Mario Rossi weg bij NovaRossi!

TCS - Temperature Control System -> je zat fout bart-banaan...

maargoed ziet er mooi uit de specificaties en de motoren! iemand al 1 in bestelling :wink:

Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet, het interne laten ze alleen nog niet zien....

Op zich wel opvallend.....
De baas van Arrows tires toevallig ook genaamd Mario Rossi verkoopt een paar jaar terug zijn bandentoko aan GRP en begint Sirio.
GRP begint dan nu zelf als bandenfabrikant ook motoren te maken. ....

Banden noemen wij al zwart goud, zullen ze (gezien de verkoopprijzen) de motoren nu ook als goud zien :?:

Roelof zei:
Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet, het interne laten ze alleen nog niet zien....

Op zich wel opvallend.....
De baas van Arrows tires toevallig ook genaamd Mario Rossi verkoopt een paar jaar terug zijn bandentoko aan GRP en begint Sirio.
GRP begint dan nu zelf als bandenfabrikant ook motoren te maken. ....

Banden noemen wij al zwart goud, zullen ze (gezien de verkoopprijzen) de motoren nu ook als goud zien :?:

Ik ben er bang voor Roelof, zijn ook ras echte racemotoren.
Denk niet dat we snel een RTR motor te zien gaan krijgen.

Heb ook te horen gekregen dat deze motoren ook nog onder andere namen op de markt gaan komen.

Ik zie toch wel connecties tussen de familie Rossi en de familie Corleone........ :wink:

Wel een goede ontwikkeling dat er in het top segment weer een merk bijkomt, des te meer concurrentie, des te beter de prijzen (moet je dan maar geloven).
Laten we hopen dat ze een goede start doormaken, en meteen mee kunnen komen.

Wat ik inderdaad wel "vreemd" vind is de relatie GRP/Serpent/Mugen.......

RClipse zei:
TCS - Temperature Control System -> je zat fout bart-banaan...

maargoed ziet er mooi uit de specificaties en de motoren! iemand al 1 in bestelling :wink:

TCS om inderdaad de overdracht van warmte van het motorhuis naar de carb. te verminderen.....
Ik heb al eerder carberateurs gezien met een bus tussen de carb. en de motor volgens mij.....
Picco/Mega motoren doen dit met de carb. die van composiet is gemaakt, maar die hebben weer het "nadeel" dat ze tijdens het opwarmen verlopen van afstelling, omdat de sproeier naalden van een ander materiaal zijn....

Trouwens, ze willen zelfs van elke motor die ooit de fabriek verlaat bijhouden wat erin is gegaan, welke materialen, etc...
Ben bang dus dat er dan niet echt een klein prijsplaatje aan komt te hangen......
http://www.ninja-engine.com/content/eng_features.php?lang=0&featureID=12

"The engine will be sold in different colors. With the grey head by Mugen, with the green head by GRP and with the golden head by SVM Radiosistemi."

Op zich is daar niets op tegen en complete batches zijn vrij simpel in een acces database op te nemen. Novarossi nummert zijn drijfstangen ook om verschillen in producties aan te geven.

Alleen het idee dat ze verwachten met veel verschillende materialen aan de slag te gaan is een beetje beangstigend. Ik heb dezelfde zuigemartialen van verschillende leveranciers gezien en daar zitten verschillen tussen.....

Zo lang ze het allemaal goed in de hand hebben is daar niets op tegen maar als ze te veel gaan rotzooien zoals Novarossi een jaar terug een slechte 8-poorter set op de markt zette zal het hun niet goed doen.

ze mogen testen wat ze willen, als 't motortje wat je in de winkel koopt maar van goede kwaliteit is....
Tuurlijk zullen hun materiaal testen, maar dat moet je niet deels door de consument laten doen... :)

borderonlineshop zei:
wordt vervolgd..

Ik ben benieuwd, jij zal er wel weer bovenop zitten om ze als eerste te kunnen verkopen....

Om terug te komen op de busloze drijfstang.
JP gebruikte al de zgn. Hard Black Coating op hun krukassen. Dit is een soort van diamantlaag bedoeld voor het big-end waardoor die kneiterhard wordt. Niet alleen de hardheid is gunstig maar ook de wrijvingsweerstand is lager.

Aluminium staat erom bekend dat die zich door veel materialen makkelijk laat coaten, ceramiek is er 1 van. Ik denk dat ik hiermee gelijk had dat Mario nu wat ruimte heeft in ontwikkelingen.

He Roelof.

Ja ik ga zeker me best doen om deze mooie torretjes als eerste op voorraad te hebben.
zijn al besteld en als het mee zit hup mee naar de Winternats ;)

gelukkig komen er nu weer mooie afgewerkte torretjes zoals de 35plus en de Ninja
was ook wel nodig na het Mega pech drama

Taco had geloof ik wel interesse, dus als je prijzen weet moet je dat maar even laten weten.

Was al aan het kijken voor een Team Orion CRF Wasp Rev voor later dit jaar (als Roal deze gaat leveren), maar dit klinkt ook interresant

Hoezo klinkt het interresant?....
Het is gewoon een motor hoor, niets speciaals....

Ehh, zo zien ze eruit in een Mugen....
1975.jpg

1983.jpg

1974.jpg

Back