MAN 6x6 Expeditie voertuig

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
En dan verhoogd? Dan kan er een zitgroep voor en de quad of mountain bikes eronder. Veel gebruikte setup

Bed komt verhoogd aan de achterkant, daaronder de accu, aan de achterkant een verhoging voor de trap,reserve wiel en jerrycans.

Even foto van de achterkant. en dekbed ooit eens gekocht bij tamico.de

achterkant 001.JPG

achterkant 003.JPG

Bericht van het Forumbeheer :

Foto vergroot naar de volledige afbeelding

Je kan er ook een treinzit van maken aan een zijkant dan een bergkast ernaast die van buiten af bereikbaar is..ook zie ik dat je een verhoogde vloer gebruikt vaak zijn die van buiten ook bereikbaar voor ski's en dergelijke

Sent from my SM-G903F using Modelbouwforum.nl mobile app
De verhoogte vloer is enkel voor doorvoer elektronica, omdat de rij accu onder het bed komt.

Welke dikte van pvc gebruik je voor de binnen - / buiten wanden ?
De deuren en deuren voor de garage , komt hier ook een scharnier in of zou je het fake gaan maken dat het gewoon niet open / dicht zou kunnen .
Ik heb ook wel bouw tekeningen van een oplegger met woonst er in , maar dit is dan wel op schaal 1/18 en kan hier zeker van jou af kijken hoe jij dingen in elkaar zet .
Gaan bij jou de ramen bij jou klap of schuif ramen worden en ja ook weer de vraag of je deze manueel open zouden kunnen of niet ?
Blijven door gaan , kan ik van jou kijken hoe bepaalde dingen kan gaan bouwen .
Echter een vraagje voor jou daar ik mogelijk Revell contacta liquid lijm zou willen gebruiken , denk jij dat deze goed genoeg is om pvc te lijmen daar ik zie dat jij Duitse lijm hebt gebruikt voor het verlijmen van jouw pvc ?

PVC is een harde soort kunststof. Secondenlijm is goed zoals Tug al zegt. Plakt ook enorm goed aan je vingers hahaha :)
Alleslijm (Velpon en soortgenoten) wil soms ook wel 2 verschillende soorten materiaal aan elkaar lijmen.
De lijmvlakken wat opruwen met schuurpapier of vijl bevorderd ook vaak het goede kontakt.

het minder leuke aan seconden lijm is dat het vaak wit uit slaat en dat ook vaak vlekken na laat als men met vingers nog heeft aangeraakt en dat niet zo maar weg gewerkt kan worden met lak er over heen .
dus eigenlijk al de revell lijm heb ik dan voor niets aangekocht als seconden lijm daar dan zoveel beter voor is .
Marceline welke lijm gebruik jij voor het verlijmen van al jouw pvc / polytereen ?
Is die vloeibaar of is het een gel ?

Mvg,
Steve

Welke dikte van pvc gebruik je voor de binnen - / buiten wanden ?
De deuren en deuren voor de garage , komt hier ook een scharnier in of zou je het fake gaan maken dat het gewoon niet open / dicht zou kunnen .
Ik heb ook wel bouw tekeningen van een oplegger met woonst er in , maar dit is dan wel op schaal 1/18 en kan hier zeker van jou af kijken hoe jij dingen in elkaar zet .
Gaan bij jou de ramen bij jou klap of schuif ramen worden en ja ook weer de vraag of je deze manueel open zouden kunnen of niet ?
Blijven door gaan , kan ik van jou kijken hoe bepaalde dingen kan gaan bouwen .
Echter een vraagje voor jou daar ik mogelijk Revell contacta liquid lijm zou willen gebruiken , denk jij dat deze goed genoeg is om pvc te lijmen daar ik zie dat jij Duitse lijm hebt gebruikt voor het verlijmen van jouw pvc ?

Steve, ik gebruik voor de bodem 2 mm en voor de zijkanten 1,5 mm stryleen plaat. Voor de deur en luik gebruik ik plastic scharnieren, voor de ramen dun doorzichtig polystryrol plaat dat heb je in diverse milimeters. De ramen gaan niet open te veel werk.

En ik gebruik ruderer lijm om alles te lijmen en als er iets is wat snel vast moet seconden lijm.

Goed bezig Marceline, leuk de details ven de accessoires.:thumbsup::thumbsup:

Hoeven ook niet open , gewoon airco erin bouwen:rofl::rofl:

Succes met de afbouw:beer:

Precies op dak de airco. En nog paar dingen besteld vandaag voor de inrichting en voor de Scania.

Zo die schotel antenne zoals ook op dak van die Scania te zien , waar koop je die aan of hoe bouw je die als vragen mag ?

Ik denk dat je iets verkeerd gelezen heb jongeman, de Scania heeft geen schotel antenne. Je kan proberen te zoeken op ebay en dan playmobile in typen.
En dan zoeken naar een schotel antenne, of proberen er zelf een te maken.
Eventueel een kefir drank dop gebruiken deze is groot genoeg en deze aanpassen/verbouwen naar een schotel antenne.

Ik moet het toilet en gasfornuis zelf maken omdat veel poppenhuis websites deze niet op voorraad hebben, of ik moet wat langer wachten dat ze weer in voorraad zijn.

Back