strutter
PH-SAM
De motor inbouw:
Zoals gezegd gekozen is er voor de Laser 200V twin (33cc 4-takt)
deze loopt op 0% nitro en gebruikt per cilinder een aparte tank van 250cc.
(een volgende keer zou ik 2x300cc nemen, vliegtijd is nu ca. 10 minuten en je gebruikt zelden volgas)
prop 18x8" Master Airscrew, Laser adviseerd kunststof props.
De motor wordt inverted geplaatst voor een betere koeling
Ik wilde graag de standaard dempers gebruiken omdat het geluid ervan mooi is (je zou ook met stukjes bendy-pipe kunnen werken om het geheel helemaal uit het zicht te krijgen, maar ik koos voor een grote bodemopening voor optimale koeling, niet schaal maar wel erg belangrijk)
De bestelde cowl komt van Reeves' zijn pup en is te groot
deze moest ingenomen worden.
Er is een 'taartpunt'verwijderd en de boel is naar elkaar toegebogen en met kleine schroefjes vastgezet.
Het litho plaat randje werd met contactlijm vastgezet en met kleine alu klinknageltjes rondom vastgezet (wel allemaal even voorboren)
De nageltjes had ik op de beurs in Dortmund gevonden...
Het geheel in de 2-componenten brandstofbestendige lak
Je ziet de 2 openingen voor de tanks en de bak waar de ontvangeraccu in komt (alle ballast naar voren)
Aan de staanders komt straks de dummy 9-cilinder Clerget rotatiemotor.
De kabeltjes die je ziet zijn voor het starten van de motor, ze blijven op de gloeiplug (en de massa) zitten.
Vanaf de buitenzijde kan ik er nu een steker (via een luikje) indoen voor het starten
Goed te zien is nu ook hoe het landingsgestel is geworden met de assen en de wielen, er moesten ook nog enkele staalkabeltjes bevestigd worden....
Groet, Ralf
Zoals gezegd gekozen is er voor de Laser 200V twin (33cc 4-takt)
deze loopt op 0% nitro en gebruikt per cilinder een aparte tank van 250cc.
(een volgende keer zou ik 2x300cc nemen, vliegtijd is nu ca. 10 minuten en je gebruikt zelden volgas)
prop 18x8" Master Airscrew, Laser adviseerd kunststof props.
De motor wordt inverted geplaatst voor een betere koeling
Ik wilde graag de standaard dempers gebruiken omdat het geluid ervan mooi is (je zou ook met stukjes bendy-pipe kunnen werken om het geheel helemaal uit het zicht te krijgen, maar ik koos voor een grote bodemopening voor optimale koeling, niet schaal maar wel erg belangrijk)
De bestelde cowl komt van Reeves' zijn pup en is te groot
deze moest ingenomen worden.
Er is een 'taartpunt'verwijderd en de boel is naar elkaar toegebogen en met kleine schroefjes vastgezet.
Het litho plaat randje werd met contactlijm vastgezet en met kleine alu klinknageltjes rondom vastgezet (wel allemaal even voorboren)
De nageltjes had ik op de beurs in Dortmund gevonden...

Het geheel in de 2-componenten brandstofbestendige lak
Je ziet de 2 openingen voor de tanks en de bak waar de ontvangeraccu in komt (alle ballast naar voren)
Aan de staanders komt straks de dummy 9-cilinder Clerget rotatiemotor.
De kabeltjes die je ziet zijn voor het starten van de motor, ze blijven op de gloeiplug (en de massa) zitten.
Vanaf de buitenzijde kan ik er nu een steker (via een luikje) indoen voor het starten
Goed te zien is nu ook hoe het landingsgestel is geworden met de assen en de wielen, er moesten ook nog enkele staalkabeltjes bevestigd worden....
Groet, Ralf