mijn banden half in te smeren en dat dan gaan beoordelen tijdens het rijden.
    Je kan ook een harder bandensoort vooraan steken en voor de rest kan dit door je setup komen en verholpen worden, alsook aan de instellingen op je zender en rijstijl.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Met een F104 griproll? Mkay.....zeker met foambanden?

    Een truuk is de buitenste rand en de zijwand insmeren met superlijm.
     
  18. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Met de F104 met rubber kun je op tapijt ook zeker griprol krijgen. Ook dan helpt het om de buitenste wang van de voorbanden met secondenlijm in te smeren. Vind ik altijd erg lelijk om te zien, maar vaak wel effectief.

    mvg
    Marcel
     
  19. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Vaak ligt de oorzaak van een griprol aan het feit dat men alvorens een eerste run maken de voorste banden meteen volledig smeren, zoals ik al eerder aanhaalde.
    Bandenkeuze is hierbij ook van zeer groot belang, zo ga je meer kans op een griprol hebben als je met pit Shimizu's of sweep banden zou rijden.
    Met Ride R1 banden ga je dit bijna nooit hebben, al zullen er wel piloten zijn die met deze banden ook een griprol kunnen verwezenlijken.
    Maar ook hier ligt vaak de oorzaak aan het smeren en setup, alsook de rijstijl.
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb met GQ foam (voor hard, achter soft) gereden en de eerste keer gesmeerd (voor half, achter helemaal) en daarna niet meer. Later ging het ook wel beter dus ik denk door het smeren in het begin te veel grip en het niet kennen van de baan. Ik ga het de volgende keer met Ride rubber proberen, kijken hoe dat gaat.

    Met de TT-02 ga ik op de Tamiya 51023 rijden daar.
     

Deel Deze Pagina