M.Bosman zei:
Ik denk dat het aantal cc's er niks mee te maken heeft, het gaat erom dat met zo'n ''powerbox'' de brandstof eerder in je cilinder is dan dat t uit de tank moet komen, maar zal het daarom wel meer vermogen brengen?
het heeft er idd niets mee te maken, het ding werkt als volgt.
Door de onderdruk die je uitlaat (grotendeels) creeert wordt het dingetje vacuum gezogen (geen inhoud meer dus) er zit echter een veer in die er voor zorgt dat de powerbox weer inhoud krijgt wanneer de onderdruk uit je carter is. Er zit echter nog steeds mengsel in je carter en er kan ook nog steeds mengsel via je carb. aangezogen worden.
Je hebt dus een powerbox vol met mengsel wat er bij de volgende slag weer ingezogen wordt....
Als je het heel erg zwart/wit bekijkt werkt het dus, de praktijk zal echter anders uitwijzen. Je motor zal iets mooier oppakken vanaf stationair en dan ook iets rustiger lopen, op toptoerental heeft het echter totaal geen zin omdat de powerbox het tempo niet bij kan benen
leuk marketingverhaaltje van Malossi dus