Met een groep mensen hetzelfde model bouwen

Pascal,

Altijd handig die slapeloze nachten kun je ook zien als extra bouwtijd:rolleyes:.

Tekening op papier is PDF naar de printshop mailen en later tekening ophalen of
alles op A4 of A3 printen aan elkaar plakken of alleen de onderdelen printen.
Let wel op met onderdelen printen kan ook nog wel een zijn dat deze 95% print door
papier marges of iets dergelijk.
Blijven controleren dus.

Mooi zaagmachinetje trouwens, schiet wel lekker op met zagen, alleen de rondingen zal wat lastig zijn.

Je staat er in ieder geval bij op de lijst:D:

1. Ton v Munsteren - Halberstadt DII de Sopwith Camel / DH4 / DH2 of Hanriot komen later wel.
2. Edwin van der Maat - Rumpler C IV / DH2 / Fokker D III (LVA) of Albatros B.1 (LVA)
3. Peter Verhulst - Spad XIII
4. Pascal - spadXIII of Ansaldo

Ralf,

Sorry maar dacht dat je die wel mooi zou vinden ik zelf namelijk ook,
sterker nog heb die al heel wat jaartje thuis liggen voor ooit te bouwen.
Maar eerst nu die WW1 1/6 kist;) gaan we later samen een Wellington bouwen
voor mij een goede motivatie om ooit een keer te starten.
Retracts zou voor mijn trouwens zo'n electrisch setje zijn van E-flite.

Patrick,

Mooi die twee kisten in dat museum en als het goed is staat er ook nog een
Hanriot HD1 moet daar echt weel een keer gaan kijken.

Tekeningen flink bestuderen is leuk om te doen en wordt daarmee steeds gemakkelijk om ze dan te lezen,
want sommige tekeningen vragen toch wel even tijd om door te krijgen wat de bedoeling is.

Ton

Hier zitten inderdaad leuke tekeningen bij, zoals de Fokker DVIII, Junkers D-1.

Net een mooie maat, zo rond de 1.4 Meter tot 1,5 Meter.
Wil me dan beperken tot een 1 dekker.
Misschien is dit ook wel eens wat voor de volgende winter.
Allleen blijft de vraag van Jan Brilman hoe deze het beste af te drukken, ook zodat de schaal goed blijft?

Ked,

Mailtje met PDF naar printshop of PDF op een sticky en langs gaan.

Denk ook dat RBC een print zou kunnen maken voor je weet alleen niet wat de kosten dan zijn.

Doe zelf ook op A3 of A4 printen nadeel is dan wel dat er hier en daar afwijkingen kunnen ontstaan door printen marges.

Ton

Ked,

Vergeet ik nog te vragen kan ik je erbij zetten met de Junkers of is de AVIA BH3 iets voor jou zie plaatje.

2009_0314_143614aa.jpg

Maar dan zonder drijvers.

Ton

Dank je, ja was erg klein maar vloog redelijk goed.

Voor een model zonder drijvers prima maar mag toch iets groter.

Voor dit model op drijvers ging het vliegen ook goed maar kon zeker wat meer stabiliteit gebruiken met een groter kielvlak en stabilo, wilde uit een loop nog wel eens snappen.

Ton

Loopen met drijvers.. Hoe schaal is dat...?

Although the consensus in early 1917 among aviators and even the N-9's manufacturer was that the N-9 could not be looped, the pioneering early United States Marine Corps aviator Francis Thomas Evans, Sr., believed it was possible. On 13 February 1917, he flew an N-9 over the Gulf of Mexico off Pensacola, Florida, and began attempts to loop it. He succeeded on his fourth try, becoming the first person ever to loop a seaplane. Lacking witnesses, he flew over Naval Air Station Pensacola and repeated the feat. In 1936, he received the Distinguished Flying Cross for this achievement.[1] More important, however, were the stall and spin recovery techniques he discovered while flying the N-9 that day. During his first three loop attempts, the N-9 stalled before he reached the apex of the loop and fell into a spin. He found that by releasing back-pressure on the stick and aggressively applying opposite rudder to the direction of the spin he could change the spin into a normal dive and recover, something previously thought impossible in an N-9. His stall and spin recovery techniques remain in use to this day by aviators around the world.

800px-Curtiss_N-9H_on_ramp_c1918.jpg

Curtiss Model N - Wikipedia, the free encyclopedia

Femmo/ Henri,

O dus het lag niet aan het kielvlak/rudder dat de Avia in een Spin ging bij loopen, de kist behoort dat automatisch te doen.

Patrick,
Dank voor het linkje.

Ton

Ked,

Vergeet ik nog te vragen kan ik je erbij zetten met de Junkers of is de AVIA BH3 iets voor jou zie plaatje.

Maar dan zonder drijvers.

Ton

Nog even wachten.
Als ik de tekeningen af gedrukt heb dan ga ik een van de twee zeker bouwen.
Maar dan wel volgende winter, heb als tijdverdrijf nu een bouwdoosje van HK van een Stick van Ca. 1 meter op de bouwplank liggen.
Die is denk is binnen een paar weken wel klaar, ja ja je moet toch wat te bouwen hebben.

Eerdaags even de ribben inscannen

Waar doe je dat (stel je wilt wat grotere bouwdelen inscannen)? :confused:

Past niet op mijn Canon-printertje. :nooo:

Ook weer bij de print-shop?

In welk formaat moet de scan zijn?

jan.

Jan... Dan stap je naar Wim Veenstra
Home - WM Veenstra

Doch een oud modelbouwblad... met hyperscherpe litho's oude stijl... (Zoals RCM) die onder een scanner met 600dpi of nog veel hoger... en je hebt de tekening van een fraaie Gee Bee D sky-writer... om je muur mee te plamuren...

Back