Meningen gevraagd!

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Saabke, 8 jun 2009.

  1. jverhaaf

    jverhaaf Guest

    nieuw

    ik ben hier nieuw en ook ik ben aan het sparen maar ik zit met het zelfde probleem dus ben ik naar een club in velp toe gegaan en gevraagd hoe de vork in de steel zit maar met een auto rond de 300 euro kom je niet ver ik heb zelf ook problemen met geld en een laag budget maar als je een redelijke auto wil hebben zou ik kijken op www.rc-car-online.de ik heb gekeken naar een fg on-road formula 1 en dat is een redelijke auto die is redelijk goed koop en dat is er 1 waar je goed aan doet het is wel rond 1000 ballen maar je hebt kwaliteit ik mag eigenlijk geen reclame maken maar dit is de auto waar ik voor aan het sparen ben dat is een big scale 1:5 waar je niet met een gloeiplug loopt te klooien en waar je zelf benzine voor kan mixen hij loopt ongeveer 100 km/h en het is een koolstof chassis en alluminium bodemplaat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2009
  2. sanmax

    sanmax

    Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Berichten:
    419
    Locatie:
    hoogkarspel
    nu komt het,Sco heeft gereden. Het was alleen maar voor korte duur. 2 maanden sleutelen voor 10 minuten rijden. Is ie nu al weer gemaakt?????
     
  3. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    op conrad.nl is ie 399 euro
    die 30cc is wel wat maar dan moet de rest wel goed in elkaar steken
    zelf heb ik ook een model dat bijna uit elkaar valt
    maar die overbrenging ziet er niet uit
    zelf vindt ik het ook een lelijk ding
    ik zou voor iets anders gaan

    gr
    P.S.: nu wil ik geen gezeur van: maar jij hebt ook een prutding
     
  4. mish

    mish

    Lid geworden:
    22 feb 2005
    Berichten:
    246
    Locatie:
    vinkeveen
    Ik heb mij ook georienteerd en idd. de carbon fighter in overweging genomen. Antwoord kan je vinden op you tube. Naar mijn inzicht is de CF een stuk minder fel dan een Zenoahblok. Voor 300 euro kan je dus best een leuke wagen hebben. Dat het iets minder fel is, neem dat maar op de koop toe.

    Ruud heeft er goede ervaringen mee, dat is goed om te weten.

    Michel
     
  5. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383


    @ Voor die prijs heb je nog geen eens een knappe nitro-auto,laat staan een 2-takt BIGSCALE,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:sleepy::sleepy:,gr.Dr.Dre.:rolleyes:
     
  6. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894

    lol jaja ,
    Toch grappig , 60km rijden en dan 2 minuten rijden en opeens komt je auto nie meer vooruit , wij kijke en kijke maar alles leek goed te zitten , dus moest het wel in de diff zitten
    Maar een wielmeenemer bleek los te zitten hahahaaha . thuis even vast gedraait want zoiets zie je natuurlijk alleen maar als je rustig zit als je amateur bent :p:confused:
    alle zooi met loctite behandeld (had ik nog niet volledig gedaan):sleepy::sleepy:
    Dat zijn domme beginners fouten , maar ik leer het wel:p


    ik hoop dat ik volgende keer iets langer ken rijden sanmax hihihihhi
    en ik hoop jij volgende keer wel een beetje ken remmen zodat voluit pompen geen probleem is.

    ik heb echt weer zin om te rijden :p:p maar het sleutelen is even zo leuk

    groetjes allemaal and happy driving
     
  7. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383




    @ Ach dat gebeurt de beste zelfs Sco :rolling: ,moet je schijt aan hebbe ( tis weer een leer moment??? :yes: ), kheb het ook eens gehad ( alles vlug-vlug )en dan vergeet je de voorste wielmoeren aan te draaien:bad-words:,,,,,,,,,,ken je ook weer naar huis voor 1 focking wielmoertje ( gebeurt je maar 1 keer:confused:),gr.Dr.Dre.;)
     
  8. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    die carbon fighter is een goede auto, behalve de ophanging, die is altijd stuk
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  9. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    Dus toch geen goede auto,,,,,,
     
  10. Robindepobin

    Robindepobin

    Lid geworden:
    9 mei 2010
    Berichten:
    16
    Op de Carbon Fighter passen ook veel fg onderdelen toch?
    Als dat mogelijk is dan kun je beter je geld daar aan uitgeven.

    Robin
     
  11. Subspace

    Subspace Guest

    @ Wolf13,

    Heb jij die carbon fighter 4wd op conrad gekocht van 399 of die van 339? Welke zou jij aanraden?

    Th@nks.
     
  12. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    enige verschil is 2 en 4 wiel aandrijving, dat is eigen keuze
    wil je lekker snel rijden zonder weg te slippen enzo of wil je ook burnauts maken en mooi door de bochten slippen
    ik heb 2 wiel ( leek me mooier en is goedkoper )
     
  13. Subspace

    Subspace Guest



    Jij hebt die Buggy carbon fighter 2wd? Maar kan je met 2wd op elke ondergrond rijden met full power en rijdt het lekker?
     
  14. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ik kan op elke ondergrond rijden, maar op heel los zand kan je niet volgas weg rijden, dan glijd je weg, maar kan je wel mooi slippen, en bochtjes maken
    op een asvalt weg kan je snel rijden, maar is niet goed voor de motor,
    ik rijd het liefste op net gemaait gras, rijd het mooiste en heb ik de minste schade
     
  15. joester

    joester

    Lid geworden:
    12 mei 2007
    Berichten:
    390
    Locatie:
    veendam
    Waarom is het niet goed voor de motor om vol gas weg te trekken op asfalt als ik vragen mag?
     
  16. Subspace

    Subspace Guest


    Ik denk dat ie zich vergist, je kan prima rijden op asfalt, alleen even de juiste banden eronder zetten... Buggy's zijn juist de ideale auto's voor elke ondergrond....
     
  17. Vinniie

    Vinniie

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    311
    Locatie:
    Spijkenisse
    Huh? Ik rijd al jaren met bigscale op asflat, zoals offroad, nooit probleem mee..
    Alleen juist banden onder, gassen met dit ding op asflat gummen:twisted:
     
  18. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    als je op asfalt snel rijd, maakt hij veel toeren en dat is niet goed voor de motor, dus moet je op het gras rijden, dan kan hij meer werken, er zit een offroad kopeling in en geen onroad,
    ik bedenk dit niet maar het staat duidelijk op een rood papier dat er bij gelevert word, en het staat ook nog een x in de handlijding, zoek maar op conrad
     
  19. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Als je gewoon je tandwielverhouding aanpast als je op asfalt gaat rijden..??

    grtzzzz
     
  20. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ik denk niet dat je dat zomaar lukt, maar ik weet het niet,

    het stond in het boekje, en op een rood papier daar meer belangerijke dingen op staan, ik weet niet waarvoor het is
     

Deel Deze Pagina