Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Het zwaartepunt verkeerd?
Bij mijn mini met Naza was het noodgedongen ook wat naar achter en dan drifte hij ook naar die kant
Naza kan wel corrigeren maar het cog is vrij belangrijk (en bij alle FCs)
 
Ok en je moet toch in je zender manual - gps in hebbe staan voor calibration ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lees even het begin van de thread. Het bouwverslag, met manual... Want daar staat je antwoord gewoon in ;) Het word nu een beetje meer een van alles en nog wat topic, me thet gevaar dat men voorbij gaat aan het eigenlijke doel van het topic....
 
Oh, is niet speciaal voor jouw hoor ;) Was meer een algemene opmerking... ;)

Betrap me er zelf ook wel eens op, eerst lopen proberen, dan pas manual lezen als niet lukt ;)
 
Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een DJI F450 met Naza-M Lite en GPS. Ik gebruik deze set met een Spektrum Dx6i en een OrangeRX R620. Ik heb de Naza GPS gekalibreerd, en bijna alles werkt perfect.

Als ik in GPS modus vlieg, en volgens mij ook in Attitude modus, dan lijkt het alsof er 1 kant af en toe een hick up heeft. Ik heb dit weleens in een YouTube filmpje gezien, kan deze helaas niet meer vinden.

Ik vlieg bijvoorbeeld gewoon vooruit, en dan opeens hoor je een ander geluidje en zakt 1 kant van de quad klein stukje naar beneden en wordt gelijk gecorrigeerd.

Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten? Of waar ik dit zou moeten kunnen vinden, heb al meerdere zoektermen op google gebruikt maar krijg niet echt resultaat.

Verder had ik nog een vraag over of het kwaad kan als ik de Orange ontvangen bovenop de Naza unit monteer, of mag dit niet?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Tasz,

Dankjewel voor je snelle reactie, dan zal ik dat in ieder geval aanpassen. Misschien wordt het wel daardoor veroorzaakt.

Hij vliegt verder helemaal perfect, alleen af en toe hoor je even een ander geluidje en zie je 1 kant stukje naar beneden zakken en weer corrigeren. Gaat heel snel.

EDIT:

Inmiddels heb ik alle ESC aansluitingen gecontroleerd, en ik denk dat het een combinatie was van losse bullet connector, en heb de ontvanger verplaatst (deze zit nu niet meer bovenop de NAZA)

Nu heb ik geen last meer van dit verschijnsel, hij vliegt echt super! Heb alles ook aan de praat met mijn Spektrum DX6i en de OrangeRX 620. Failsafe, GPS, ATTI, Manual en Home Lock.

Ik heb momenteel deze batterijen in me bezit:
2 x Turnigy Nano-tech 3300 mAh 25-50C discharge
2 x Turnigy Nano-tech 2650 mAh 35-70C discharge

Wat is nu het beste om aan te schaffen, hogere mAh 3S lipo's of zelfde mAh 4S of hogere mAh 4S?
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt toch echt als een motor of esc probleem, kan je het niet horen of zien als je stationair draait op de grond ? Dan kan je in ieder geval zien welke motor dit doet, klinkt net alsof er een een slag in een as zit, maar dan zou hij het natuurlijk continue doen.
 
Klein probleempje denk

Goedemorgen allemaal.

Ik ben nu zelf een trotse bezitter van een dji f450 met naza en gps.
Nou heb ik denk een probleempje.
Ik heb een 2.4 GHz zender van het merk hype type st6df.
Is het mogelijk dat ik daar mee in gps mode kan vliegen. Krijg het nl. niet voor elkaar. Wie kan mij hier mee helpen.
 
Goedemorgen allemaal.

Ik ben nu zelf een trotse bezitter van een dji f450 met naza en gps.
Nou heb ik denk een probleempje.
Ik heb een 2.4 GHz zender van het merk hype type st6df.
Is het mogelijk dat ik daar mee in gps mode kan vliegen. Krijg het nl. niet voor elkaar. Wie kan mij hier mee helpen.

Zal mezelf eerst ff netjes voorstellen. MAAR WAAR??
 
Ik heb al een tijdje de F450 met Naza M-lite en gps en toen ik alles ingesteld had heb ik enkel gevlogen in manual en atti en dat werkt heel goed..........tot ik deze week toch maar eens ging proberen in gps te vliegen zag ik geen verschil :confused:.
Dus heb ik nog maar eens het bouwverslag van Emil doorgelezen en er valt me maar èèn ding op !
Namelijk dat ik niet kan calibreren ,geraak wel in de stand ervoor maar eindigt altijd in een snelle rode led.....dus calibratie is niet gelukt .
Na naar open velden te gaan en te blijven proberen zonder succes is het me nu opgevallen wanneer ik hem aan de pc hang en de schakelaar op gps (blauw) staat dat er rechtsonder attitude blijft staan i.p.v. gps attitude zoals ik al op meerder foto's gezien heb op het net .
Gps_zps9702d5f1.jpg

Ook kan ik ioc niet aanvinken in autopilot .
Zou het kunnen zijn dat me gps puk niet herkend/gezien word en wie heeft dit al eens voor gehad?

Alvast bedankt
 
verspringt wel de blauwe balk na Gps ?
zo niet dan staan je eindpunten fout ingesteld in zender...

wanneer wel maar blijft in ATTI mode , Gps niet goed aangesloten , of Gps is stuk

Nick
 
verspringt wel de blauwe balk na Gps ?
zo niet dan staan je eindpunten fout ingesteld in zender...

wanneer wel maar blijft in ATTI mode , Gps niet goed aangesloten , of Gps is stuk

Nick

Springt (blauwe balk) inderdaad naar gps ..........veronderstel dat ik de gps niet verkeerd heb aangesloten mits er maar èèn mogelijkheid is .
Pffff word een nieuwe zeker ?
 
Spijtig genoeg niemand hier in de omgeving om even te vergelijken .Ik heb al een mail gestuurd naar de shop en anders zal ik een komplete nieuwe set bestellen om te kunnen vergelijken .
 
Instellingen Gimbal Switch.

Beste Emil,


Ik ben volstrekte nieuwkomer, vlieg als oefenobject (om te leren vliegen)
met de goedkoopste Phantom. Intussen is dat wel redelijk op orde.

Ben verder aan 't bouwen met een Sky Hero Spyder.

Daarover heb ik elders al e.e.a. gepost.
Daar ben ik je al eerder tegengekomen.

* * * * * * *

Ik had bij de instellingen (Naza Assistant) ingevoerd: Gimbal Switch - JA.
In de veronderstelling, er is een Gimbal dus ja.

Dat gedaan hebbende reageerde mijn Futaba (T14SG) draaiknop als volgt.
Middelste puntje (bij de piep) was camera recht vooruit = neutraal.
1 Puntje naar links, camera volledig naar beneden.
1 Puntje naar rechts, camera volledig omhoog.

Allerhande instellingen opnieuw geprobeerd. Me wezenloos gezocht.

Uiteindelijk met 2 Brothers RC gebeld, waar ik de Sky gekocht had,
en die gaf aan dat je moest aangeven GEEN schakelaar voor de Gimbal te hebben.

In 't ene geval gedraagt hij zich als 3 standenschakelaar.
In 't andere geval als draaischakelaar.

Heb letterlijk je hele verhaal omtrent de aanbouw van een 550 gelezen.
Ben onder de indruk van je kennis.

Maar ben bang dat je bij de instelling van de Gimbal een fout hebt gemaakt, door ook de Gimbal op JA in te stellen, bij gebruik draaiknop.

Ik heb intussen bij m'n Sky Hero, de Gimbal / d.w.z. Nazaa Assistant,
de gimbal-switch op NEE ingevuld.
En hij werkt nu als draaischakelaar.

Wil je daar nog eens naar kijken.
En als ik niet juist ben geïnformeerd me dat laten weten.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet.


Tjardi
 
Back
Top