Mick Reeves Sopwith 1 1/2 Strutter

Ha ha ha, die Ralf,
op z'n neus!!!, prachtplaat!

(Heb zelf ook de pup op z'n neus gezet afgelopen weekend, allemaal krassen op m'n mooie gelaagde prop en op m'n ego :roll: )

Frank

Prachtige Schaal-landing toch? :D :lol:
Ja Frank, dat doen ze nogal eens he die Sopwithjes...
Hopenlijk niet al te veel schade, bij mij moest ik toch ff de wires even naspannen
Op mijn Camel komen trouwens definitief geen flat flying-, en landingwires meer, veel te veel gedoe en erg onhandig met transport

Geef mij nu maar gewone kabels
Het moet wel praktisch blijven, is al gedoe genoeg dat opspannen...

Mooie foto hoor Berto! :thumbsup:

Greetz, Ralf
:bye:

Hier is ie dan ik hoop dat je tevreden bent:

Sopwith 1 1/2 Strutter demo video 11min 31sec / 56.9mb

Heb zelf al wel weer een paar kleine puntjes gezien die ik er nog even uit zal halen op de cd.
Nu nog even een cd hoes en voorkant maken :-)

Ha Berto,

ik hoop dat je tevreden bent
Dat mag je wel zeggen, heel mooi gefilmd man, prachtig! :thumbsup:

Moet wel zeggen dat ik zelf wat meer moet gaan doen aan een beetje variatie qua vliegen (gaaap)
Precies zoals je al eerder zei:
Wel veel van hetzelfde maar daar kom je niet onderuit

Is nou eenmaal ook niet een kistje dat je door allerlei manouvres kunt persen...

Geeft wel een heel mooi vliebeeld en geluid

Dat muziekje van vroeger met de tekst doet het ook goed, gaaf gemaakt man!
Ben er erg blij mee en hoop dat meerdere forummers zoiets ook gaan laten zien van hun eigen prachtige creaties

Heel veel dank Berto! :yes: :yes: :yes:

Ralf

Schitterende video jongens :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Heel mooi,

Nu nog het geluid van een rotary erbij mixen Berto i.p.v. die uiensnijer :wink:

:idea: File kan ik wel e.v.t. voor je regelen, heb hier een CD met 3 track's van een rotary.

Gr. Teus.

strutter zei:
Ha Teus,

i.p.v. die uiensnijer
Vind je het geluid van de Laser V-twin echt zo belabberd? :lol: :lol:

Ralf

Nee Ralf :oops:

Ik bedoel ergens halverwege als een medeclublid met zijn heli de lucht ingaat :evil: en dat helaas het schitterende geluid van je Laser overtreft .

Gr. Teus

vreeeseluk mooi om te zien die video, toppie Berto, en strak gevlogen Ralf, ik hoef met die strutter echt geen meskant te zien hoor :D

Frank

Zo even een reaktie :P

@ Ralf,
graag gedaan, wat betreft "veel van hetzelfde" kom je met zo`n kist er zeker niet onderuit maar dat maakt de kist ook weer mooi.
Rustige, trage, sierlijke bewegingen horen er gewoon bij :yes:

Muziekje is leuk onder de foto`s, onder het vliegen moet je de kist horen zoals die is.
Af en toe zonde van het overige geluid wat erbij zit maar daar kom je niet onder uit, mits we helemaal alleen waren geweest.
Heeft ook wel weer wat, wat omgevingsgeluiden.

Het toevoegen van echt motorgeluid doet de video weinig goed omdat je dan ook niet het toerental verschil hoort.

Muziek onder het vliegen vindt ik persoonlijk helemaal "not done", je moet het laten horen zoals het is (althans dat vindt ik, als de klant dat anders wilt ok).

Ik hoop ook dat er meerdere forummers zijn die hierdoor "getriggerd" worden, ze weten me te vinden ;-)

@ Frank,
Dank je :oops:
Ik probeer mijn best te doen om er wat leuks van te maken en het vliegen en gevoel van deze kist over te brengen.

Ik heb ook de foto`s online gegooid :D

Ze zijn natuurlijk te bekijken via www.bosmodelair-productions.nl onder foto`s.

of hieronder:
[web:4056c5f363]http://www.bosmodelair-productions.nl/demofoto/Sopwith/sopwith.htm[/web:4056c5f363]

Gisteren nog 2 vluchten met de Sopwith 1 1/2 Strutter gemaakt op Spaarnwoude
Er stond een stevig briesje (4 bft.)
De eerste keer ging aardig, de kist werd wel stevig heen en weer geschud door de wind maar door het grote motorvermogen was alles redelijk goed controleerbaar

Bij de 2e vlucht was het bijna 'seconds before disaster' :!: :vamp:
Bij de landing werd ik verrast door een gemene turbulentie aan de grond
De kist maakte wilde bewegingen tijdens het aanvliegen en was moeilijk controleerbaar
Gelukkig wist ik hem nog net in het hoge gras zonder schade neer te zetten, maar dat leek naar mijn gevoel meer geluk dan wijsheid (in gedachten zie je je creatie al in duizend stukken uiteenspatten, huiver)

absoluut geen prettige ervaring mag ik wel zeggen, maar gelukkig leeft alles nog

In ieder geval weer geleerd erg goed op te letten in winderige situaties met bomen rondom het veld

Ralf (weer een beetje van de schrik bekomen :wink: )

Hee Ralf,

dat zou zeker zonde zijn geweest.
Gezien de toch wel stevige wind gister is Spaarnwoude nou ook niet altijd een ideaal veld met als die bomen die de wind hier tussen onvoorspelbaar maakt.

Maar de kist is nog heel, je hartslag weer gezakt en weer klaar voor de volgende keer ;-)

Hoi Ralf,

Dat is het nadeel met veel vleugel en relatief veel wind, het bekende handen en voetenwerk af en toe :roll: Maar dat weegt niet op tegen het mooie vliegbeeld wat zo'n kist geeft.

Gelukkig geen schade.

Gr. Teus

Gelukkig goed afgelopen, lecht voor je hart zoiets.......... :roll:

Zondag nog met de 'B' op Deelen proberen te vliegen, ongeveer hetzelfde,
denk je dat 18kg niet zo snel op- en heen weer kan schudden? nou wel dus, opgestegen, twee rondjes en landen, nou ja meer een soort neerkomen dan, maar alles nog heel, zeer turbulent en niet zo prettig vliegen,
Dat je het met die wind nog met de 1 1/2 strutter geprobeerd hebt getuigd wel van lef hoor,

Frank

Ha die Ralf,

Met die ouwe bakkies kan je beter niet meer vliegen boven windkracht 3 8O 8O
Dat is de goden verzoeken :teacher:

Blij dat ie nog heel is..... :P

Martin

Met die ouwe bakkies kan je beter niet meer vliegen boven windkracht 3
Dat is de goden verzoeken
Mmm, niet helemaal mee eens hoor, :oops:

O.k. mee eens, het vliegt niet prettig maar het gaat op zich wel
er zijn betere kisten voor dat soort weer (toch maar een big fat WW2 warbird erbij dan?)

Werd eigenlijk aangestoken door Mick R. zelf, die schreef:

Strutter news. Sep 2002. At the Team Trials 2002, the wind was strong, about 15 MPH.
We needed to fly so that the Britsh team for next year could be selected, so we began the contest.
My 12 year old Strutter was the last to fly. By then the wind had risen to 25 MPH, too windy for most sports models.
I was thinking 'I must be mad to risk a slow flying scale biplane in these conditions, wish I had the Spit or Hurricane
which were also competing, or better still my jet Lightning.
The model would not stand still on the ground. I had to put on quite a lot of throttle to prevent it rolling backwards, and
the tail came up. The model was at flying attitude and speed on the ground. I waited until the model stopped moving around
for a moment, then opened the throttle further for take-off. Holding the Strutter on the ground at higher than its normal flying
speed gave a good take off. Having plenty of power from the Laser V enabled a good flight including a touch and go and a
long straight landing for the best flight of the day.
In future, when we get a windy flying day, I wont say "wish I had my Jet model" but instead "wish I had my old Strutter!".

Als je maar genoeg power aan boord hebt..
Maarre, de volgende keer neem ik idd maar een ander kistje mee :roll:

En inderdaad blijven uitkijken bij turbulentie rondom bomen

Hopenlijk is het zondag op Helchteren mooi weer voor de Tiger Moth :P
Groet, Ralf

Speciaal voor Teus en andere belangstellenden:
Foto’s van afgelopen zondag, genomen tijdens het 25-jarige bestaan van de Pampa Modelfighters te Helchteren

Het was een mooie dag met veel prachtige kisten
Om ca.11 uur verdween de mist en werd er gevlogen

De organisatie was erg goed en er werd goed voor de inwendige mens gezorgd
Dank PMF!

P8260031.JPG

Echte F16 waarin je plaats mocht nemen

P8260033.JPG

Blohm en Voss met 2x 10kg turbine (ca.38kg! meen ik)

P8260034.JPG

P8260035.JPG

Zeer snelle jet van heer B.vd Goor met 18kg stuwdruk

P8260036.JPG

Prachtige Stuka welke helaas met het opstijgen omsloeg

P8260037.JPG

P8260039.JPG

Een van de vele Tiger Moth’s, deze kwam uit Engeland

P8260040.JPG

P8260041.JPG

Demoiselle en Fokker spin van de familie Janssen, prachtig vliegbeeld!

P8260047.JPG

Ja, Eric was duidelijk ook weer aanwezig met zijn altijd weer indrukwekkende Beech

P8260048.JPG

En ook het demo-team uit Weert was van de partij, prachtige bakken!

P8260051.JPG

De Stampe SV4.. welke op een aeromusical vloog
Prachtig gezicht. De kist is al zo’n 25 jaar oud!

(De foto's van de meesterwerken van Jacques.01 heb ik in zijn DH9 draadje weggestopt)
Het was weer een mooie vliegdag!

Groeten, Ralf

Schijnt een zeer gezellige dag te zijn geweest, mhhh, toch ook eens kijken of wij naar de "echte" shows gaan komend jaar.

Was Eric weer met zijn Beech tijdens fly-by`s het gras aan het kortwieken zoals op Oss?

En het demo team Decathlons nog steeds met z`n 2`en? komt er geen derde meer bij?

Mooie foto`s daar willen we er wel meer van zien :yes:

Back