Mening carburateur nitro rs4 evo+

Zal ik morgen is op pad gaan voor een brandstof filtertje en een doorzichtig stukje brandstofslang.Zodat ik de benziene beter naar de caberateur zie vloeien voor het starten.
 
Zal ik morgen is op pad gaan voor een brandstof filtertje en een doorzichtig stukje brandstofslang.Zodat ik de benziene beter naar de caberateur zie vloeien voor het starten.

Doorzichtige brandstofslangen is inderdaad wel makkelijk.
Ik heb ook in het tankje al een filter en monteer er bewust geen extra want ik wil voorkomen dat de brandstof moeizaam doorstroomt door het filter en dat de brandstofslang te lang wordt waardoor de doorstroom minder wordt.... dit uit eigen ervaringen.... wellicht ervaren anderen dit anders hoor.
 
Doorzichtige brandstofslangen is inderdaad wel makkelijk.
Ik heb ook in het tankje al een filter en monteer er bewust geen extra want ik wil voorkomen dat de brandstof moeizaam doorstroomt door het filter en dat de brandstofslang te lang wordt waardoor de doorstroom minder wordt.... dit uit eigen ervaringen.... wellicht ervaren anderen dit anders hoor.

Hoe kom ik an een filter in mijn tankje dan? Of zit die er standaard in?:confused:

Doorzichtig slangetje heb ik van de Hpi dvd daar gebruiken ze die ook ;)

Extra filter moet ik nog is over na denken.Kan het wellicht proberen als er geen in mijn tankje zit.

Ook moet ik een nieuwe vulfles humzz.
Daar was ik gister tegen aan gereden,Toen zat er ineens een groote scheur in :(hahaha

gr
 
Vind alleen de gas servo wat zwak imv het remmen.
Nu zit er een hpi 4.5 kg servo op.
Ga deze vervangen door een 9 kg servo van traxxas.Die ik over heb van mijn emaxx.

Kijken als de hpi rs4 dan beter remt.
 
Die 4,5kg zou genoeg moeten zijn voor de RS4.... Weet je zeker dat de reminrichting goed in elkaar zit ?? En dat de bandjes niet gewoon slippen ? ;)
 
Hoe kom ik an een filter in mijn tankje dan? Of zit die er standaard in?:confused:

Doorzichtig slangetje heb ik van de Hpi dvd daar gebruiken ze die ook ;)

Extra filter moet ik nog is over na denken.Kan het wellicht proberen als er geen in mijn tankje zit.

Ook moet ik een nieuwe vulfles humzz.
Daar was ik gister tegen aan gereden,Toen zat er ineens een groote scheur in :(hahaha

gr

Transparante slangen zitten er bij mijn Truggy standaard op meen ik, ik snap ook niet dat ze ondoorzichtige uberhaupt maken.... ;)
 
Die 4,5kg zou genoeg moeten zijn voor de RS4.... Weet je zeker dat de reminrichting goed in elkaar zit ?? En dat de bandjes niet gewoon slippen ? ;)

Rem inrichting nagekeken maar die zit gewoon goed.(kan niet veel aan fout.)
Lijk ook wel als de servo gewoon niet goed is?
In het begin remde die wel best krachtig.
Ik weet niet als dat een meer voorkomend probleem is?:confused:
Misschien heb ik wel gewoon pech met die servo.:(

Heb n u de 9 kilo servo van traxxas erop gezet.:)
Nu remt die weer een stuk krachtiger en deze servo lijkt wel een stuk beter te reageren.:p

gr.
 
Vandaag bij verspaget geweest ff brandstof gehaald 4l tornado.

Ook even op ebay gekeken en gevonden voor de batt pack van de auto te controleren.Tower PRO 7 Levels LED Receiver Battery Voltage Indicator Monitor Tester,Nitro RC Model/Car F01877 7 LED Battery Low Voltage Indicator Monitor,Nitro RC Model/Car/Helicopter | eBay :D


Brandstoffilter ben ik nog naar opzoek. Iemand suggesties?

Brandstoffilter had je ook bij verspaget kunnen halen. Maar even over dat kastje. Super handig lijkt me dat, maar moet je die regelrecht op je humppack aansluiten? Ik denk het wel. Dan misschien eventueel een Y-kabel er tussen zodat je niks los hoeft te trekken.
 
Heb de towerpro ook besteld via DX! daarnaast nog een lichtsetje met futaba stekker haha. Kan ik weer gaan knutselen binnenkort.
 
Hoe zette jullie je de motor in de after run?

Volgens het boekje hoeft het niet in de caberateur,Lees op het forum dat sommige dat wel doen?

En vooral niet te veel?

gr
 
Een paar drupjes in de carberateur net voordat je het motortje uit zet of wat ik wel eens deed: Een X aantal druppen in je laatste halve tankje doen waar je die dag mee rijdt.
 

Ik draai de gloeiplug er uit, drup ongeveer 10 druppels in de cilinder(4,6cc), trek 2-3 keer aan de trekstarter en draai de plug weer terug. Gaat al 10 jaar goed :).... hij staat ooit een maand of 9 stil, geen probleem!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst de lucht filter er afgehaald.
De caberateur open gezet(vol gas).
Heb 4 druppels in de caberateur gedaan.
De brandstof inlaat dicht gehouden.
Een paar keer aan de trekstarter getrokken.

Hoop dat het zo goed is.:D

gr
 
Ik draai de gloeiplug er uit, drup ongeveer 10 druppels in de cilinder(4,6cc), trek 2-3 keer aan de trekstarter en draai de plug weer terug. Gaat al 10 jaar goed :).... hij staat ooit een maand of 9 stil, geen probleem!

Zegt dat iets over je afterrun en de methode of meer over je brandstof en hoe/waar je de motor weg zet?

Druppels op je zuiger leggen en dan met wat startbewegingen direct de uitlaat in laten blazen lijkt mij niet dat de motor goed in de olie komt te staan.
 
Back
Top