Het een beetje lichter maken en wat minder teksten...... Dat was ook een beetje het doel.
De wielkeggen van Tamiya waren mij ook nog een doorn in het ook. De houder ook nog een beetje maar die komt nog wel een keertje.
dit is dus het beeld nu.
Beetje sticker mag toch? Komt nog wel wat subtiels bij hoor en ook de Werkverkeer sticker maar ik vind het beeld wel mooi zo. Nu dat lichtblauw nog een keertje aanpakken.
Bij het demonteren/monteren viel mijn oog hierop
Eigenlijk viel mijn oog hier niet op want er mist iets wezenlijks waar mijn oog nu niet op kan vallen...... Ik heb in Clinge getracht een rul pad op te komen en dat lukte niet. Tot mijn verbazing eigenlijk..... Er zat zo'n dogbone in en die ben ik eerder kwijt geweest als de assen ten op zichte van elkaar erg bewogen.
Dat doen we dus niet meer en ik heb ook zo'n dogbone niet meer na het zoeken in mijn voorraden. Het is ook geen standaard Tamiya, hij is wat langer.
Wel van alles en nog wat en voorlopig leek dit me wel een oplossing.
Het schuift niet tov elkaar en dat is wat minder maar tijdelijk kan het hier mee. Heb ook van alles geprobeerd met draaien en torderen en het blijft vooralsnog goed lopen. Zijn natuurlijk sperrende diffs dus er komt wel kracht op. Voor Dortmund moet het kunnen.
Toen bij het testen hier op de hobbykamer knalde ik bijna tegen de deur.....????? De noodrem deed het niet???? Wat dan nu weer?
Dus de boel aan de laptop gehangen (net een moderne auto) en eens gekeken. Vinkjes stonden goed in de soundteacher van Beier. Alles nog een keer opnieuw geladen en noppes. Zelfs een vraag op Facebookgroep van Beier gesteld. Ik kon het niet vinden.
De MAN erbij gepakt en hetzelfde euvel.....Ja hoor!!
Toen bedacht ik me opeens dat ik de knuppels in mijn zender weer teruggebouwd had naar de originele.
Na de verkoop van mijn kraan niet meer zo noodzakelijk en ze waren kwalitatief een stukkie minder. Het zijn potmeters en geen Hall sensoren zoals het origineel. Vooral het middenpunt was vaag en dat werkt met een Beier module ook niet fijn.
Dan zouden de nulpunten nu dus misschien ook niet meer op nul liggen???
Setup procedure op de SFR-1 gedaan en ziedaar. De noodrem werkt weer als het spreekwoordelijke anker. Ook de MAN dus even gedaan en ook daar loopt ie weer.
Een modelbouwvriend van mij had dezelfde knuppels en hetzelfde euvel/bezwaar. Die heeft echter een Taranis X9E zender met holle buisjes en kon de knuppels dus op zijn Hall sensoren gimbals plaatsen. Ooit wil ik nog een keer een andere zender