Magnum reloaded

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door flyingjos, 27 apr 2012.

  1. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    676
    Locatie:
    Delfzijl
    strookje ducktape onder de drijvers en het gaat helemaal super hier zonder lopen de poreuze drijvers vol sneeuw en geeft veel weerstand verheug me alweer op morgen
     
  2. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Landen is géén probleem, althans bij mijn Magnum niet...
    Ik heb hetzelfde probleem van vastlopen/ingraven in de losse sneeuw, dus morgen ga ik de Magnum nog eens testen met een gladde strook tape onder de drijvers gelijmd.
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Jongens,

    De mijne vind vanaf de grond opstijgen niet prettig, Ik moet hem dus opgooien, maar dat hadden jullie al gezien.:D

    Ik moet zeggen dat er ook wel wat gewicht vooraan zit (30A regelaar die ik nog liggen had en 3S 1000 mAh accu).

    Bij het landen lukt het de éne keer wel om hem netjes aan de grond te zetten de andere keren gaat hij op zijn neus gaan staan.

    Die drijvers zijn dermate grof dat de sneeuw eraan "plakt" en voor heel wat weerstand zorgt

    Stevo
     
  4. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik stelde op RC-network de vraag ivm het niet kunnen opstijgen vanaf sneeuw...
    Kreeg daarop dit antwoord : de drijvers met UHU por insmeren, drogen laten en dan gladde plakband erop plakken.
    Normaal gezien heb je dan géén problemen meer


    Zal het morgen eens testen ...
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  5. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Geen probleem meer met opstijgen vanaf de sneeuw...
    Gaat prima nu :yes:
    Alleen de wind was wat sterk ( 4 Beaufort ) voor de Magnum's , achteruit vliegen en verticaal landen was géén probleem :smile:
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  6. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Mijn magnum is ook klaar. Ik heb hem een kleurtje gegeven met de acrylverf van de action. Morgen de drijvers ook wat gladder maken want hij schuift (voor) geen meter.
    Het zwaartepunt ligt nog niet helemaal 100% juist. Eerst zo eens proberen en anders een iets zwaarder motortje op de neus monteren.

    [​IMG]


    [​IMG]


    En hier de lelijke kant met de uitpuilende ingewanden. Zodra ik weet of hij deftig vliegt werk ik de kabels mooi weg.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  7. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ziet er goed uit !!!
    Vliegen doet hij prima Jo , daar moet je niet aan twijfelen ...
    Die van Karel heeft vandaag ook zijn maiden gehad in de hal .
     
  8. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Vandaag wat combat gedaan op de club om het warm te krijgen:D

    [​IMG]

    Mijn Magnum lustte wel een hapje EPP;)

    [​IMG]

    Stevo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Waar heb je het nu ongeveer liggen ?
    Bij mij ligt het op een 85 mm van de voorlijst en vliegt prima !

    indoorvliegen in Zutendaal vandaag 20 januari 2013

    [​IMG]
    Knallen maar ...
    [​IMG]
    Kevertje ...
    [​IMG]
    Laadstation met inwendige accu...
    [​IMG]
    Drie op een rij ... vierde komt nog :yes:
    [​IMG]
    Nummer drie ...
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  10. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Het zwaartepunt bij mijn magnum ligt nu op ± 95mm van de aanvalsboord.
     
  11. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Hoe komt dat ? Je hebt alle componenten toch van voor zitten ?
    Misschien te kleine/lichte lipo ?
     
  12. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Er steekt nu een lipo van 480mAh 2S in. Ik zal er eens een 550mAh in frommelen. Mijn ontvanger weegt wel maar 4g, het motortje 19g en de esc 9g. Ik kom op een totaal gewicht van 241g uit.
     
  13. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Met de 550 zal het zeker wel lukken . Ik heb er ook nog een pilootje opzitten dat het zwaartepunt zeker niet ten goede komt , maar toch ....
    Ga je deze week sneeuwvliegen met de Magnum ?
     
  14. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Als ik een beetje op tijd gedaan heb met werken ga ik hem morgen of woensdag uitlaten. Vanavond heb ik andere verplichtingen.
     
  15. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat is best een lichte setup terwijl je toch aan 241g totaal komt.
    De setup maakt maar een klein deel van het totaal uit en dan heeft het maar een beperkt effect als alles voor in zit.
    Gewoon een grotere motor en/of lipo.
    Het is maar net wat je liever hebt.
    Meer power of meer vliegtijd of allebij.;)
     
  16. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Het gewicht zal wel aan de verf te wijten zijn ??
     
  17. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Ongetwijfeld. Er is 19 gram bijgekomen na het verven. Ik heb alles gewogen voor en na het verven. Ik vond de epp zelf eigenlijk ook nogal zwaar. Ik had de indrak dat, vooral de vleugel niet helemaal ge-extrudeerd was. Kan dit? Nu, vliegen zal hij heel zeker. Het is toch de bedoeling om hem achter n de tuin te vliegen, indoor vlieg ik nooit...
     
  18. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Magnum nummer drie ....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Iets kleiner van spanwijdte en de oren onder een andere hoek.Piloot ook iets meer naar voor geplaatst :yes:
    De oren zijn uit EPP gemaakt ( sterker dan depron )
    De romp is uit isolatieplaat van de bouwmarkt ( 2 cm dik ) met daartegen de groene variant van Depron uit de HUBO

    De andere twee ...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  19. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    De reden dat ik de oren onder een andere hoek plaatste is omdat hij praktisch niet rolt met de originele spanwijdte.
    Deze kleinere en mede de oren anders geplaatst hebben bijgedragen dat hij nu toch reeds kurkentrekker rollen maakt ;)
     
  20. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Dat ie niet rolt heeft te maken met het feit dat er geen rolroeren opzitten, en niet omwille van de spanwijdte...
     

Deel Deze Pagina