Mening carburateur nitro rs4 evo+

Zegt dat iets over je afterrun en de methode of meer over je brandstof en hoe/waar je de motor weg zet?

Druppels op je zuiger leggen en dan met wat startbewegingen direct de uitlaat in laten blazen lijkt mij niet dat de motor goed in de olie komt te staan.

@ Roelof, ik weet dat er veel meningsverschillen en methodes zijn, dit werkt bij mij altijd prima. Ik doe die startbeweging btw in slowmotion. Olie in de carburateur is ook discutabel, ik denk dat vxltraxxas moet doen waar hij zich het prettigst bij voelt. Overigens staat mijn 'spul' op een slaapkamer die ik toch niet gebruik, nu dus hobby kamer :D dat zal de levensduur wel bevorderen.
 
Bij sommige brandstoffen ( merlin ) is afterrun niet noodzakelijk.

Maar paar druppen in de carb en onder de gloeiplug kan geen kwaad.
Dan met de hand aan het vliegwiel draaien en klaar.

Zo doe ik het altijd..
 
@ Roelof, ik weet dat er veel meningsverschillen en methodes zijn, dit werkt bij mij altijd prima. Ik doe die startbeweging btw in slowmotion. Olie in de carburateur is ook discutabel, ik denk dat vxltraxxas moet doen waar hij zich het prettigst bij voelt. Overigens staat mijn 'spul' op een slaapkamer die ik toch niet gebruik, nu dus hobby kamer :D dat zal de levensduur wel bevorderen.

Juist, binnenshuis bewaren doet heel veel goed voor je motor.

Ik raad altijd af om via de pluggat afterrun toe te voegen, je krukas en lagers zullen het minst beschermd worden, ga er maar niet van uit dat de krukas richting het voorlager enigzins iets aan afterrun olie ziet als het door de pluggat naar binnen komt.

Maar wat is er mis met het toevoegen van afterrun via de carburateur? Het enige argument wat ik snap is dat vuil mee naar binnen kan vallen.
 
Dank u voor de respons.:thumbsup:

En als ik nu weer wil gaan rijden.
Moet ik dan de motor eerst door spoelen door te verzuipen?
Of gewoon de normaale start procedure volgen?:confused:

En hupla het giet er hier weer uit.(Humzz regen).:(


gr
 
Juist, binnenshuis bewaren doet heel veel goed voor je motor.

Ik raad altijd af om via de pluggat afterrun toe te voegen, je krukas en lagers zullen het minst beschermd worden, ga er maar niet van uit dat de krukas richting het voorlager enigzins iets aan afterrun olie ziet als het door de pluggat naar binnen komt.

Maar wat is er mis met het toevoegen van afterrun via de carburateur? Het enige argument wat ik snap is dat vuil mee naar binnen kan vallen.


Vuil kan ook door het pluggat naar binnen lijkt me.
Dus zoizo eerst de boel flink reinigen:D
 
Dat heb ik natuurlijk gedaan.Lang leven de compressor en de
remreiniger. :worship:

Maar als ik morgen weer wil rijden.Hoe haal ik dan de after run uit mijn blokje?
 
Als je maar een beetje hebt gebruikt kan je hem gewoon weer starten, heb je iets meer gebruikt moet je even de plug eruit halen, even wat startbewegingen geven met een doekje op de kop en dan de plug weer terug plaatsen en starten.
 
Nee, je zult zelf moeten passen en meten om er wat anders in te krijgen.
 
Zo'n upgrade noemen ze dit:

Straight_Shooter_fuel_gun.jpg
 
Hey nitroracers,

Nu heb ik de donkere brandstof slag vervangen door een lichtere brandstofslang.(kleur):D
Alleen de nieuwe slang is net een klein beetje dunner de binnen maat.:(
Hij past wel over de nippel van de caberateur.
Heeft dit nog beperkinge voor de motor?

gr
 
Bij de RS4 ga je dat nauwelijks merken , zoveel dorst heeft die 2,5cc nou ook weer niet....

Gewoon ff opnieuw afstellen indien dat nodig mocht blijken.
 
Vandaag weer lekker een litertje gereden.

En hoefde idd niet veel aftestellen :D

Wat veel belangrijker is het warm rijden.En de bedrijfs temp behouden.
Dit komt erg nou ben ik vandaag achter gekomen.Ook hoe snel de 3cc motor weer afkoelt en ook dan meteen de prestatie belammert.Dus de boel goed warm houden ;)

Ook ga ik een andere temp gun kopen van hpi. Dan kan ik goed de bedrijfs temp meten zoals ze het in het boekje doen.Nu heb ik er een van turnigy maar ik ben van mening dat ik met dit apperaat niet korrekt kan meten en dat die niet zo betrouwbaar is.:(


De remmen.
Perfect met de 9kilo servo van trx
Alleen nu het volgende probleem.Na een flink stuk gassen en remmen zat ineens de remschijf muur vast aan de remblokken. humzz vast geplakt.:)
Neem aan omdat het van plastic en enorm warm word.
Herkennen jullie het probleem?:(
Zijn er andere remschijfjes van beter materiaal verkrijgbaar?:D


De uitlaat,
Heb al twee keer de uitlaat los getrild gehad.En vandaag zelfs een schroefje verloren tijdens het rijden.:(
Doen jullie loctite tusse de schroefjes van de uitlaat of gaat dit niet imv de warmte van de motor?

gr
 
Laatst bewerkt:
om dat die te dicht bij het opject moet meten.

En volgens het boekje moet ik op de gloeiplug meten dus zit er voor de turnigy 5cm koelkop in de weg.
 
Die 5cm maakt niet uit het gaat erom dat je de tempgun op de gloeiplug RICHT , omdat dat normaal gesproken het warmste deel van de motor is ;)
 
Back
Top