MHZ Lizard(Inmiddels een Gozilla XXL World Edition)

Discussie in 'Speedboten' gestart door Furiousnl, 28 dec 2008.

1. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    PFFF eindelijk is het dan zover, de ophaalboot werkt sinds gisteren weer super en dat betekend dus ook dat ik weer kan varen!:D inmiddels is het al bijna een maand geleden dat ik heb gevaren maar zodra het mooi water is ga ik weer varen.

ik heb vandaag eventjes de laatste dingen in orde gemaakt zoals het onderwaterschip wat nog een beetje bijgewerkt moest worden en de prop die er nog op moest, omdat er zo een goede schroefdraad op de prop zat ging hij er heel makkelijk op en af, iets wat ik dus niet wil hebben dus ik heb er gasdichtingstape en borgmiddel tussen gedaan, nu zit hij muurvast. staat wel mooi zo een metalen prop.

ik ben ook van plan om de trim nog ietsje naar beneden te zetten, zo loopt hij misschien wel wat natter maar blijft hij hopelijk ook wat meer in het water:p

Ik laat binnenkort nog wat van me horen.

Groetjes,

Jelmer

2. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Hoi Jelmer,

Goed man... Mocht je een filmpje maken...

Succes, ik ben erg benieuwd..

Groeten,

3. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

Vandaag was het prachtig water om te gaan varen, niet helemaal spiegelglad maar zeker vaarbaar. ik had de boot gisterenavond al zo ver klaargemaakt dat ik alleen nog maar de accu er in hoefde te doen. dus vanochtend accu er in en kap dicht en zo gaan varen.

Wat een power zit er in dat bootje zeg en wat loopt hij mooi op het water:shock: hij liep als nooit te voren keihard door en hij bleef redelijk in het water. het gewicht had nog ietsje verder voorover gemogen want hij liep een heel klein beetje te wippen maar het was gewoon gas open en gaan met dat ding. weinig flips gemaakt en mooie lange runs. zo heb ik een tijd doorgevaren en toen ik het niet meer aandurfde om verder te varen (accu was bijna leeg en ik had nog nooit zo lang gevaren) maakte ik de kap open. na ene paar tellen ging de smile zo: :D want de motortemperatuur was goed, de lipo was lauw, alles was nog heel en er stond bijna geen water in.

de volgende keer dus nog een klein beetje afstellen maar ik ben zeer tevreden over de resultaten van de metal gears, de metalen prop en de bijwerkingen van het onderwaterschip.

Ik zal proberen binnenkort weer is een filmpje te maken.

Groetjes,

Jelmer

4. arnold

arnold

Lid geworden:
    3 sep 2008
    Hey,

Geweldig man,
    Ben zeer benieuwd naar een filmpje en mooi dat alles nu goed gaat:D

Greetzz Arnold

5. Silverlit

Silverlit

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Had je hem toch bijna verkocht hé ! ;)
    Mooi dat het nu goed gaat :D.
    Ben benieuwd naar je filmpje.

gegroet.

6. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

Ik heb pas nog een keer gevaren. Het was mooi vlak water en hij liep hard. hij was wel vreselijk aan het chine walken (of hoe je dat ook schrijft) er viel voor geen meter mee te varen. En toen na een paar keer hee en weer varen hoorde ik de motor een hele hoop toeren maken en kwam hij voor geen meter meer vooruit. mijn 1e gedachte was dat ik de schroefas uit de koppeling zou zijn en al hopend dat de prop er nog achter hing er naar toe gevaren. en wat denkje, het was weer zover geen schroef meer en ook geen schroefas:mad:

toen daarna de kap open ging zag ik tot mijn stomme verbazing dat er nog wel een as in de koppeling zat. nadat ik hem er uit had gedraaid bleek de as gebroken te zijn op de soldering van 2mm verenstaal naar 4mm staal:mad: eventjes voor 30 euro naar de bodem gezonken:(

Daarna ben ik is gaan denken: als ik er nu weer een andere as in hang met een andere prop dan kan ik weer varen maar vaart hij nog steeds zo slecht en er zal toch wel weer wat gaan breken. het komt zoals eerder in dit toppic al gezegd door de opbouw, dit was natuurlijk mijn allereerste zelfbouwromp. daarom heb ik dus besloten om toch maar te gaan kijken voor een andere boot. ik had in gedachte om de electronica die ik nu al had weer te gaan gebruiken in een andere romp maar eigenlijk wil ik toch ook een iets grotere boot, dit lijkt mij eigenlijk leuker dus daarom ga ik mijn electronica (wat ik niet meer ga gebruiken) en de hardware allemaal verkopen. de romp houdt ik nog wel zelf. zodra ik terug ben van vakantie ga ik ze in het verkoop gedeelte zetten.

daarmee ga ik ook dit toppic weer sluiten, al met al heb ik een hele hoop lol (ook frustraties) gehad van dit project en heb ik er super veel van geleerd, deze kennis wil ik ook zeker gaan gebruiken bij een andere boot.

Ik wil ook iedereen bedanken die heeft meegehoplen aan dit project.

ik ga voor mijn volgende boot/project ook weer een nieuw toppic openen want deze is niet meer van toepassing en ook erg lang.

Groetjes,

Jelmer

Deel Deze Pagina