Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Geen zin in TV deze avond en dus een eerste juffer geplaatst . Hier en daar wat draadjes bekeken op het forum en een mooie manier gevonden om dit uit te voeren . Bij mijn eerste boot was het wat zelf klungelen maar je leert bij hier .
Hoi Guyken, leuk om de vorderingen van ankers en juffers te zien. Bij jou kan ik dus ook kijken hoe juffers met touw te bevestigen i.p.v. messing draad .
Komt mij bekend voor.
Ik weet nu ook waar Piet zijn methode beschreven had. Dit was op zijn website die hij vroeger had. Daar heb ik dit ook vandaan. Is een mooie methode. En als je met matte zwarte verf over de touwen heen gaat, komt het effect alsof het metaal is nog beter uit.
Deze is ondertussen ook af. In deze bouwdoos zaten ook de zeilen kant en klaar om bevestigd te worden . Wanneer , in welke fase van de bouw doe je dat ? Het zou mijn eerste boot MET zeilen zijn .
En hier de zeilen , zaten zo in de doos . Ik weet nu niet of dit zo verkocht wordt want er zit ook nog stof voor zeilen in de doos ? Ik had de kit 2 de hands dus
De meesten doen eerst het staande tuig (stagen en want) en dan hangen ze de ra's op met daaraan bevestigd de zeilen en het tuig dat nodig is. Er zijn genoeg bouwverslagen waarin je dit kan terugzien. Succes met deze nieuwe fase.
Bezig met de masten en hier heeft AL toch wat foutjes gemaakt . De grootte van de gaten in de mars klopt van geen kanten . Zelf vergroot dan maar , ook is het hout van zeer slechte kwaliteit . Breekt zeer snel bij uithalen uit frame . Waarschijnlijk lasercut niet diep genoeg? En dan ook nog de gaten waar de hoofdtouwen van het want moeten door komen ook veel te klein .