Madhouse rijdt Tamiya Cup

Uiteraard, maar ik heb al de nodige bouwsels gemaakt en voor een gaatje in plastic tap ik niet. Wel 1x gedaan vanwege een aardige diepte maar darvoor ben ik niet verder gegaan dan tap nr van de 2 zodat de schroef nog een beetje klem zit.

Een goede tapset komt met 3 draadsnijders zodat je in stappen het draad dieper kan snijden.

Overigens zijn de originele zelftappende schroeven beter voor in het plastic, aangezien de spoed veel minder is en er meer plastic blijft zitten.....

Ik heb van Hugo een mooi setje RVS boutjes over genomen (hij had er te veel besteld en heeft geloof ik nog wel meer mocht iemand ze nodig hebben) voor een zacht prijsje, ik ga dus de TT-02 opnieuw opbouwen in de nieuwe kuip met een mooi setje verse M3 boutjes :D

Mijn Tamiya trio :D

Tamiya_Trio.jpg

Hoogst waarschijnlijk ga ik zowel Top Stock als Mini klasse rijden met de Tamiya Cup maar ik vrees dat ik dan in de knoop kom met mijn lader en LiPo's. Ik heb nu 1 lader en 3 LiPo's (2 shorty NVision 4500mah en 1 normale Corally 6000mah), ga ik dat wel redden op zo'n dag? Bijladen lukt wel maar wel met 1 tegelijk en het duurt een uur voordat ze weer vol zijn.

Hoe doen jullie dat als je 2 klassen rijdt?

Meeste mensen hebben 2 laders of een dual poort lader. Het liefst ook met genoeg output zodat 2C laden mogelijk is.

Een 2e lader zat ik ook al aan te denken. Mijn LiPo's kan ik maar op 1C laden (staat er op). Wat zou een leuke maar betaalbare 2e lader zijn?

Kijk voor een 2dehands Ultramat 16 of 16S
Voldoen prima.
Heb er zelf ook nog steeds 1 ondanks dat ik een duo lader er bij heb.

Mvg Roy

Thanks! Volgens mij zijn de Ultramat 16 en 16s 2e hands lastig te vinden of heb ik het mis? Ik kan hier de NVision toch ook max. op 4.5A laden en de Corally op 6A?

Ik heb nu een Hype Xtreme X7.

Mooi, dan ga ik met Hugo in onderhandeling :p

Tevens nog een Tamiya TEU-105BK ESC gekocht (nieuw via Marktplaats voor een prikkie) en een rekje reinforced A-Parts voor de TT-02 omdat de fusees een zwak punt blijft en ik zo mooi wat reserve heb.

Ik had een nieuwe kuip liggen voor de TT-02 maar had steeds geen zin om het e.e.a. om te bouwen. Ik wilde ook nog wat shimmen aan het chassis om de onnodige speling weg te halen dus ben vandaag begonnen aan de nieuwe kuip.

TT02_NEW.jpg

Alles weer keurig met de RVS M3 boutjes vast gezet welke ik van Hugo heb overgenomen en de boel is als nieuw.

Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de heatsink (origineel Tamiya), deze kan verschuiven en kan daardoor de aandrijfas klem zetten met alle gevolgen van dien. Ik heb hem nu vast geplakt met super dun dubbelzijdig tape maar wil hem het liefst echt vast zetten. Mocht iemand hier een idee voor hebben dan is dat welkom ;-)

Ik heb met de oude kuip nog het e.e.a geëxperimenteerd met dolgedraaide gaatjes maar ben tot de conclusie gekomen dat repareren eigenlijk uitstel van breken is. De auto blijft een gebruiksvoorwerp en daarom in het verre oosten nog maar een reserve kuip besteld (kosten 6 dollar incl. verzenden).

Back