Met lego kun je alles maken!

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
sssssttt... niet vertellen ;)

ik bedoel.. wat zal ie krijgen voor z'n lego? laat dat eens 100 euro zijn.. als ie straks 30 is, is het meer waard voor hem dan die 100 euro..

Bij deze Cessna66, als het echt zo'n hoop is wil ik het wel van je overnemen hoor, kan bij de berg die er bij mij nog ligt (en al een paar jaar volop door mijn 8 jarige zoon wordt gebruikt)

Lego, wie is er niet groot mee geworden :D

en de prijs waarvoor ik het weg wil doen is €400 tot ongeveer €500

Jij bent ook de grappigste thuis geloof ik :D :D.
Trouwens; ik denk iedereen hier wel weet dat je meer woorden dan daden zult verrichten. Toen ik een pubertje van 13 was, had ik ook altijd grootse plannen. Maar uiteindelijk kwam er toch niets van, omdat ik de raad van anderen niet wilde aanvaarden. Nu, vele jaren later, heb ik geleerd van mijn foutjes. Dat moet jij misschien ook nog doen :lol:

Mvg,
Sander

Kijk, het is een vrij land, dus als je je lego wilt verkopen, vooral doen. Het enige wat wij kunnen doen is je waarschuwen voor een eventuele dikke teleurstelling over een paar jaar.

Overigens blijft de prijs voor lego stijgen op de tweedehandsmarkt, niet alleen voor de zeldzame sets (astronomische bedragen soms), maar ook voor de courantere. Hoe later je verkoopt, hoe meer je er voor vangt. Wil je later terug een lego verzameling aanleggen, dan ga je er in ieder geval veel meer voor moeten betalen dan dat je er nu voor gaat vangen, 't wordt er zeker niet goedkoper op!

By the way: ik kreeg pas zakgeld toen ik 16 was. Sparen is een kunst, lang verlangen naar iets maakt de verwezelijking alleen maar mooier... Geduld, mijn waarde, is een mooie deugd.

Laatst bewerkt:
En dan nog... Sinds wanneer moet een kind van 13 al meteen ondergedompeld worden in een maatschappij waar het enkel maar kan draaien rond geld verdienen? Hoe later je geconfronteerd wordt met die kapitalistische denkwijze, hoe beter...
In mijn ogen hoef je je nog geen zorgen te maken over 'een inkomen' of 'geld verdienen' onder de leeftijd van 16-18 jaar...
Maar daar wijden we misschien beter niet over uit in dit topic :).

*kuch als je 18 wordt moet je gelijk even 2500 euro kunnen ophoesten in de hedendaagse maatschappij... *tsja waar gaat het heen

Lesgeld: 1000 euro zo;n beetje.
ziektekostenverzekering: 1200 euro
en dan nog overige kosten...

nu krijg je van de overheid.
studiefinanciering: 57 euro.
ziektekosten toeslag: 33 euro.
90*12 = 1080.

2300 - 1080 = 1220 euro. en tsja niet alle ouders kunnen geld bijleggen voor hun kinderen. mijne hebben dan gelukkig wel het lesgeld betaald. Maar laptop / meetapparatuur / onderdelen, overige etc etc. Moest ik er zelf nog naast betalen. dat loopt toch gauw hard in de papieren met opleiding elektronica.

maar dan nog lego verkopen is gewoon stom. zeker het oude lego. dat nieuwe dat is allemaal veelste specifiek en niet meer universeel.

Uhhhhhhhh...............baantje zoeken misschien?:hammer:

oke zwart werken mischien??

oke @burp bedoel je het als een geintje of serieus?
en hoezo ik verkoop mn technisch lego tog niet.
ikzie wel maar ik denk wel dat ik het verkoop.
van al die verhalen van jullie van spijt enzo dat scheelt me niks.
koop je tog gewoon een partij lego als je zin hebt om te SPELEN.:rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling:

*kuch als je 18 wordt moet je gelijk even 2500 euro kunnen ophoesten in de hedendaagse maatschappij... *tsja waar gaat het heen

Dat hoeft ook helemaal niet?

Lesgeld: 1000 euro zo;n beetje.
ziektekostenverzekering: 1200 euro
en dan nog overige kosten...

Dat zijn kosten die ouders moeten ophoesten. Dat is een van de plichten die je als ouder hebt.

//edit: ik had even gemist dat je 18 als leeftijd noemde.. als je 18 bent red je het prima met bijbaantjes enzo.. zolang jeugd nog op scooters van 5000 euro minimaal rondknalt, altijd laatste mobieltjes heeft en daar ook goed gebruik van maakt, etc, heb ik weinig medelijden met de financiele positie van deze jeugd. Nou ja.. op 1 ding na.. dat minimumloon is echt een lachertje, ik geloof dat je op 16 jaar tegenwoordig iets van 2 euro 40 per uur krijgt ofzo.. is ronduit belachelijk.

Plus, hij's 13.. dus al die kosten spelen nog niet.

maar dan nog lego verkopen is gewoon stom. zeker het oude lego. dat nieuwe dat is allemaal veelste specifiek en niet meer universeel.

ja dat vind ik ook, het nieuwe lego is niet meer wat het was.. old school lego rocks!~

@Cessna66: tsja.. nu snap je het niet en scheelt het je neits.. als je straks 30 bent komt er een moment dat je denkt.. 'die hezik was een oelewapper, maar toen had hij toch gelijk' ;)

hallo

wacht even deze lego is hooguit 3 tot 4 jaar oud dus alemaal nieuw.
er zitten ook lang nietzoveel blokkjes meer bij.
als het van die oude lego was dan had ik het nog wel goehouden.
maar de lego die ik heb is als maar van die puntig dingetjes en rondjes en dingen waar je gewoon géén leuk huis of flat enzo mee kan maken.
ik zal wel een keer een foto van de lego op het forum plaatsen.

we hebben overigens nog een hele oude trein.
toen mijn vader 12 was heeft hij die gekocht.
hij is nu 42 jaar dus de trein is 30 jaar oud.
hij komt uit 1970.
is een mooi dingetje maar hij piept en knarst of als het een lieve lust is!!!!

grt wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm het lego draadje loopt een beetje uit op
Lego / inkomen / herinerringen van vroeger etc etc

Misschien weer ontopic aub ?

Groet, Christian

maar de lego die ik heb is als maar van die puntig dingetjes en rondjes en dingen waar je gewoon géén leuk huis of flat enzo mee kan maken.

Ik wens je heel veel succes toe om daar "400 - 500 euro" voor terug te krijgen dan :D.

ik heb alle beschrijvingen nog dus....
ik bouw alles op en dat is direct al een stuk aantrekkelijker.

Zo'n set heb ik ook nog :)
Lego Studio's :)

Weinig gebruikt ... maar wel leuk :)
Elke keer foto maken, poppetje verschuiven, foto maken etc etc
(zat speciaal knopje op de legocam)

Back