Magnum reloaded

even vergeten ook wij hebben ze besteld bij Fabian kopp (via rc network)geld overmaken en een paar dagen later heb ik ze in huis
gr.Pieter
 
Ga een TURNIGY C2822-1600 van 29 gram gebruiken met 2 of 3S; moet nog metingen doen.

Jos

Heb wat metingen gedaan: met een prop 8 x3.8 trekt de motor 15 A met 3S en 6 A met 2S.
Zal nog eens proberen met een grotere prop met 2S.

Jos
 
zo weer lekker de hele middag buiten gevlogen met de MR en daarna nog even op de drijvers in de plaatselijke vijver wel fun met die dingen
 
vanavond de mangnum indoor luchtdoop de eerste doos is gebouwd 6 stuks aan nummer 2 word gewerkt en doosnummer drie gat in bestelling 10 stuks in goningen is de lucht magnum gekleurd
 
luchtdoop geslaagd en vanmiddag met de eerste magnums op de club aan het watervliegen geweest in een brede sloot ook dit was zeer geslaagd
 
en dat zag er dus zo uit:

img.jpg
 
Mijn Magnum is vliegklaar op één ding na: de velcro (klitteband) blijft niet kleven op de romp in EPP (ik heb het model van Aerobertics/Miniprop). De lipo bevestig ik met zelfklevende velcro maar deze lost na een tijdje.
Hoe bevestigen jullie de lipo tegen de romp? Insnijden ga ik niet doen om de romp niet te verzwakken.
De regelaar en ontvanger heb ik met dunne metalen draadjes bevestigd die ik in de romp duw. Natuurlijk zijn deze onderdelen zeer licht.

Jos
 
Ik heb een HobbyKing 2204-14T outrunner op de mijne en nu mijn magnum klaar is heb ik die een poosje laten draaien en merk op dat de motor knap heet wordt met een 8x4.3" prop (2S 800mah en 12A ESC)

Is dit normaal?
 
Hoi Sander,

Dat heet worden van de motor lijkt me niet normaal en zeker niet nodig. Zelf heb ik een prop van 8" x 3,8" (2S) en de motor is na vele rondjes vliegen in de hal niet echt warm.

Maar.. eh.... zorg je er wel voor dat 'ie 8 december vliegt ;)
 
Timing stond op High, ik ga eens kijken wat medium timing doet (Plush 12A)
Lijkt me leuk, vanavond de maiden in de hal in Kampen hoop ik.
 
2204 en 8x4

Is een goede combinatie. Timing op high werkt bij mij goed. Maar vergeet niet dat vol gas op de testbank een erg zware test is. Als je voorwaardse snelheid hebt wordt de motor veel minder warm.
 
Zo'n motor 'een poosje' op de testbank laten draaien is niet representatief, aangezien ie de volledige tijd op vol vermogen draait, en niet wordt gekoeld. Hoelang is een poosje?

In de praktijk zorgt de aanstromende lucht voor een betere koeling en vlieg je zelden voortdurend op vol vermogen (tenzij je echt tegen de limiet aan zit, of je continue wil prophangen)

Voor wat rondvliegen zou een Turnigy 2204-14 met een 8x4 prop op 2S voldoende moeten zijn (Geen idee van het gewicht, maar verwacht niet dat je er dan acro mee kan vliegen). Je zou hem ook op 3S met een wat kleinere prop met grotere spoed kunnen proberen (7x5 of zoiets), alleen ff bekijken of een 12A ESC dan nog voldoende is...

Ik heb die turnigy 2204-14 + 5x5 prop in combinatie met een 12A ESC op een ander toestel staan en dat is meer voldoende...
 
Ik heb de tijd niet opgenomen maar ik schat een minuut of 3 à 4 op half "gas" leverde een erg warm motortje op.

Ik zal vanavond de timing eens veranderen en kijken wat het beste gaat, kijken of de motor dan überhaupt nog warm wordt :)
 
2204

De 2204 mag zowizo maar zo'n 7A trekken. Heel veel mensen vliegen hem zelfs met een 6A regelaar met een 8043 prop, maar 10A is natuurlijk veiliger.

Gewoon vliegen....
 
gisteravond 10 magnums in de hal waarvan er 7 tegelijk vlogen dat was een leuke optocht op naar de volgende indoor
 
gisteren met de magnum ( zelfbouw depron) buiten gevlogen, vliegt heerlijk alleen even te dicht bij de grond gevlogen en bam vleugel aan beide zijden van de romp gebroken
ik heb depron gekocht bij quartel te zwolle...... wat een rotzooi is dat keihard en totaal niet flexibel, ik heb al veel met depron gebouwd maar dit mag niet de naam depron hebben, stinkeduur en kwaliteit om van te huilen, nooit nee nooit weer depron van quartel.
ik had alleen nog 3 mm depron ( geen quartel troep ) dit op elkaar gelijmt en ik heb 6 mm depron, nu alleen nog lekker weer en hij gaat de lucht weer in, of natuurlijk 27 december indoor
 
hoi Jan
dat is het bekende probleem met die dingen dat hebben wij ook al gezien en daarom hebben wij ze bijna allemaal van epp en daar hebben we in de hal of op het water of zoals zaterdag in de sneeuw dus geen problemen mee kan wel zeggen dat we kitjes hebben voor een leuke prijs waar we veel plezier aan hebben
gr.Pieter
 
Back
Top