Mick Reeves Sopwith Camel

Fijn te horen, Wees maar zuinig op haar Tom,
zo kom je er weinig tegen

@Jan, pincetje lukte wel (moeizaam :( ) maar is geen optie bij optuigen buiten (kost teveel moertjes ;) )

Groet, Ralf

Ralf,

Elke keer weet je mij en andere forum-lezers te verbazen en verblijden....:D:D
Ik heb zeer veel bewondering voor het niveau wat je hier neerzet.......:music:

Het enige wat me eigenlijk op gaat breken is het volgende ......

Als wij aan de Fokker DVII's gaan beginnen, krijg ik met wat ik nu allemaal zie, nu al slapeloze nachten...... :banana::banana:

Je hebt gelijk een standaard gezet voor een beetje schaalvliegen...:proost:

Martin

Het enige wat me eigenlijk op gaat breken is het volgende ......

Als wij aan de Fokker DVII's gaan beginnen, krijg ik met wat ik nu allemaal zie, nu al slapeloze nachten......

Ha Martin, en dan te bedenken dat ik eigenlijk de enige ben die er een soort van semi schaal DVII van wil maken
Simpel, stevig, snel te bouwen en easy to fly (maar wel een lekker grote bak)
De rest drijft het niveau maar steeds verder omhoog :rolleyes:

Dus, geen zorgen over de DVII's hoor
Wat je al eens eerder zei: we hoeven ons niet meer te bewijzen :p

Op zich is het ook wel te begrijpen dat de andere DVII-members de lat hoger willen leggen:
Je bouwt zo'n kist maar 1 keer, doe het dan goed, begrijp ik zeer goed
Mijn insteek was eigenlijk:
We hebben allen al meerdere prachtkisten, laten we deze eens simpel houden en er een echte VLIEG-kist van maken waarbij je niet al te veel angst moet hebben als er eens wat mee gebeurd (het luchtruim wordt klein met 5 'big ones' ;) )
En gezien het bouwnivo van deze heren heb ik er alle vertrouwen in dat het evengoed prachtkisten worden :yes:

Groet, Ralf

Hoi Ralf,

fantastisch ziet eruit. Ben er jaloers op. Mooi die metalen met details. Zou hem zeker is op een schaalwedstijd proberen later. Nou moet de DVII ook zo mooi worden, ook al wordt ie semi schaal!

Groetjes, Edwin

Is wel at voor jouw

Han, enorm bedankt!
Ik ben er stil van, wat een details (en wat een hoop te doen nog op het model :oops: )
Heb de foto's even op de 'slide show' bekeken, GAAF zeg!

Dank, dank, dank!

Geloof dat wij met de DVII-mannen de 23e ook naar Brussel gaan, kunnen we het even 'live' bekijken ;)

Dank, Ralf :bye:

Tijdje niets gedaan aan mijn Camel
Tob een beetje met mijn gezondheid (rechterarm en been geven storing aan) :???:
Een beetje de tinteling als bij het stoten van je elleboog
Afijn, ik zit in de medische molen dus afwachten maar….:(

Bouwen lukt ff niet vandaar dat ik besloot mijn Camel te wegen en het zwaartepunt te checken

P1010141~0.JPG

Alles installeren inclusief de accu’s voorin
Hier de motor inbouw

P1010142.JPG

Nu met dummy ervoor

P1010143~0.JPG

Zo moet de romp getransporteerd gaan worden

P1010150~1.JPG

Meting mbv veerunster, deze geeft 15,5kg aan
(denk persoonlijk dat de elektronische weegschaal wel nauwkeuriger is)

P1010151.JPG

P1010154.JPG

‘Hangend’ nu met 1,2 kg extra ballast, denk dat dit wel ongeveer de goede nose down positie moet zijn
Totaal wordt de kist dus zo’n 17kg

P1010156.JPG

P1010159~1.JPG

P1010172~0.JPG

Wat een bak he :rolleyes:

P1010174.JPG

P1010177~0.JPG

P1010179~0.JPG

P1010186.JPG

P1010189.JPG

P1010191.JPG

Ben blij dat ik nu eindelijk weet wat hij gaat wegen! :D (knaagt toch wel in je achterhoofd)
Misschien lukt het later wel iets ballast te verminderen, maar eerst maar eens kijken hoe hij met deze opzet gaat vliegen

Let op: hij lijkt wel ‘af’ maar er moet nog heel erg veel gebeuren!
(dus bij Oss dit jaar zal ie nog niet vliegen helaas…)

Groeten, Ralf

Zo, dat is een hele kamer vol!
Ziet er indrukwekkend uit. Jammer dat ie op Oss nog niet klaar is, maar goed, zorg er iig voor dat jezelf weer snel de oude bent, beterschap!

Dat ziet er goed uit Ralf :thumbsup: Een hele kamer vol, wat zal dat ook in de lucht een pracht gezicht zijn.

Ben er van verzekerd dat hij goed vliegt in deze setup :yes: Maak geen haast, belangrijkste is dat het goed gebeurd.

Gr. Teus

Mooi vliegtuig man:eek:,

ik heb stiekem een beetje mee gekeken, ik kan er overheen hebben gelezen, maar hoe word nu eigelijk de motor "goed" gekoeld?

Grtz.

Hoi Wesley,

Het is voor mij ook de vraag of het een "goede" koeling geeft in deze opzet :confused:
Het rotte van deze vertraging is dat de cilinderkop hier geheel schuil achter gaat.
Ik heb er wel ervoor gezorgd dat het gat voor de uittredende lucht vele malen groter is dan de binnenkomende luchtstroom tussen de dummy cilinders

De tijd zal het leren of dit voldoende is, ik kan altijd nog wat baffles op de cilinderkop richten

Ik weet dat deze combinatie met 1/4 - 1/2 gas voldoende power heeft om te vliegen
en dat de motor dus ook niet 'too the max' wordt belast :D

So time will tell...:rolleyes:

Groeten, Ralf

Ik zou die baffles voor de zekerheid maar installeren als ik jouw was.
Zekerheid voor alles wat de koeling betreft.

Mvgr Hans

Hoi Ralf,
Zo te zien draait de dummy motor mee met de prop, net zoals in het echt, volgens mij veroorzaakt hij dan genoeg luchtwerveling om de motor van koellucht te voorzien. In dat geval zou je misschien ook nog een soort van luchtschepblaadjes aan de dummycilinders kunnen fabriceren......

Ik hoop dat het goedkomt met je gezondheid. :thumbsup:

Grt. Jan.

Hallo Jan, dat zou een mooie optie zijn :D
Helaas zit de dummy vast en draait niet mee
Ben bang dat ik Hans zijn aanbevelingen zal moeten volgen om de baffles alvast te installeren
(kreun nog meer werk, zo komt ie nooit af :help: )

Teus heeft O zo gelijk dat je de tijd voor dit soort dingen dient te nemen.
dan maar later.... (je zou graag willen dat het allemaal sneller ging, maar dan kun je beter een andere hobby kiezen dan schaalmodellen :p )

Wouter en Jan dank voor de 'health'-support, vrees dat ik het nodig zal hebben

En Bob, hij zal zeker ook op FMS gaan vliegen ;)

Groeten, Ralf

Hoi Ralf,
Ik heb vandaag de Pup met roterende dummy stermotor meerdere malen gevlogen.
Het is dan wel elektro maar draait toch nog zo'n 6500 á 7000 toeren volle porrie.
Niets maar dan ook echt niets is er vanaf gevlogen en er is ook geen echte onbalans meer omdat de diameter van de prop dit wegneemt.
Misschien een optie om is zoiets terzijnertijd ook is te maken?
Ik denk dat die prop met vertraging toch ook niet meer dan dat toetental haalt of heb ik dat mis.
O ja en beterschap!

Mvgr Hans

Hallo Hans,

dat zal een prachtig gezicht zijn een meedraaiende dummy op je pup!
Mijn prop op de vertraging zal max. zo'n 3800-4000 rpm maken

Jammer dat er te weinig ruimte is voor een meedraaiende dummy in mijn Camel, ik heb de mijne al een heel stuk moeten uitnemen vanwege de pulley op de motor

Merk jij nog iets van het gyroscopisch effect in jouw pup?

Groeten, Ralf

Back