Meningen gevraagd!

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Saabke, 8 jun 2009.

  1. YS Buggy

    YS Buggy

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Hamont (Belgie)
    Het kan ook gezichtsbedrog zijn hoor ik ging niet zo hard met mijne en ik haalde zo gezecht auto's op de snelweg die 100 km/h hard gingen in, maar dat is gewoon gezichtsbedrog.
     
  2. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    België, omgeving Mechelen en Antwerpen
    Misschien heeft die jongen gewoon een 1:1 vertanding op alles ;)

    maar 60 rijden? Lijkt me nogal veel voor een stock auto. Zelf heb ik geen big-scale maar een simpel 1:10 autotje en daar zou ik volgens de doos 65km/u max mee rijden. Hell no, eerder 40 of 50.

    Natuurlijk kan je je auto sneller maken, de tandwielverhoudingen aanpassen, de differentieel tandverhouding aanpassen, ... MAAR hier is een grens aan. Namelijk hoe meer snelheid hoe minder koppel. Puur hypothetisch gezegd: oneindig hoge snelheid = oneindig laag koppel. De auto zal dus heel snel kunnen gaan maar heeft geen kracht om de snelheid echt neer te zetten waardoor hij dus gewoon stil staat :)

    De enige manier om echt te weten hoe snel je rijd is meten :) markeer een bepaalde afstand en chronometreer je tijd :) met de huidige gsm's kan iedereen dit dus meten maar ;)
     
  3. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    op de conrad site staads zelfs 90km, op de doos 80, 60 moet ie halen kunne, anders licht conrad lekker op
     
  4. Grease monkey

    Grease monkey

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Den Haag
    Ja ja....... 90km/h :hammer:

    Plankgas, berg af, wind mee en met een cafe in zicht zeker :rolling:
     
  5. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Jelle heeft gewoon gelijk want het staat op de doos.. ok.
    Eindeloze discussie dit vrees ik ;)
     
  6. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Juust Kris, eindeloos en zinloos.
     
  7. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    België, omgeving Mechelen en Antwerpen
    Een nieuwe wagen verbruikt 4l volgens de brochure. Dit is ook met alles maar dan ook alles volgens de ideale omstandigheden. er zal altijd een verschil zijn met wat er op de doos staat dan wat er in het echt is.

    De ervaren rijders zeggen dat het niet kan, Jelle zegt dat het wel kan. Misschien hebben de ervaren mannen het net deze ene keer mis, misschien bewijst hun ervaring deze keer weer dat ze toch gelijk hebben. Zolang er geen onbetwistbare meetgegevens zijn weet niemand het ;)

    Misschien best gewoon aan de moderator vragen voor een slotje?
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Als jullie je kunnen gedragen is dat niet nodig, anders vrees ik van wel...

    [mod]
    Graag ontopic nu....
    [/mod]
     
  9. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ik heb hier even wat weggehaald, want ik had Psygho's bericht over het hoofd gezien
     
  10. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    O Pardon Pshygho, ik had uw bericht niet gezien
     
  11. Subspace

    Subspace Guest

    Ik was net bij schiphol aan het rijden met mijn auto, naast de startbaan, raadt eens wat!?

    De vliegtuigen konden mij niet bij houden, ik haalde zeker 320 km/u. Zal zo conrad eens mailen dat ze beter voorschriften moeten hanteren, want ze zeiden 90.
     
  12. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    hmm, zeker dat je niet in een gesticht zit?, zo praat je namelijk wel
     
  13. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Hij praat precies hetzelfde als jou,weet je zeker dat je zelf niet stiekem in het gesticht zit.:twisted:

    gr koen

    @ mods : Kan hier een slotje op ? Jelle is namelijk veel slimmer als de meeste mensen hier.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2010
  14. Subspace

    Subspace Guest

    Lijkt mij ook beter dat hier een slotje op komt, ik maakte net inderdaad een grapje, sarcastisch bedoeld.

    Deze discussie is inderdaad eindeloos en ik kan begrijpen voor sommige mensen hier ook erg frustrerend die al jaren ervaring hebben.

    Ik zelf heb er ook niet mega veel verstand van, maar zit hier op het forum om veel meer te leren en te weten te komen van bigscale / brandstof auto's. Dus ik neem graag dingen aan van iemand die misschien al 20 jaar ervaring heeft.
     
  15. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ik neem bijna alles aan, alleen als ik iets zie, en iemand anders niet, en die zal mij vertellen hoe en wat, dat vind ik een beetje vreemd, maar het kan hier natuurlijk normaal zijn op dit form
     
  16. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Iemand in dit topic zei al eerder, er kan gezichtsbedrog zijn IVM grootteverschil ;)

    gr koen
     
  17. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ook als er iemand bij de lantaarenpaal staat en je er als eerst bent?,
     
  18. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Er zijn ook mensen hier die een auto hebben die sneller is dan een CF, en die ook geen 60 halen, daarom lijkt het zeer sterk dat een CF het wel kan
     
  19. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    België, omgeving Mechelen en Antwerpen
    Zolang er geen metingen gebeurd zijn heeft er niemand 100% gelijk en is het woord tegen woord waar ervaring vaak doorweegt :)

    @ Jelle : anders kan je eens een filmpje maken dan krijg je misschien wel gelijk ;)
     
  20. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)

Deel Deze Pagina