Met lego kun je alles maken!

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Wel grappig gedaan inderdaad, maar pak een palm of een nokia ofzo, en je hebt helemaal geen 2 toestellen nodig, dan kun je gewoon via de IR verbinding sturen :P

hoe bedoel je geld teveel?? sorry hoor.. vernuftig???? 2 iphones voor een RC ??? had een rgb led gepakt welke je met IR of Blauwetand kan besturen was je er ook geweest... het enigste wat die tool doet is van kleur veranderen op het scherm.

Wel grappig gedaan inderdaad, maar pak een palm of een nokia ofzo, en je hebt helemaal geen 2 toestellen nodig, dan kun je gewoon via de IR verbinding sturen :P

Via IR bij de 'oude' Mindstorms?
(Vind de nieuwe NXT versie helemaal nix)
Want ik heb een HP IpaQ met Infrarood,,
zou ik daarmee mijn RCX kunnen sturen?

Groet, Christian

hoe bedoel je geld teveel?? sorry hoor.. vernuftig???? 2 iphones voor een RC ??? had een rgb led gepakt welke je met IR of Blauwetand kan besturen was je er ook geweest... het enigste wat die tool doet is van kleur veranderen op het scherm.
hoe bedoel je geld teveel?? sorry hoor..
Een Scania Torpedo een met schaal 1/6 of 1/8 ??? had een scania gemaakt met een schaal van 1/20 ofzo... het enige wat het ding doet is rijden.

Mijn reactie heeft net zoveel toevoeging aan het topic als die van jou :)
Tuurlijk kan het anders, tuurlijk kan het makkelijker, tuurlijk kan het goedkoper. Maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Natuurlijk koop je geen 2 iphones als je een klein rc autotje van zo'n NXT doos wilt maken, het gaat om het idee, "thinking outside the box".
Zulke dingen moet je gewoon als een uitdaging zien, hey twee iphones, hey een NXT doos, kijken wat voor leuks ik daarmee kan :p

uhm thinking outside of the box.. daar zeg je het zelf al ;). een iphone is een box... denk daar is buiten ;).

btw is dat wagentje al is eerder op youtube voorbij gekomen toen met een pda erin. puur omdat de iphone zijn hype is wordt die er nu in gezet..

echt thinking out of the box is hoe doe ik iets zo efficient mogelijk ;). om nou gelijk 2 iphones te pakken noem ik macho gedrag.. net als een ferrari kopen en kijk mij nou ;). dan koop ik liever een ford focus en laat die rondjes rijden om de ferrari door hem te verbouwen.

een scania torpedo 1/8 bouwen is iets heel anders dan dit.

hallo

pas had mn vader op een zondag middag ffe wat gebouwd!!
mooi goed op schaal na gebouwd marine schip!!
hadden een klijn postertje van een marine schip en bouwde het na.
prachtig geworden.
was eigenlijk voor mijn broertje op mee te spelen.
was wel zo kapot :(
we hebben trouwens nog een vreselijke hoop.
ongeveer 2 bedden lakens vol.
ik ben van plan het te gaan verkopen.

grt wilbert

Als je toevallig iemand kent die zijn rijbewijs E moet halen... een lego autootje, met stuur erbovenop, met een aanhangwagentje is een heel fijn hulpmiddel om door te krijgen waarom je, achteruitrijdend met een aanhanger, altijd even de verkeerde kant op moet sturen.
Ook fileparkeren is goed te oefenen met een (hand)bestuurbaar lego autootje.

Ooit heb ik voor mijn zoon een versnellingsbak gemaakt van 3 versn. vooruit en één achteruit, van Lego. Vier versn. ging niet, hadden we niet genoeg tandwielen voor... maar erg leuk en instructief.
Ik zie niet veel technisch Lego meer in winkels tegenwoordig (maar ik kom niet veel meer in speelgoedwinkels)...hoe oefenen hedendaagse kinderen hun technisch inzicht?

@ bdoets: Met name.... NIET, denk ik :( Of stiekem toch met Lego...

@ cessna16: Lego verkopen?! Jij bent gek! 2e hands krijg je er niet veel voor en je gaat er gegarandeerd spijt van krijgen! Ik heb zelf nog 2 grote kisten en een paar losse dozen staan. Modeltrein, programmeerbare truck, heel veel steentjes. Dat gaat echt nooit van zijn lang-zal-ze-leven weg. Doe ik er zelf niets meer mee, dan heb ik wel kinderen straks die er weer mee kunnen spelen!
Lego verkopen.... je bent gek!

rustig maar rustig....
de nieuw prijs bedraagt +- €750,00
en de prijs waarvoor ik het weg wil doen is €400 tot ongeveer €500
ik verkoop het wel!!
welteverstaan in losse opgebouwde modellen.
ik ben er te klijn voor en niemand speelt er meer mee.
ligt een beetje te vergaan boven op de zolder!!!
dus.... verkopen!!!
kan ik mooi modelbouw voor kopen.
ja jullie werken ja maar ik niet! ik moet mijn geld een beetje met krantenlopen enzo verdienen.

grtjs wilbert

Cessna66, neem het van deze 'oude man' aan: doe het niet.

Je hebt nu de leeftijd dat de lego de kast ingaat, was bij mij ook zo rond die leeftijd, nou ja iets ouder, maar tijden veranderen. Er komt een moment dat je denkt dat lego kinderachtig is, of je er in elk geval steeds minder mee speelt en je prioriteiten anders legt.

Over 20 jaar denk je er anders over.. dan zul je spijt hebben als haren op je hoofd dat je dat stuk jeugdsentiment verkocht hebt voor een marginaal bedrag.. marginaal? Ja.. zo zul je er tegen die tijd wel over denken.

Wel grappig.. ik heb mijn lego nooit verkocht en bewaard.. ik denk dat ik tot m'n 14~15 met lego speelde, vanaf iets vanaf mijn 6e tot mijn 15e nooit iets anders gevraagd, of gekregen, voor mijn verjaardag dan technisch lego.

Maar ja.. dan komt die leeftijd dat je richting 'volwassen' gaat en dan is het het kinderspeelgoed, moet je andere dingen doen, sociaal en geestelijk.

Tot je ergens achter in de 20 bent en weer terugdenkt aan dat mooie spul. Of je wilt iets bouwen, maar wilt even een idee testen (lego is perfect spul voor prototyping), en je oude doos lego weer tevoorschijn haalt.

Tekenend was ook de enquete die bij mijn lego robotics doos zat.. daarin zaten de vragen:

1) hoe oud was je toen je stopte met lego te spelen?
2) hoe oud was je toen je weer begon?

Voor mij was dat 14 en 28. Gemiddeld was 12 en 25 :)

Niet verkopen dus!

volkomen gelijk
men zoon is er nu 5 en ik vind de lego technics toch niet meer wat het was ,kvind het al meer modelbouw , vroeger was het echt technisch en al
man man wat een kindertijd die terug bovenkomt
:D:D
ps ik zou em toch ook niet verkopen hoor
groetn
Je hebt nu de leeftijd dat de lego de kast ingaat, was bij mij ook zo rond die leeftijd, nou ja iets ouder, maar tijden veranderen. Er komt een moment dat je denkt dat lego kinderachtig is, of je er in elk geval steeds minder mee speelt en je prioriteiten anders legt.

Over 20 jaar denk je er anders over.. dan zul je spijt hebben als haren op je hoofd dat je dat stuk jeugdsentiment verkocht hebt voor een marginaal bedrag.. marginaal? Ja.. zo zul je er tegen die tijd wel over denken.

Wel grappig.. ik heb mijn lego nooit verkocht en bewaard.. ik denk dat ik tot m'n 14~15 met lego speelde, vanaf iets vanaf mijn 6e tot mijn 15e nooit iets anders gevraagd, of gekregen, voor mijn verjaardag dan technisch lego.

Maar ja.. dan komt die leeftijd dat je richting 'volwassen' gaat en dan is het het kinderspeelgoed, moet je andere dingen doen, sociaal en geestelijk.

Tot je ergens achter in de 20 bent en weer terugdenkt aan dat mooie spul. Of je wilt iets bouwen, maar wilt even een idee testen (lego is perfect spul voor prototyping), en je oude doos lego weer tevoorschijn haalt.

Tekenend was ook de enquete die bij mijn lego robotics doos zat.. daarin zaten de vragen:

Niet verkopen dus!

Ik ben afgelopen zomer in Legoland geweest (Denemarken). Mijn vriendin kende me bijna niet meer terug joh! Ik heb de hele dag lopen stuiteren, rennen, springen, vliegen.... GEWELDIG! :D

Niet verkopen dus!

Steek geen energie in dat jochie Hezik ;) is het niet waard.

botter!! je bent zelf ook nog een jochie!!!!

ik doe het in ieder geval wel!
mn techinsch lego hou ik wel maar de rest verkoop ik!

Zelf liep ik rond de leeftijd van 18-19 ook met het idee om m'n lego te verkopen. Ben ik nu blij dat ik het niet gedaan heb!

Verzint eer ge begint...

mijn moeder zegt altijd bezin voor je begint maarja ieder zn eigen uitspraken.
waar slaat het op om lego NIET te verkopen??
waar moet ik mijn geld anders vandaan halen??

mijn inkomen per week

€5,00 zakgeld
€4,00 (alleen zaterdags) krantengeld

totaal €9,00 per week hoe zielig :(:(:(:(

dat was het............

grt wilbert (de arme sloeber)

Toen ik 13 was, kreeg ik 1 gulden zakgeld per week. Jij bent dus in mijn ogen bijna multi-miljardair :)

Je moet doen wat je niet kunt laten en laten wat je niet kunt doen, maar bedenk je je.. straks ben je 30, verdien je geld met bakken tegelijk, en denk je.. gvd zeg.. ik heb dat spul voor een habbekrats verkocht, ik zou er nu wel 1000 euro voor over hebben om het weer terug te hebben..

Back