Met lego kun je alles maken!

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Ikzelf ben enthousiast lego-fan :D:D
Ik bezit een RIS2.0 set, en bakken vol technisch/system lego. Dus standaard blokjes en dingetjes, en bakken tandwielen, assen, staven,...

Sterker nog; voor mijn profielwerkstuk op school ben ik samen met mijn partner bezig met lego. Om precies te zijn; het bouwen van een lego-pneumatische motor. 100% lego, en werkend op luchtdruk dus. Het kan! nicjasno.com | LEGO muscle cars and engines
Ook bezig met zgn. draaiende schroeven (zoals onder een schip, zonder roeren) en een versnellingsbak (3 versnellingen, en apart pookje voor voor/achter/neutraal).

Edit: oja, en ik heb een brickshelf account (online fotoalbum voor lego), die ik al eeuwen niet meer ge-updated heb. Staan wel leuke projectjes van lang geleden in :) http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Dikkie

Laatst bewerkt:
vanmorgen even snel begonnen aan een simpele XY-tafel van lego. Blokje schuim erop, dremeltje erboven en spelen maar :D

helaas is mn neefje van mijn bouwdozen een shovel aan het maken, en mis ik dus wat materiaal.

°Met lego mag je alles namaken°
°Je mag zelfs zelf lego gaan maken°

Wie heeft er een RC vliegtuig van lego gemaakt dat ook echt kan vliegen?
Dat zou ik nu wel eens willen weten. Liefst met steentjes uit Canada.

kebn bezig met een betuurbare auto van techinisch lego.ik wil een 300 motor met 3s lipo op het dingetje laten lopen(de 300 motor zal wel zo verrot zijn met een 3s lipo).het nadeel is alleen dat de stangetjes niet goed tegen zon enorme power kunnen er is zelfs al een stangetje door midden gesmolten.er zat eerst nog een motor in een neppe van technisch lego met cilindertjes maar die gin wel zo tekeer dat op een gegeven moment vlak voor vol gas de motor op ontploffen stond.de hele krukas schoot las en toen liep dat nep motortje in de soep.ik heb nu alleen een 300 motor op de as gedaan.alleen de aansturing word nog een problempje.ik zou echt niet weten hoe ik dat moet gaan doen.wie weet er raad????grt wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
echt geweldig , hoe ze het voor elkaar krijgen , wordt wel heel veel ' oude lego ' gebruikt .
Met de nieuwe kan je mss wel andere objecten maken , maar ze zijn over het algemeen minder robuust , zit nogla veel flex in :p

Toevallig van de week in de winkel bij de legodozen staan kijken en het valt nog wel mee met de nieuwe lego. Ja, de kleinere doosjes (autootjes etc) zijn prut, prefab onderdelen, 3 keer klikken klaar, maar de grote technisch lego dozen zijn nog steeds wel mooi hoor.. ook al zitten er andere blokken bij tegenwoordig.

Helaas zijn die niet uit lego gemaakt.. nou ja helaas.. het lijkt mij ook een pijnlijke kwestie zo :P

Heel lollig filmpje! Let op bij 1:57!

Zelf ben ik bezig met mijn niet op afstand bestuurbare graafmachine, op afstand bestuurbaar te maken.:p

Laatst bewerkt door een moderator:
lollig filmpje idd.

ps: ik kijk nu overigens in mijn oude cessna66 account.
vreselijk wat een nederlands, en brutaal dat ik toen was!

.4 Meerdere accounts
Per gebruiker is slechts één account toegestaan. Op het moment dat duidelijk wordt dat een gebruiker meerdere accounts heeft, worden (in overleg met de gebruiker) accounts verwijderd.
"Protestaccounts" (accounts die na een ban worden aangemaakt om tóch je gelijk te halen) worden onmiddellijk verwijderd zonder bericht. Tevens behouden wij ons dan het recht voor om een IP ban in te stellen.

of te wel jij hoort hier niet.

Haha, geen probleem hoor Wilbert.
Je taal is gelukkig heel veel aangepast, weet nog wel dat we toenertijd eens wat mot hadden met elkaar :roll:

Maar stuur Robert even een mailtje en laat je Cessna66 account verwijderen dat houdt de ledenlijst ook een beetje schoon.

Laatst bewerkt:
Back