De Magic 2 2MT is een in oktober 2020 uitgebracht f3res model. Dit model, afkomstig uit Cyprus, is ontworpen en geproduceerd door Salahi Tezel. Volgens Salahi is mijn model de eerste in Nederland en daarom zal ik de bouw hier beschrijven.
In tegenstelling tot de Magic pro, welke in samenwerking met Yust / Tezel gemaakt is heeft de Magic 2mt twéé remkleppen, aan gestuurd door één servo. De 2MT is in drie versies verkrijgbaar: SL ; 345 gram, Allround ;410 gram en Monster ; 445 gram.
De allround zou tot 15 km wind aankunnen, en dat is voor mij, onder Nederlandse omstandigheden prima. Alle gewicht onder de 410 gram is winst. Eventuele motorisering kan altijd nog en dan zou het totale gewicht aanvaardbaar blijven bij voldoende stevigheid.
De SL is voor mij nu te fragiel. Terugvliegen (uit een bel) met slechts 345 gram roept vraagtekens op.
Ik ben erg gecharmeerd van de elipsoide vleugels. Het gemodificeerde Ag 24-25-26 profiel vlieg ik zelf niet maar zien we veelvuldig in Nederland. Dit lichte model is een keuze bij windstil weer of zwakke omstandigheden. Mocht de wind aantrekken stap ik over naar de XDream te meer omdat deze wel over een Dbox vleugel constructie beschikt.
Overigens is een bouwbeschrijving van de 2MT niet voorhanden en wordt je verwezen naar een algemene Facebook pagina. Eerst maar eens beginnen.
In tegenstelling tot de Magic pro, welke in samenwerking met Yust / Tezel gemaakt is heeft de Magic 2mt twéé remkleppen, aan gestuurd door één servo. De 2MT is in drie versies verkrijgbaar: SL ; 345 gram, Allround ;410 gram en Monster ; 445 gram.
De allround zou tot 15 km wind aankunnen, en dat is voor mij, onder Nederlandse omstandigheden prima. Alle gewicht onder de 410 gram is winst. Eventuele motorisering kan altijd nog en dan zou het totale gewicht aanvaardbaar blijven bij voldoende stevigheid.
De SL is voor mij nu te fragiel. Terugvliegen (uit een bel) met slechts 345 gram roept vraagtekens op.
Ik ben erg gecharmeerd van de elipsoide vleugels. Het gemodificeerde Ag 24-25-26 profiel vlieg ik zelf niet maar zien we veelvuldig in Nederland. Dit lichte model is een keuze bij windstil weer of zwakke omstandigheden. Mocht de wind aantrekken stap ik over naar de XDream te meer omdat deze wel over een Dbox vleugel constructie beschikt.
Overigens is een bouwbeschrijving van de 2MT niet voorhanden en wordt je verwezen naar een algemene Facebook pagina. Eerst maar eens beginnen.
Laatst bewerkt: