Voor degenen die me al gemist hadden; ik ben er nog
Ben bezig met een wat minder leuk en zeer tijdrovend onderdeel en dat zijn al die ornamentjes. Het is enorm veel werk om die dingen een beetje in de goeie vorm en passend te krijgen.
Om de ornamentjes bovenop de gallerijen mooi te laten aansluiten heb ik de beplanking wat vlakker gemaakt zodat ze daar mooi tussen gaan passen.
Ik heb besloten om die kopjes, die onder de ornamenten aan de onderzijde moesten komen, niet te plaatsen. Ik kreeg het gewoon niet mooi passend. Volgens mij ligt dat niet alleen aan mijn constructiefoutje met de beplanking, maar ook omdat de ornamentjes m.i. iets groter zijn dan ze volgens de schaal zouden moeten zijn.
Hier zitten ze er aan één zijde allemaal op, inclusief de extra sierlatjes.
De ornamentjes aan de hoeken heb ik ook zodanig aangepast dat ze netjes op de hoeken aansluiten.
Het schilderen van deze dingen is wel een klein drama. die "doeken" zijn nog redelijk gelukt, maar dat VOC wapen ziet er niet uit.
Eerst wat nieuwe (dunnere) penselen) kopen en dan ga ik daar mee verder.
Dan eerst maar verder met de railingen. De planken hiervoor zijn zwart geverfd. Daarna afgeplakt om de dunne randjes netjes geel te kunnen verfen.
Verder niet een hele boeiende foto's, maar dat was het laatste wat ik vanmorgen heb gedaan. Straks die zijkantjes een keertje schuren, want door het geknoei met de zwarte verf dekt dat geel niet zo lekker...