Dat ontwerp heet Equation, not Equasion

In goed nederlands " vergelijking" in de mathematische zin.
En, informatie, dat probleem had ik ook en heb dus het een en ander op geschreven, zie
http://www.radiozeilen.nl/wp/
dan een beetje naar beneden met de kop Radiozeilen voor beginners. Die kop is een link naar een te downloaden verhaal dat inmiddels wat aangepast is. De aangepaste versie staat er nog niet op. Ook ben ik met een tweede deel bezig waarin details besproken worden.
Swingrig zou ik nog even niet doen. Maar, zorg er wel voor dat de mast van een swingrig een plaats heeft. Overigens vraag ik me af waarom je een swingrig wil. Als je met de ANSF competitie meegaat doen (zie eerste onderwerp van dit forum voor de agenda) dan heb je geen swingrig nodig.
Als je met de Klasse organiatie Marblehead (KOM) wedstrijden mee wil doen dan is het wel aan te raden. Echter, ik vraag me af of je met de Equation wel mee kan komen ??? Ik hoop het wel natuurlijk.Gewicht is Ok.
Bedenk ook dat je aandacht moet besteden aan vin, roer, snelheid van de winch, goede zeilen (die spullen worden vaak gekocht hetgeen nogal een investering kan zijn)
Mocht je meer willen weten, vraag maar!