Mick Reeves Sopwith 1 1/2 Strutter

pfff, duurt nog een jaartje of twintig en veel oefenen om zoiets te kunnen maken.
Is echt mooi.

Groet,
Jaap

PS en die willen we echt graag op een schaalmeeting zien...........

Frank schreef:

by the way, kwam tot m'n verrassing nog een filmpje m'n PUP tegen,
gefilmd door Berto: http://www.bosmodelair.nl/video/overige2005/show ede pup.wmv

Ik had niet zoveel met WW-1 kisten, maar de fantastische bouwtechnieken spraken mij wel aan.
Na het zien van het filmpje van Frank zijn pub begint het te kriebelen...
Schitterend vliegbeeld, taxien ook mooi om te zien..
Maar wat moet je handig zijn om dit soort projecten tot een goed einde te brengen !!

chapeau !!

hoi

ziet er erg mooi uit allemaal. Kan je misschien ook vertellen wat de diameter van de engine cowl is. heb wel de site van mick reeves bekeken , maar daar geeft hij geen maten. scheelt me een hoop werk als die cowl past.Zijn die wielen nog een beetje mooi? wil graag 7'' wielen gebruiken. Weet jij ( of iemand die dit leest) misschien ook andere leveranciers voor wielen ed.

alvast bedankt

Guido

Alu Cowls van Mick:

9 3/4" =24,8cm (1/4 pup/ ingenomen ook gebruikt voor strutter)
10 1/4" =26,0cm (1/4 camel)
12 7/8" =32,7cm (1/3 pup)
13 3/4" =34,9cm (1/3 camel)

Spaakwielen van Reeves zijn erg licht en werken goed
gemaakt van soort PVC met ABS vacuum getrokken zijwangen
(met 2-zijdig tape vastzetten op velg)

6" =15,2cm (1/4.5 strutter)
7" =17,8cm (1/4 camel en pup)
10"= 25,4cm (1/3 camel en pup)

Voor welke kist en schaal is het bedoeld?
Groet, Ralf

He bedankt voor de afmetingen. heb een brandschot diameter van 26 cm dus die 1/4 schaal cowl komt goed van pas. Het vliegtuig dat ik aan het bouwen ben is niet echt een schaal kist. Ik ben begonnen met een tekeningetje van ik geloof willows voor een camel. die heb ik vier keer vergroot zodat ik ongeveer en spanweitte van 200 cm heb. heb de romp gebouwd en had daarna niet zo heel veel zin meer om veel tijd aan 4 vleugels te spenderen dus heb ik er een schouderdekker van gemaakt. Ja dus geen schaal kist meer, maar wel ww1 look. spanweitte is nu 220 , en wil een 22 cc benzine 2takt tartan motor gebruiken met 20'' prop.Heb best grootte wielen nodig die je niet echt makkelijk kan krijgen in nederland en nu ik de maten van die cowl weet loont bestellen bij reeves weer wat meer. Zal eens proberen om een foto te plaatsen, misschien dat iemand er iets van vind.

nog bedankt voor je info

guido

Hoi strutter

Ik wou eens vragen welke benzine gebruikt jij bij de Laser 200.
En wat voor afwerkinglak zit er op de bespanning?

Mark

Hallo Mark,

Voor mijn Laser gebruik ik brandstof die ik zelf meng,
15% olie (Klotz, verkrijgbaar bij Hobby-in) en 85% methanol
De Laser gebruikt geen nitromethaan

De bespanning van de Strutter is Oratex en dit is redelijk brandstof bestendig,
zodoende hoefde ik het toestel ook niet af te lakken (dit scheelde een hele hoop werk)
de uitlaat wijst naar beneden en besmeurt het toestel niet al te erg met uitlaatgassen :wink:

wel heb ik de onderzijde een stukje met Glitsa eiglans parketlak ingestreken
uit ervaring met andere toestellen weet ik zeker dat dit brandstofbestendig is :D

Groet, Ralf

Om het draadje wat nieuw leven in te blazen, hier een paar foto`s:
yn3qkw.jpg

yn3qkv.jpg

yn3qku.jpg

yn3qk6.jpg

Zo dat waren er 4 van de +/- 40 :lol:

Binnenkort ook een video ;-)

Teus zei:
Mooi mooi mooi :thumbsup:
Als fotograveerder, dank je :oops:
Hoop in de toekomst meerdere van dit soort "projecten" aan jullie te kunnen tonen :lol:

Jan Brilman zei:
Maar even voor de goede orde: de buitenste ring van de roundels rood ??? 8O
Schijnt origineel te zijn, bekijk Ralfs eertse post maar eens.

Hee Berto, oude Verrrry low pass inverted Calmato-piloot,

Mooie foto's heb je geschoten afgelopen zondag!
Vond het erg gezellig en we hadden er prachtig weer bij!
Hopenlijk laat je niet al te veel mishaps zien van de eerste start :oops: , en de 2e landing :oops: :oops:

De roundels zijn idd Frans, er vlogen meer Strutters in frankrijk dan in engeland...
Ook waren de meeste engelse Strutters uitgevoerd met PC10 (bruin/groen) aan de bovenzijde
@Jan, de kleur rood dekt slecht, moest de roundels 7x(!) overschilderen tot deze goed dekte (Humbrol)
dus de engelse uitvoering is makkelijker met een blauwe buitenrand

Berto, :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
en ben benieuwd naar de video

Groeten, Ralf

Berto zei:
Teus zei:
Mooi mooi mooi :thumbsup:
Als fotograveerder, dank je :oops:
Hoop in de toekomst meerdere van dit soort "projecten" aan jullie te kunnen tonen :lol:

Mooooi mooooi moooi voor beide Berto, :wink:

Bouwer vlieger voor het schitterende resultaat en de fotograaf voor de mooie foto's :zon:

Ik weet ook als hobbyfotograaf hoe moeilijk het is om mooie plaatjes te schieten. van de 100 zijn er meestal maar een stuk of 10 volledig gelukt/schitterend! De rest beschouw ik meestal als acceptabel :?

Gr. Teus

strutter zei:
Hee Berto, oude Verrrry low pass inverted Calmato-piloot,
Wie :?: ........ ik :?: ...................... ;-)

Bovenstaande foto`s zijn er dus maar 4 van de +/- 40, de meetse zijn goed gelukt ik denk dat er 5 a 6 zijn die minder of slecht zijn dus valt wel mjee.
Wel veel van hetzelfde maar daar kom je niet onderuit, je weet maar nooit.

De eerste start zal ik je besparen 8), op zich was er weinig mis mee maar de 2de die was helemaal top dus die gaan we gebruiken.
Wat betreft die 2de landing daar heb ik ook een hele aardige foto van, met jouw goedkeuren wil ik die ook online wel plaatsen :roll:

Binnenkort zijn waarschijnlijk zowiezo alle "goede" foto`s op de site te bewonderen :D

Het filmpje schiet al aardig op, misschien dit weekend al de definitieve versie klaar, je hoor van me.

Ha Berto,

Wie :?: ........ ik :?: ...................... :wink:
Dacht ik wel ja, 40cm ondersteboven boven de grasstrip met full speed... :wink: :wink:

Hoe doe je dat eigenlijk met je foto's,
ik begreep dat je geen digitale camera gebruikt, scan je de negatieven in dan?

De eerste start zal ik je besparen 8) , op zich was er weinig mis mee maar de 2de die was helemaal top dus die gaan we gebruiken.
Wat betreft die 2de landing daar heb ik ook een hele aardige foto van, met jouw goedkeuren wil ik die ook online wel plaatsen :roll:
Doe maar wat je niet laten kunt, hebben de jongens op het forum hier ook wat te lachen

Ben erg benieuwd naar het filmpje
Denk erom, geen haast maken :!: (vanmiddag is ook goed :wink: )
:) :D :lol: :rolling: :rolling: :rolling: :wink:

Alvast dank, Ralf

Hoe doe je dat eigenlijk met je foto's,
ik begreep dat je geen digitale camera gebruikt, scan je de negatieven in dan?
Klopt ik gebruik nog een analoge Canon EOS 300 met 300mm lens.
De foto`s laat ik gewoon afdrukken en bestel er direct een CD`tje bij.

Het is wel de bedoeling om binnenkort een Canon D350 of D400 te kopen, heeft toch wel wat voordelen zeker nu ik redelijk wat foto`s wil ga maken.

Hier de "ergste" foto:
ynfang.jpg

Grt,
Berto.

Back