MAN 6x6 Expeditie voertuig

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
Hallo Pieter,

Nogmaals geprobeerd de kruiskoppeling goed in elkaar te zetten helaas niet gelukt, er zit iets in de buis waar het andere deel in hoort, glijdt dus niet.
En de cardan as omruilen gaat niet omdat ik alle assen al paar jaar heb.
Dus dan een nieuwe bestellen, daar wacht ik even mee tot ik ook de aangedreven vooras heb, en weet welke lengte ik ook nodig heb voor vooras naar verdeelblok kan ik er gelijk twee bestellen.

Ook verder gegaan met chassis in elkaar zetten, zag ook dat ik iets verkeerd had afgetekend dus gelijk hersteld.
Wordt vervolgd.

Bij deze wens ik iedereen al het goede voor 2019, en dat al jullie wensen mogen uitkomen en goede gezondheid toe.

Ik ben opzoek naar onderdeel MC6 ben er eentje kwijt, zie onderstaande. rear suspension stay.
tamiya-metallteile-beutel-c-scania-r620-6x4-9400897 taico -64,29.jpg

Vandaag winch binnen gekregen, ga hem niet voor de Man gebruiken, ga kijken voor een kleinere. Deze bewaar ik voor een ander project tzt.
CIMG2551.jpg

Ik had boxjes besteld dacht dat ze klein waren helaas te groot voor de Man, bewaar ze wel voor schroefjes in te bewaren.
CIMG2553.jpg

Vanmiddag verder gegaan met de Man, was toch slecht weer om naar de tuin te gaan hagelstenen zo groot als pingpong ballen. Versnellingsbak in elkaar gezet moest alleen asje van de motor inkorten anders paste het niet in de versnellingsbak.
Ook achter assen een cm verhoogt, voorkant doet ik als ik de aangedreven vooras binnen heb en de aandrijfas.
Zal morgen wat foto,s maken hoe het er nu bij staat.

Kan je op de een of andere manier die tussenbak niet wat omhoog krijgen Marceline? Die U-joint hoeken zijn nu wel erg groot, zo te zien; kan lawaai gaan maken, en snel slijten, ondanks dat het metalen cardanassen zijn.
Zou erg jammer zijn met deze mooie spullen.
Als alternatief, kan de motor niet tussen de chassisbalken passen, dat is misschien het eenvoudigste.
Of is deze foto alleen maar om de te gebruiken componenten te tonen?
Als alternatief zou je de bak verder naar achteren kunnen zetten, maar dan het je wel weer andere assen (qua lengte) nodig.
Cor

is het niet mogelijk,de motor onder het chassis te plaatsen.

Beste Cor en Adrie, de motor komt nog tussen het chassis te liggen, foto is alleen voor welke onderdelen ik gebruik.
Onder het chassis plaatsen gaat niet Adrie, omdat ik dan de aangedreven vooras niet kan aansluiten op de transfer case.
Als ik de aangedreven vooras heb, kan ik de aandrijfas bestellen op lengte.

Verder nog twee setjes alu velgen bestellen bij rcbrmin.
f1ec85263d9efb8f6ba87e5f1098a569.jpg

Iedereen een goed en gezond 2020, en met mooie bouw verslagen.

De Man wordt veranderd in een bakwagen …...naar een bedrijf waar ik een jaar met plezier voor heb gewerkt ,tot 1 febr 2020 bij Sandd.
Later het jaar ook een bruder sprinter die verbouwd wordt naar een postwagen van Sandd.
3bc69552b82846e08375289f55e62d01.jpg
Sandd.png

Hallo Marceline,
Verrassende wending van het project !.
Gaat zeker mooi worden.

groetjes, Charlotte.:bye:

Dit bouw project en een nieuw bouw project ligt stil omdat onderdelen momenteel niet leverbaar zijn bij rcbrmin ivm met een virus.
En andere rc webshops hebben die onderdelen niet.
Eind februari eens kijken of ze bij rcbrmin weer gaan werken.

Back