Max rpm wijzigen / verhogen

hoi geritjan dit zijn de instellingen van het fadec programa meer zie je ook niet
de rest moet je met het fadec programa uit je ecu halen
Gr Limme

Bij Mode=999 zit je alles al wat je kan, meer is niet mogelijk.

Gisteren gevlogen met de nieuwe ramps, ging heel wat beter. Geen overshoot meer en de motor hunte in het middengebied ook niet. Hij reageerde heerlijk op gas ;) Accelleratie tot 60k moet wat sneller, daar boven wat het goed.

Ik heb ook een normale AU-540 de ramps in gezet en dat was te goed te merken. Met alles op 255 is het meer lineair. Gek genoeg was de accelleratie netjes maar de deaccelleratie was gek, hij blijft 1,5 sec op volgas staan voordat hij af toert....... heel vreemd.

ramp

Herman
Ik heb de ramps aan gepast uit getest en bij 80 k gaat hij in stappen naar max dus niet tevreden zal wel aan mij liggen . de fabrieks instellingen reageert hij niet op alleen temperatuur calibratie
en hoe is het met het lager ik draai nog steeds oke er mee

Dan lijkt jouw fadec nog steeds te moeten leren bij die hogere toerentallen. Hij zou dan niet echt in stappen mogen gaan maar langzaam en constant. Kan zijn dat de V6 het anders doet dan een oudere.

Lager heeft nu wat liters gezien en gisteren heb ik er 2 vluchten mee gemaakt. Hij klinkt nog goed maar heel soms hoor ik wel een kogeltje vallen, niet constant. Nu zijn de passingen op mijn as niet super dus ik denk dat het daar fout zit :) Voorlopig blijft hij mooi zitten ;)

fadec

Gisteren 2 motoren getest met de ecu au-605.
Alle bij het zelfde starten geen probleem op toeren in de buurt van 90 k wachten en dan door schieten.
Ik kan de parameters hand matig lezen zo als Martin poste 0 t/m 255.
Maar ik heb geen handleiding wat het allemaal inhoud.
Ik heb ook een pc kabel maar het fad bestand kan ik niet openen 0tm255.
Wie kan het raatsel helpen oplossen. De ramps heb ik aan gepast de curve is mooi maar het werk in de praktijk niet . En waar hebben we het over een pw regeling die gewoon netjes op moet lopen van 32k naar 120k als er iemand is die ook een ecu heeft 605 of een p80 of kj66 turbine heeft zou ik graag de parameters eens willen in zien. 1tm 255
Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Wellicht moeten we eens een keer afspreken, want zo komen we er niet uit denk ik. Ik kan niet verklaren hoe die ecu even kan wachten en dan kan doorschieten. Wellicht staat je max temp te laag en loopt hij tegen een grens? Dat zou eerder bij 60k zitten dan bij 90. Iets houdt hem tegen zo te zien.

ecu

Wellicht moeten we eens een keer afspreken, want zo komen we er niet uit denk ik. Ik kan niet verklaren hoe die ecu even kan wachten en dan kan doorschieten. Wellicht staat je max temp te laag en loopt hij tegen een grens? Dat zou eerder bij 60k zitten dan bij 90. Iets houdt hem tegen zo te zien.

Nee ik denk ook dat er zo niet uit te komen is zonder een lijst van parameters.
kunnen wel een keer wat afspreken ook om te vliegen.

ecu

Ik heb de fad file uit kunnen lezen helaas staat nu de fadec gelockt en kan ik nog minder instellen dus dat schiet niet op.

Het is inmiddels weer voor elkaar ik kan weer handmatig aan passen de temperatuur max stond op 800 graden heb ik naar 1000 gebracht ondanks dat de temperatuur van de motor laag is wil ik dit toch even proberen. stel je voor dat hij toch even op loopt en stopt met acceleleren Herman

Laatst bewerkt:
ecu

Net even getest temperatuur max verhoogd maar het maak niets uit.
Ik zet de TJT ecu er weer in want zondag moet er wel gevlogen worden. en niet klooien met iets waar ik niet verder mee kom. wat van parameter er niet goed staat zou ik niet weten dus het houd op zo langsamer hand.
Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
ecu

Gisteren met Herman de motor laten draaien met ecu 605.
We hebben de parameters nagelezen en konden niets anders concluderen dan dat er ergens iets mis met het programma moet zijn.
Bij 90 k reageerd de Pw waarde niet juist de temperatuur is oke de toeren tal uit lezing strak.
De puls oke . met de ingestelde parameters moet hij het gewoon doen .Tja dan houd het op.
Herman zal Gasper nog vragen Mocht het niet lukken Gaat hij terug naar Gasper mag hij het uit zoeken. Gr Gerrit Jan.

Ja, de ecu reageerde heel erg gek.

Max waarden stonden allemaal erg ruim, alle metingen waren goed. Motor draaide uiteindelijk op max toeren (120k) en heeft daar even gedraaid. Daarna gas iets terug en weer vol maar lang geen max toeren (99k). Pomp pw liep ook niet op en kwam lang niet in de buurt van vol gas. Van idle naar vol gas gaat de pomp pw ook veeeeeel te langzaam, je zie hem oplopen en schiet dan wat omhoog.

1 ding is zeker, die ecu heeft een fout. Of dat soft of hardware is weet ik niet maar er klopt iets niet.

GJ's ecu probleem is bekend :) Deze bevat speciale software met beveiligingen die een bepaald toerental verwacht bij een bepaalde pomp pw. De hudige combinatie voldoet hier niet aan en dus accellereert hij niet door. Dit zit in de ecu en kan niet gewijzigd worden.

Niet door ons tenminste, hij moet naar Gaspar voor nieuwe firmware en calibratie.

Laatst bewerkt:
ecu

GJ's ecu probleem is bekend :) Deze bevat speciale software met beveiligingen die een bepaald toerental verwacht bij een bepaalde pomp pw. De hudige combinatie voldoet hier niet aan en dus accellereert hij niet door. Dit zit in de ecu en kan niet gewijzigd worden.

Niet door ons tenminste, hij moet naar Gaspar voor nieuwe firmware en calibratie.

Bedankt Herman .
Het zou mooi zijn als we het zelf even konden over zetten.
Maar dat zal denk ik Gasper wel geen goed idee vinden.
Maar wie weet.

Gr Gerrit Jan

Volgens hem kan dat niet (naja, alles lukt met een soldeerbout maar dat lijkt me geen goed idee ;)). De unit moet met de nieuwe firmware ook gecalibreerd worden (iets wat met parameters overzetten ook fout kan gaan bedenk ik me net).

ecu ha ha heb ik weer

Het laatste bericht over de ecu.
Ik heb hem aan getekend verstuurd 24-06.
Gaspar is verhuist wist ik niet .
En nu is de ecu zoek.

heb ik weer Maar wie weet komt hij nog weer terecht

Gr Gerrit Jan

The adress is not correct, it is our old adress. Tomorrow I will go to post office to ask about it. Gaspar

Hello Gaspar.
I send 24-6 de ecu to Xicoy parlement 13 08358 Arenys de munt barcelona Spain.
track and trace RR202094888NL.
Best regards Gerrit Jan

handig....... Je zou denken dat zo iemand wel een post forward heeft maar gaspar is niet zo service gericht dus denkt daar niet aan......

Back