Meedoen met de F3P komend seizoen; materiaal nodig

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Bedankt Raymon, Hangar heeft zeker 50 setjes zei hij over de telefoon, nu dus daar 5 sets vandaan gehaald :) 8)

Grt.

Zo, ff een opfrissertje hierr. Ik wil ook mee gaan doen met f3p. Ik zit nu met toestelkeuze.

Het is nu eigenlijk:
Click v.s. Plingpling

Van beiden heb ik een tekening, alleen snap ik niet hoe ik bij de click de romp moet snijden. Nu is dus mijn vrag. Welk model kan ik het best gebruiken voor f3p-c?

Als je naar de volgende F3P wedstrijd komt, kan je mijn originele Clik bouwset wel even bekijken en opmeten. Ik lees het wel als je heengaat, dan neem ik de bouwset wel effe mee.

groeten van Erik

Jammergenoeg kan ik daar niet naartoe. Maar ik heb besloten om toch de plingpling te gaan bouwen, namelijk versie 1.3. Deze heeft nu ook side force generators! Ik heb hem wel verschaald, zodat de spanweidte 80 cm is. Toch vind ik het handig om wat fotos van die click te zien, helpt altijd(en misschien bouw ik die click een volgende keer)

Grt

Hoi Fabian,
Koen heeft twee keer goede verslagen gemaakt van de bouw van een Clik. Eentje onder F3P, en de andere onder indoorvliegen. Aan beide heb ik ook veel gehad. De foto's hierbij zijn zo goed dat de bouw wel moet lukken als je een beetje ervaring hebt met het bouwen met depron.

groeten van Erik

F3P

Ik doe iig mee met een clik, heb hier vorig zeizoen al mee gevlogen om te oefenen.
Ga nu nog een wedstrijdkist erbij bouwen....

Setup van de oefenkist:

Clik!
servo's: 3x d47s
motor: E-flite park 250
ontvanger: corona +/- 4 gram
regelaar : CC10

De kist weegt nu 132 gram:-) inclusief een reparatie.....

Hoop de wedstrijdkist nog iets lichter te krijgen door gebruik van ander ""depron""

een Pling Pling niek:D. Een grotere uitvoering van de blingbling, met ook wat aanpassing(zoals side force generators. heeft ook wat weg van een click

Ontwerp is van Winfried (wvr). Ik vind het een zeer goed vliegend toestelletje (ik heb er zelf alleen maar buiten mee gevlogen, maar op 160 gram vloog het al zeer langzaam)

lees vaker het indoorparkflyer subforum, zie je veel meer nieuws;p

ikzelf heb de pling gebouwd, en hij zit nu op 82 gram inclusief landingsgestel.
hier zit ook al een motor en gestripte regelaar op.
ik hoop onder de 140 te blijven maar dit zou denk ik moeilijk worden.
er moet aan materiaal nog de 2 remvinnetjes bij, en de stuurstangen+roerhoorntjes.
hij is wel heel netjes gebouwd.

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik denk dat het toch maar een Yakje wordt, ik heb op het moment niet het budget om allerlei verschillende toestelletjes te gaan maken, en voor buiten bevalt de Yak gewoon erg goed.

Zoals ik al vermoedde, valt er met een 180 grams Yak ook binnen wel te vliegen, het zou in mijn geval training vergen, maar het gaat wel, je moet alleen wat harder vliegen, wat natuurlijk wel een handicap is.

Dus.. binnen met een buitenshock is getest en gaat, maar is niet ideaal. Komende weken zal het buiten worden met een indoorshock :)

een plingpling vind ik zeer fijn vliegen, ik heb ook een yak gehad. De yak is meer "hybride" zoals sommige zeggen, maar met de plingpling kun je leuk 3den en ook rustig vliegen(f3p dus)

Tsja, het is voor mij meer een pragmatisch iets. Ik heb snijmallen voor de Yak, heb ook al meerdere Yak's gebouwd. Heb ook een relatief zware setup, alhoewel ik zag dat het op een Click wel gaat met mijn spullen.

Van de Click heb ik wel de tekening in JPG formaat. maar die moet ik dan eerst nog gaan zitten uitprinten, overtrekken op depron of een snijmal, enz.

Een Yak snij ik hier en nu in 2 minuten, voor een Click moet ik sowieso de deur uit voor het printen..

Tenzij er mensen zijn die zeggen 'niet doen!, steek dat extra werk erin, de yak is bagger!', maar volgens mij is dat niet het geval :)

voor een Click moet ik sowieso de deur uit voor het printen..

Neenee, echt niet! Die jpg die ik je gaf moet je in een cel invoegen in Excel, dan kun je die uitprinten en gaat ie vanzelf "tilen", dus gewoon wat A4's aan elkaar plakken en je bent klaar, zo doe ik het altijd. Ik heb ook clik's in alle maten al gehad omdat het zo makkelijk is:)

Grt.

Dat weet ik alexzzz, maar dan moet je dus wel een werkende printer en inkt hebben ;)

Back