MHZ Lizard(Inmiddels een Gozilla XXL World Edition)

Discussie in 'Speedboten' gestart door Furiousnl, 28 dec 2008.

1. Silverlit

Silverlit

Lid geworden:
    19 mei 2009
    zoals ik al zei ; Matje ;).

suc6 !

grtzz

2. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    hij staat inmiddels in de epoxy en in de mat

de propjes kosten 19 euro onbewerkt i.p.v. de 9 dollar die er stond op ebay. lijkt mij nogsteeds ok toch of is dit te duur voor een 37mm propje?

ik hoor het wel

Groetjes,

jelmer

3. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

ik heb me eens gek gezocht naar een lekje en dat zat stom weh in de siliconen koel water leiding
    wel net diegene die ik er aftrok om de boot op te kunnen blazen (nee niet met springstof LOL)
    toen stom weg de andere er eens afgetrokken en toen kwam er lucht uit mijn roer gekropen
    de water intake is in de holle schacht van mijn roer
    maar dan waren we reeds wel een paar maand verder

groetjes raf

4. r-s racer

r-s racer

Lid geworden:
    13 okt 2005
    Ik heb ook een heletijd een lek gehad in mijn micro iceberg, bleek de inlaat slang voor de koeling te zijn die niet goed aansloot.

5. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

zojuist de boot nog een keer getest. hij is nu volledig waterdicht:D

verder is er nu 1 prop uit belgie onderweg en een etti regelaar uit weetikveelwaar is ook onderweg. het zal allemaal wel loop volgende week binnenkomen.

Ik laat nog van me horen

Groetjes,

Jelmer

PS: @hendrick: wanneer ben je weer thuis?

6. HendricX

HendricX

Lid geworden:
    11 aug 2002
    Nu ?

7. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Oeps, Haha ik dacht dat je nog op vakantie was. zijn die 3 weken zo snel omgegaan dan?

8. barry lawijt

barry lawijt

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Eindelijk,een ETTI regelaar.
    Had je dat nu wat sneller gedaan,had je wat centen op overschot gehad.
    En nu nog een 6S2P A123 cellenpack & je gaat op de goede weg.

9. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

dat gedoe met die esc's viel inderdaad volledig onder de catagorie goedkoop is duurkoop. maarja, inmiddels hebben we een etti en gaat het helemaal goedkomen.

ik hoop dat die 6s2p a123 opmerking niet serieus bedoelt was. want met mijn 3600kv heb je dan zo een 80000 toeren... lijkt mij een beetje veel. verder is het max van de motor ook 3s. a123 cellen zat ik ook nog aan te denken maar voor lipo had ik alles al behalve de lipo zelf. a123 is dan weer stukken duurder voor mij. ik wacht nog gewoon wel een tijdje. dan wordt alles weer goedkoper. intussen voldoen mijn lipo's prima:D

Groetjes,

Jelmer

10. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

pas de etti ontvangen. gelijk viel mij op dat hij kleiner was. verder zag de ingegoten print er ook goed uit. vandaag de boel in de boot gezet en ook nog wezen varen.

ik kan maar 1 ding zeggen: eens een etti altijd een etti. heerlijk gewoon, makkelijk in te stellen en gewoon niet doorbranden maar doen waar hij voor gemaakt is.

vandaag is het de eerste keer dat ik zelf gestopt ben met varen en niet de boot ermee is gestopt:D toen ik de kap openmaakte was ik nog blijer, de motortemperatuur en de regelaar temperatuur bleven na een paar minuten varen keurig. ook de lipo was goed koud.

ook stond er helemaal geen water in de boot:D 1 velltje was een heel klein beetje nat maar dat is echt te verwaarlozen voor die tijd en dingen die ik gedaan heb.

de boot maakte ook een keer een duik maar het was laag water, toen ik hem na de duik terughaalde zal ik dat de punt bijna helemaal in de bagger zat, mazzel dat hij er nog uitkwam:D. binnenkort wil ik is op spiegelglad water gaan varen, vandaag was het eigenlijk iets te ruig.

nu moet nog blijken hoe alles zich verder houdt maar ik geloof dat het helemaal goed is zo. zodra ik een paar accu's succesvol heb kunnen leegvaren ga ik die (inmiddels stovvige) verfbussen maar is pakken en de boot dan eindelijk spuiten.

al met al een succesvolle dag vandaag. de prop zal ook binnenkort binnenkomen en dan is de boel helemaal compleet.

ik laat nog van me horen

Groetjes,

Jelmer

11. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

inmiddels al een paar keer gevaren met de etti. super gewoon, nog geen gezeur mee gehad. Ook het waterprobleem is deels opgelost, er komt nog wel wat water binnen maar ik denk dat dat komt door het afplakken. in ieder geval komt er erg weinig binnen, dus ik ben er tevreden mee. twee velltjes wcpapier en het is ook opgelost.

verder heb ik de boot ook een keer met spiegelglad water gevaren maar ik krijg hem niet lekker varend. hij blijft maar uit het water willen komen hoever ik de accu ook naar voren leg. ook heb ik er last va dat hij heel erg heen en weer gaat waggelen als hij op snelheid is(er is een naam voor maar ik kan die nog amper uitspreken, laat staan typen) ook kan ik er geen run mee rechtuitvaren of hij vliegt al weer ergens een paar meter door de lucht, zou ik misschien niet wat extra gewicht moeten toevoegen om hem wat stabieler te krijgen?

ook heb ik helaas mijn servo gesloopt (zat er ook aan te komen) er is denk ik een tandje van een tandwiel af, niet gek met plastic tandwieltjes en die grote klappers. nu hoorde ik dat je ook een metalen tandwiel-setje kan kopen voor de futaba S9650, ze staan veel op engelse shops voor rond de 15 dollar, zijn deze ook in Nederland te krijgen? dat is denk ik dan een goedkoper/beter alternatief voor een nieuw servo of niet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes,

Jelmer

12. erwin b

erwin b Guest

Hej jelmer ,

ik heb net zoals michiel een towerpro mg995 servo metal gear .Die zijn goed en kosten weing (lees 15 euro)Aleen weet ik niet of die overdreven veel stelkracht heeft omdat je bootje minder groot is dan die van mij , ik heb een lizard extreme.
    Maar iig is dat ook een goede oplossing en ben je zelf niet met tandwielen aan het klooien

13. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

is opzich een best leuk servo maar ik ga toch voor mijn huidige futaba, dan hoef ik mijn mount niet te verbouwen en hij is van betere kwaliteit, ook is mijn futaba sneller. voor die 15 euro kan ik er namelijk ook nieuwe tandwielen in zetten dus ik denk dat ik dat ga doen.

maar wel bedankt voor het meedenken

Groetjes,

Jelmer

14. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Chine-walking.

Je zit aan de grens van wat de romp qua snelheid aan kan, dus moet nu alles kloppen; de romp moet symetrisch en superstrak zijn, elk oneffenheidje wordt naarmate je harder gaat een bult waar de boot door uit balans wordt gebracht.
    Het roer en turnfin mogen niet uit het lood staan t.o.v. de vaarrrichting.
    Geen speling op de aansturing van je roer.
    Zwaartepunt op de goede plaats.
    Probeer ook eens een fractie kleinere prop.

Kortom testen, testen, testen, en als je dat gedaan hebt; nog meer testen...

Groeten, Jan.

15. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ik moet dus ook de trim van het roer niet gebruiken maar hem gewoon kaasrecht zetten en dan maar een beetje scheef varen?

er zitten wel een paar putjes (1 grote put zelfs helemaal achterop) in de onderkant van de boot, dit zijn ook luchtbellen in de epoxy tijdens het maken van de romp. zou ik deze dan ook moeten plamurenbijvoorbeeld? dat zijn de enige dingen die ik kan bedenken, verder kan ik nog met het zwaartepunt spelen inderdaad.

Ik hoor het wel.

Groetjes,

Jelmer

Edit: metal gears zijn inmiddels onderweg.

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  16. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

tijdje geleden weer, tijd voor een kleine update

inmiddels ben ik bezig met strak maken van het onderwaterschip. de metal gears zijn ook binnen gekomen en zitten er inmiddels ook al in. hij werkt weer super:D

een paar dagen geleden is ook eindelijk mijn metalen propje binnengekomen. (was een hoop gedoe mee). deze moet dus nog bewerkt worden (binnenkort weer langs bij meneer spoor) en dan kan hij onder de boot. mijn kapotte carbon schroefjes verzameling begint al groot te worden dus ik ben blij dat ik eindelijk de metalen eronder kan hangen.

helaas is de ophaalboot kaduuk en kan ik zelf dus ook niet varen (ik durf niet zonder de gaan varen na alles wat ik al mee heb gemaakt met deze boot) gelukkig is de boot zelf ook nog niet vaarklaar. ik hoop binnenkort weer te gaan varen.

dit was het weer voor eventjes.

Groetjes,

Jelmer

17. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

tijd voor weer een kleine update. ik heb vandaag eerst het onderwaterschip afgemaakt. dit is nu weer helemaal mooi na het plamuren. alle putten zijn opgevuld en nu netjes vlak. ook heb ik de v scherper gemaakt. door het schuren aan de onderkant was deze niet helemaal jofel meer. nu is hij weer scherper dan ooit. ik ben benieuwd wat het gaat doen.

ook ben ik vandaag bij Hendrick Spoor langs geweest. het was zoals altijd gezellig en informatief. hij heeft mijn prop netjes bewerkt tot een scherp glimmend gevalletje:p. ik ben benieuwd wat hij zal doen. deze is tenminste niet zo snel kapot:D. hier nog wat foto's van de prop:

ik moet nu nog 1 klein dingetje doen (is nog geen 10 minuten werk) en dan kan ik de kap weer dicht tapen en varen:D dus dan is het wachten tot de ophaalboot het weer doet en er weer goed weer is en dan gaan we is kijken wat dit alles voor effect heeft:D

Dit was het weer voor deze keer.

Groetjes,

Jelmer

18. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    En heb je nog gevaren? En zo ja, hoe was het?

Groeten,

19. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

Nee, eerst wachten tot de ophaalboot het weer doet. dat zal hopelijk binnen 1 week zijn. uit die boot vaar ik namelijk en als hij dan stil komt te vallen kan ik hem gelijk ophalen.

Groetjes,

Jelmer

20. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    dat begreep ik al, had alleen gemist dat die het nu nog niet deed...

We wachten dus in spanning af ;-)

Deel Deze Pagina