Mercedes Actros 1851 GigaSpace Black Edition - nieuwkomer

Of het allemaal wel 1 op 1 uitwisselbaar is......... je moet naar je bevestiging kijken en de mogelijkheden die je hebt om dit aan te passen. Op het uiteinde van je chassis ligt dat container steun geval. Nummer 1 en 3 moeten onder het chassis komen. Kun je mogelijk dus met een profieltje doen. Van 2 kan ik de bevestiging niet zien.

Ook moet je kijken dat de bumper niet te hoog komt te zitten. Het chassis is vrij hoog van zichzelf. Denk dat je dus of zelf iets moet maken van een adapter of gewoon op de steunen van de Herculesbumper moet voortborduren.

upload_2021-4-11_1-0-14.png

Je kunt de bumper ook los krijgen en de lampen ook.

De container is van lexaan? Heb nog nooit gebouwd maar denk dat wanneer je ze van binnen spuit het glimt en niet echt lijkt. Zal ook dikker zijn dan racekapjes. Misschien iemand die ze al gebouwd heeft?

Verdrr smaakkwestie hoe en welk onderdeel je spuit...

Persoonlijk vind ik de 2e bumper beter bij de trailer passen.
Komt meer europees over, en ben niet weg van die schuine zijden.
Dit zie je bij de echte trailers ook vrijwel nooit.

Gr.
Raymond

Dank jewel Raymond! Voor mij is het belangrijk dat de trekker en trailer er ‘realistisch’ uit zien. Zal proberen foto’s op te zoeken vd achterkant van een container trailer en deze vergelijken met de bumpers.

Of het allemaal wel 1 op 1 uitwisselbaar is......... je moet naar je bevestiging kijken en de mogelijkheden die je hebt om dit aan te passen. Op het uiteinde van je chassis ligt dat container steun geval. Nummer 1 en 3 moeten onder het chassis komen. Kun je mogelijk dus met een profieltje doen. Van 2 kan ik de bevestiging niet zien.

Ook moet je kijken dat de bumper niet te hoog komt te zitten. Het chassis is vrij hoog van zichzelf. Denk dat je dus of zelf iets moet maken van een adapter of gewoon op de steunen van de Herculesbumper moet voortborduren.

Bekijk bijlage 432964

Je kunt de bumper ook los krijgen en de lampen ook.

De container is van lexaan? Heb nog nooit gebouwd maar denk dat wanneer je ze van binnen spuit het glimt en niet echt lijkt. Zal ook dikker zijn dan racekapjes. Misschien iemand die ze al gebouwd heeft?

Verdrr smaakkwestie hoe en welk onderdeel je spuit...

Bedankt wederom voor alle tips Rolf en je reactie. Zal je adviezen opvolgen :-)

Jazeker informatief! Wel erg Amerikaans wederom of is dat het beeld wat ik heb van dit soort verlichting?
Is niet Amerikaans hoor, meer Deens op veel Deense trucks en trailers heeft men dit soort achter lichtbalken, maar ook op Nederlandse trucks en trailers.
Het is maar net wat je mooi vind op je container trailer.

Is niet Amerikaans hoor, meer Deens op veel Deense trucks en trailers heeft men dit soort achter lichtbalken, maar ook op Nederlandse trucks en trailers.
Het is maar net wat je mooi vind op je container trailer.

Weer wat geleerd Marceline! Ik denk dat ik iets wil wat in het geval van de container trailer misschien niet samen gaat. Het ‘mooie’ van de Europese achterlichten/bumper maar ook een trailer die in het echt zo rond rijdt :-)
Gelukkig heb ik geen haast en ga mij er wat meer in verdiepen. De info, tips en adviezen hier waardeer ik zeer!

Beetje probleem is dat dit chassis (net als het mijne overigens) niet echt realistisch is. Het is vrij hoog voor een europese trailer. Vandaar dat ik bij de mijne ook de bumper nog eens van een onderbumper heb voorzien om het "beeld" wat lager te krijgen.

Ik vind overigens zelf de "deense" stijl niet bij een 20Ft trailer passen. My 50 cents ;)

Welke bumper je ook neemt je zult er zelf een beetje mee moeten freubelen.

Beetje probleem is dat dit chassis (net als het mijne overigens) niet echt realistisch is. Het is vrij hoog voor een europese trailer. Vandaar dat ik bij de mijne ook de bumper nog eens van een onderbumper heb voorzien om het "beeld" wat lager te krijgen.

Ik vind overigens zelf de "deense" stijl niet bij een 20Ft trailer passen. My 50 cents ;)

Welke bumper je ook neemt je zult er zelf een beetje mee moeten freubelen.

Viel mij ook al op dat de trailer aan de hoge kant is. Bij de Tamiya 40ft container trailer is dit niet anders, sterker, volgens mij is het chassis nagenoeg gelijk. Ga er vanuit dat de bumper niet 1 op 1 past, mr wie weet valt het mee wat er moet gebeuren :-)

Tamiya en Hercules chassis zijn gelijk qua hoogte. De bumpers zijn anders maar allebei amerikaans georiënteerd.

#011 Kleine upgrades: schotel hendel en Europese stuurstang [23-04-2021]

Een kleine update aan de trekker. Heb tijdens de bestelling van de spuitbussen voor de Hercules trailer en container een RVS schotel hendel van WIMA toegevoegd aan mijn winkelmandje. Daarnaast heb ik de stuurstang modificatie Europese Trucks van Carson (13516) aangeschaft.

Over de schotel hendel: Ik had de originele ‘arm’ uit het bouwpakket van Tamiya al verwijderd omdat ik dit niet fraai vond staan. Echter, de trailer ontkoppelen zonder een hendel gaat ook niet echt eenvoudig. Ik heb niet de ambitie om de schotel via een servo te laten ontkoppelen dus vandaar de keuze voor een nette RVS hendel. Binnen 1 minuut geplaatst en het ziet er netjes uit.

IMG-2171.jpg

IMG-2175.jpg

Zoals gezegd ook de stuurstang van Carson aangeschaft. Ben nu enige tijd thuis aan het rijden met de combinatie en waar velen al voor gewaarschuwd hadden ervaar ik nu zelf: de draaicirkel is behoorlijk fors. Aan de ene kant went het omdat je niet anders weet. Aan de andere kant maakt het manoeuvreren en inparkeren veel minder leuk. Heb de stuurstang in huis, nu nog kijken wat er precies moet gebeuren om hem te kunnen plaatsen. Zou met name de servos op de originele plek willen laten zitten. Heb destijds advies en foto’s ontvangen van verschillende Forum-leden dus ga hier rustig naar kijken en de tijd er voor nemen.

IMG-2173.jpg

De spuitbussen die ik heb gekocht zijn ‘Tamiya TS-82 Rubber Zwart’, voor de spatborden en achterbumper(s). Daarnaast heb ik voor de container ‘Tamiya TS-81 Engels Leger Grijs Mat’ gekocht. Volgens enkele websites is dit de kleur die het meest lijkt op de originele kleur van de Maersk containers.

Voor nu is het idee om de Amerikaanse achterbumper van de Hercules trailer te houden en deze mat zwart te spuiten. Hetzelfde geldt voor de spatborden van de trailer en de trekker. Waarschijnlijk spuit ik ook de achterbumper van de Actros in deze kleur. Het glimmende plastic doet een beetje afbreuk aan het ontwerp dus wil het graag iets meer realistisch maken.

IMG-2170.jpg

In mijn naïviteit dacht ik ‘even’ de spatborden en container te spuiten (uiteraard wel eerst ontvetten). Voor de zekerheid vooraf mijn hulplijn Rolf geappt en kwam er al snel achter dat ik iets te makkelijk had gedacht. Vandaag dus toch maar fijn schuurpapier aangeschaft (korrel 800) en de primer van Tamiya (Fine Surface Primer L - Light Gray Spray 87064).

De container is inmiddels al voor een deel in elkaar gezet. Aankomende periode de onderdelen demonteren, voorbewerken, spuiten en dan de container afmaken. Afgelopen week stond er bij toeval vlakbij mijn huis een zeecontainer 20ft dus even wat foto’s gemaakt zodat ik op de details kan letten.

IMG-2196.jpg

IMG-2197.jpg

Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen.

Groeten,
Maurice

Laatst bewerkt:
Goedemiddag Maurice, net ook eens even jou verslag van voor tot achter doorgelezen... erg mooi allemaal! Wat ik mij nog afvroeg met je trailer, heb je gewoon geluk gehad met de douane qua inklaringskosten etc? of kwamen die er ook boven op?

Groetjes Tom

Goedemiddag Maurice, net ook eens even jou verslag van voor tot achter doorgelezen... erg mooi allemaal! Wat ik mij nog afvroeg met je trailer, heb je gewoon geluk gehad met de douane qua inklaringskosten etc? of kwamen die er ook boven op?

Groetjes Tom

Ha Tom!

Leuk dat je mijn verslag hebt gelezen en bedankt voor de complimenten. De inklaringskosten a €30,- moest ik afrekenen bij het afhaalpunt waar ik de trailer kon oppikken (DHL punt). Dus die kwamen er nog bovenop.

Groeten,
Maurice

Heb hem toch besteld. 10 % korting op de 1e bestelling en het blijft dan toch goedkoper dan elders. Nu wachten op de inklarings kosten

Leuk Peter! Wat heb je precies besteld? Moet zeggen dat de bouw van mijn trailer bijna bewerkelijker is dan de trekker. Alleen al het in elkaar zetten van de container zelf, en dan het spuiten van onderdelen kost serieus veel tijd. Maar aan de andere kant heel leuk werk :-)

Back