Meningen gevraagd!

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Saabke, 8 jun 2009.

  1. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    als je de lucht en benzine afstelling hetzelfde laat, trekt ie niet lekker op.

    en die ik trek heelvaak naast een andere auto op, dan rijd die ongeveer 60, 100m verder staat een lantaarenpaal, en tot daar rijd ik dan, ik rijd bijna altijd wel sneller als hun,

    kijk op youtube, daar staat een filmpje van een carbon fighter met een baja,
    de carbon fighter trekt veel harder op en rijd sneller door, goedkoop is duurkoop?, niet altijd
     
  2. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Heh dan zijn we op de wedstrijden toch wel erg stom bezig allemaal zeg.
    Motoren van 400-500 euro, auto's van 1800 euro..
    Terwijl het gewoon kan met eentje die 340 euro kost.
     
  3. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    nee, ik hebt over de snelheid, niet hoesnel ie kapot gaat ;)
     
  4. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Jelle,

    Doe toch niet zo eigenwijs zeg!
    Sommigen rijden al langer dan dat jij leeft, neem iets aan!

    Onze auto'r hebben geen hoge topsnelheid. Wanneer ze eens 60 halen is de koek wel op.
    En zeker met een futji prutje motor zoals er wordt gebruikt op de goedkope (cloons) auto's.

    Hoelang rij jij met je auto?
    Probeer wat te leren en doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
    En wil je veel harder rijden, wacht een paar jaar en doe dit dan in een 1:1 auto! ;)
     
  5. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) Belgiƫ
    Volledig mee akkoord !
     
  6. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    zo kan je denken,
    1 ding is zeker: ik haal met mn auto andere auto's in naast 60 kilometer weg,
    dat is zeker, ik ben niet blind, verder zeg ik er niets meer over als je me tog niet gelooft heeft het ook geen nut,
    er is hier een mooi stug gemaaid land, als mn auto weer terug is kan ik daar lekker rijden
     
  7. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    1e Het feit dat jij op een 60 kilometer weg de auto's inhaalt, wil niet zeggen dat de betreffende auto's 60 rijden!
    2e Nee, ik (en alle anderen) geloven je zeker niet, wij hebben zelf ook een (of meerdere) bicscale auto('s), daardoor weten wij dat het onwaarschijnlijk is.
    3e Probeer eens van anderen te leren. Sommigen hier rijden al veeeeeeel langer dan jou met deze auto's, misschien (maar heel misschien hoor) weten zij wel een beetje meer van deze materie dan jij. Vat dit nu niet op als commentaar op een 15 jarig kereltje, maar als opbouwende kritiek. Wees niet eigenwijs, maar wijs! ;)
    3e Inderdaad, ga lekker rijden en have fun, daar zijn deze auto's voor. Of ze nu wel of niet harder gaan dan 60! ;)

    Zo, dat was het!
     
  8. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ik leer hier juist heel veel, maar zou jij op en 60 kilometer weg 50 gaan rijden?, de meeste mensen rijden eerder 70
    er zit 1 zwak punt in de carbon fighter, die moet ik eerst maar er uit krijgen
     
  9. Subspace

    Subspace Guest

    Check de link hieronder maar eens, daarin zie je de snelheden met de tandwielverhoudingen erbij. Met de standaardverhouding haal je 59,6 km/u.

    Hiermee wordt bewezen dat het onmogelijk is dat je harder dan 60 gaat met de reguliere instellingen Jelle.

    oEASlgAcZBk[/media] - Carbon Fighter Getriebe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    O jee, de eindeloze discussie over snelheid....

    meten is weten!!!!!
    Zo lang je het niet meet zal je het ook nooit weten en is schatten heel leuk maar totaal geen gegeven.

    Om even een idee te geven.... Als een 1:1 auto 60 op de teller rijdt kan dit werkelijk een 53km/u zijn gezien de tellers (verplicht) meer dan werkelijk moeten aangeven..
     
  11. Subspace

    Subspace Guest

    De tellers bij een 1:1 auto geven een snelheid van 5 km/u meer aan dan werkelijk gereden wordt. Als er dus op de teller 50 staat rijdt je in werkelijkheid 45 km/u.

    Dit kan je testen door met je tomtom te gaan rijden en deze zo in te stellen dat je snelheid weergegeven wordt.

    :D

    Maar goed, die link heb ik geplaatst in de hoop dat jelle zich gaat realiseren dat hij zijn koppigheid wat vermindert en inziet dat het onmogelijk is met die tandwiel verhouding die hij momenteel heeft.
     
  12. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Hot Wheels heeft een leuke Speed Gun uitgebracht een tijd geleden.
    Ik heb er eentje kunnen kopen voor 30 euro, werkt best aardig.
    Met mijn onroad 4.6cc op 16% nitro haalde ik met moeite de 69km/h, waarschijnlijk is er met een betere afstelling en beter brandstof meer uit te halen.
    Maar dan heb je een ideetje hoe hard je dan ongeveer moet gaan:

    3rF5U7SlusA[/media] - Kyosho Inferno GT Radar Speed Gun Test
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ja bedankt voor die link,
    maar daar verandert er niks aan, dus druk maar een slot op deze discusie als je me niet gelooft,

    veel plezier
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo lang jij denkt zo snel te kunnen gaan zonder het gemeten te hebben is het wel een hele makkelijke manier om de discussie te eindigen.
     
  15. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Je begrijpt er helemaal niets van he?
    Doe toch eens niet zo alle &%$& eigenwijs!

    Iedereen vertelt het je op een onderbouwde wijze, maar JIJ gelooft anderen niet! We zullen het eens omdraaien!
    Lekker blijven geloven dat je een straaljager hebt voor op de grond, misschien word je nog eens wijs, i.p.v. eigenwijs!
     
  16. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    ik geloof heel veel, maar niet dat mensen kunnen vertellen wat ik zie ;)
     
  17. YS Buggy

    YS Buggy

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Hamont (Belgie)
    Omg, eigenwijs, nu had ik gewoon even zin om te reageren. want laten kon ik het niet. luister toch eens naar de mensen die soms even lang met de auto's rijden dan dat jij al oud bent!
    Off topic: even al niet meer op forum geweest, maar daar gaat nu weer verandering in komen met het mooie weer!:D
     
  18. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Ik geef het op, en ik ben blij dat ik niet je docent ben.
     
  19. jelle8465

    jelle8465

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    85
    wat moet ik anders zeggen?, jullie hebben gelijk en mijn auto rijd naast 60km weg en haalt auto in maar ik ben blind?, sorry ik neem alles aan, behalve dat!
     
  20. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Toen je daar naast die weg reed was er zeker een rijcursus voor oude omaatjes aan de gang:rolleyes:

    Maar nu ff serieus, deze mannen hebben veel ( en dan ook veel meer ) ervaring dan jij met je ' 70 km/h bigscale '. Het is een standaard auto, als ze zeggen dat zijzelf met een wedstrijd bigscale rijden en die hooguit 70 haalt geloof ik hun eerder dan een 'newbie' .

    Dus mijn punt is : neem iets van een ervaren persoon aan, die weten het een stuk beter dan jij.;)

    gr koen
     

Deel Deze Pagina