Meedoen met de F3P komend seizoen; materiaal nodig

Discussie in 'F3P' gestart door hezik, 27 jun 2007.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bedankt Raymon, Hangar heeft zeker 50 setjes zei hij over de telefoon, nu dus daar 5 sets vandaan gehaald :) 8)

    Grt.
     
  3. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Zo, ff een opfrissertje hierr. Ik wil ook mee gaan doen met f3p. Ik zit nu met toestelkeuze.

    Het is nu eigenlijk:
    Click v.s. Plingpling

    Van beiden heb ik een tekening, alleen snap ik niet hoe ik bij de click de romp moet snijden. Nu is dus mijn vrag. Welk model kan ik het best gebruiken voor f3p-c?
     
  4. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Als je naar de volgende F3P wedstrijd komt, kan je mijn originele Clik bouwset wel even bekijken en opmeten. Ik lees het wel als je heengaat, dan neem ik de bouwset wel effe mee.

    groeten van Erik
     
  5. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Jammergenoeg kan ik daar niet naartoe. Maar ik heb besloten om toch de plingpling te gaan bouwen, namelijk versie 1.3. Deze heeft nu ook side force generators! Ik heb hem wel verschaald, zodat de spanweidte 80 cm is. Toch vind ik het handig om wat fotos van die click te zien, helpt altijd(en misschien bouw ik die click een volgende keer)

    Grt
     
  6. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Hoi Fabian,
    Koen heeft twee keer goede verslagen gemaakt van de bouw van een Clik. Eentje onder F3P, en de andere onder indoorvliegen. Aan beide heb ik ook veel gehad. De foto's hierbij zijn zo goed dat de bouw wel moet lukken als je een beetje ervaring hebt met het bouwen met depron.

    groeten van Erik
     
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    dit word ''pas'' de 2e keer dat ik met depron aan de gang ga... maar ik doe mn best :lol:
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    pingping 1.3?
     
  9. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    F3P

    Ik doe iig mee met een clik, heb hier vorig zeizoen al mee gevlogen om te oefenen.
    Ga nu nog een wedstrijdkist erbij bouwen....

    Setup van de oefenkist:

    Clik!
    servo's: 3x d47s
    motor: E-flite park 250
    ontvanger: corona +/- 4 gram
    regelaar : CC10

    De kist weegt nu 132 gram:) inclusief een reparatie.....

    Hoop de wedstrijdkist nog iets lichter te krijgen door gebruik van ander ""depron""
     
  10. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    een Pling Pling niek:D. Een grotere uitvoering van de blingbling, met ook wat aanpassing(zoals side force generators. heeft ook wat weg van een click

    Ontwerp is van Winfried (wvr). Ik vind het een zeer goed vliegend toestelletje (ik heb er zelf alleen maar buiten mee gevlogen, maar op 160 gram vloog het al zeer langzaam)
     
  11. trampo

    trampo

    Lid geworden:
    2 nov 2006
    Berichten:
    791
    Locatie:
    Enter
    lees vaker het indoorparkflyer subforum, zie je veel meer nieuws;p

    ikzelf heb de pling gebouwd, en hij zit nu op 82 gram inclusief landingsgestel.
    hier zit ook al een motor en gestripte regelaar op.
    ik hoop onder de 140 te blijven maar dit zou denk ik moeilijk worden.
    er moet aan materiaal nog de 2 remvinnetjes bij, en de stuurstangen+roerhoorntjes.
    hij is wel heel netjes gebouwd.
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Ik ben er nog steeds niet uit. Ik denk dat het toch maar een Yakje wordt, ik heb op het moment niet het budget om allerlei verschillende toestelletjes te gaan maken, en voor buiten bevalt de Yak gewoon erg goed.

    Zoals ik al vermoedde, valt er met een 180 grams Yak ook binnen wel te vliegen, het zou in mijn geval training vergen, maar het gaat wel, je moet alleen wat harder vliegen, wat natuurlijk wel een handicap is.

    Dus.. binnen met een buitenshock is getest en gaat, maar is niet ideaal. Komende weken zal het buiten worden met een indoorshock :)
     
  13. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Gewoon een clik! kopen/bouwen.
    De beste oplossing.

    MVG Peter
     
  14. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    een plingpling vind ik zeer fijn vliegen, ik heb ook een yak gehad. De yak is meer "hybride" zoals sommige zeggen, maar met de plingpling kun je leuk 3den en ook rustig vliegen(f3p dus)
     
  15. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Ik heb zowel een Yak 54 als een Clik! gehad.Beide vliegen goed het C programma.
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, voor C maakt het niet zo heel veel uit, al vond ik persoonlijk de Clik! wel wat prettiger aanvoelen.

    Grt.
     
  17. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Die mening deel ik inderdaad wel met je. :)
    Maar het maakt inderdaad niet zoveel uit.
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Tsja, het is voor mij meer een pragmatisch iets. Ik heb snijmallen voor de Yak, heb ook al meerdere Yak's gebouwd. Heb ook een relatief zware setup, alhoewel ik zag dat het op een Click wel gaat met mijn spullen.

    Van de Click heb ik wel de tekening in JPG formaat. maar die moet ik dan eerst nog gaan zitten uitprinten, overtrekken op depron of een snijmal, enz.

    Een Yak snij ik hier en nu in 2 minuten, voor een Click moet ik sowieso de deur uit voor het printen..

    Tenzij er mensen zijn die zeggen 'niet doen!, steek dat extra werk erin, de yak is bagger!', maar volgens mij is dat niet het geval :)
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Neenee, echt niet! Die jpg die ik je gaf moet je in een cel invoegen in Excel, dan kun je die uitprinten en gaat ie vanzelf "tilen", dus gewoon wat A4's aan elkaar plakken en je bent klaar, zo doe ik het altijd. Ik heb ook clik's in alle maten al gehad omdat het zo makkelijk is:)

    Grt.
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Dat weet ik alexzzz, maar dan moet je dus wel een werkende printer en inkt hebben ;)
     

Deel Deze Pagina