Mick Reeves Sopwith Camel

Leuk wat een plaatsing van een mooie foto op RC Universe teweeg kan brengen :D

Ik was zo vrij geweest Ralf om ook deze foto op RCU te zetten in de Best scale photo (even naar onderen scrollen) met tevens een link erbij van de geshopte versie.

Het resultaat is dan dat het beter moet :rolleyes: met het ouder maken van een foto met als onderstaande resultaat van paint-boy o.a.

Gr. Teus

595848439c36875b1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Ralf,

Zal het ook wel gezegd hebben op de meeting maar hier nogmaals.

Je kist ziet er echt G E W E L D I G uit :worship:

Je vlucht incl. neusstand staat ook op de video dus tzt zal je hem wel eens voorbij zien komen :-)


Greetz,
Berto.
 
Leuk wat een plaatsing van een mooie foto op RC Universe teweeg kan brengen

Ik heb het met plezier bekeken, prachtig wat jullie met een reeds zeer mooie foto kunnen uithalen!
Het niveau van de schaalfotografie stijgt met de dag :D

@ Berto,

"Je vlucht incl. neusstand staat ook op de video dus tzt zal je hem wel eens voorbij zien komen"

Ben heel benieuwd, heb jij het uit een andere ooghoek gefilmd dan PH-AJH zijn filmpje?

Groeten en dank voor alles moois, Ralf :proost:
 
Hee Ralf,

let wel dit is maar een klein deel van de vlucht en in lage kwaliteit.

Ik zal speciaal voor jou de hele vlucht in de beste kwaliteit nog even op een dvd`tje branden :yes: ;-)

grt,
Berto.
 
Geweldig! :D
Ik had nog steeds een video-opdracht uitstaan bij je dus dat komt mooi uit zo, regelen we!

Thanks, Ralf
 
Ouch, die landing:-o Kapotte prop en ondervleugel, of viel het wel mee?

Grt.
 
Nop, geen schade.


Ralf zei:
Ik had nog steeds een video-opdracht uitstaan bij je dus dat komt mooi uit zo, regelen we!
Dat zouden we zowiezo nog eens moeten doen met stralend weer, komt de kist nog mooier uit ;-)
 
Ouch, die landing:-o Kapotte prop en ondervleugel, of viel het wel mee?

Viel gelukkig mee, geen schade op slappe kabels na
Deze moeten weer nagespannen worden en de vleugels uitgericht
Er is een fitting verschoven in de bovenvleugel van de cabane, hierdoor gaat het hele spansysteem aan de haal (is een evenwicht)

Als het draad van de spanners (turnbuckles) niet toereikend/te kort is zal ik de kabels moeten vervangen/inkorten, dit is ff wat werk :(
Hopenlijk vliegt hij spoedig weer :D

En anders heb ik altijd de Tiger Moth en de Strutter om mee te vliegen ;)

@Berto, je bent een Topper!

Groeten, Ralf
 
Ha Ralf,

Gebeurd gewoon bij crosswind. Dit soor toestellen hebben KOPWIND nodig.
Maarja tijdenseen meeting neemje risico's!

Groet,
Rie
 
Hoi Ralf,

ik heb de video van Berto gezien en de foto's van Oss. Hij vliegt mooi zeg! Beetje jammer van de landing, belangrijk is om zoveel recht in de wind te landen (de meeste dubbeldekkers die ik heb gevlogen hebben de neiging zichzelf in de wind te zetten tijdens de landing) en voldoende gas tijdens het afvangen (flare). de Nieuport 11 (Proctor), Jenny(Proctor), Curtiss Hawk (Marutaka) en Bristol Scout (Svenson) kom ik binnen met een constante 'up' hoogteroer en varierend gas als nodig, land zonder neusstand, zodra ik met weinig gas of te veel de snelheid eruit laat lopen en dus probeer te corrigeren met hoogteroer heb ik een neusstand.

Hopelijk heb je wat aan die informatie.

Groetjes, Edwin
 
de meeste dubbeldekkers die ik heb gevlogen hebben de neiging zichzelf in de wind te zetten tijdens de landing

Edwin, dank voor je uitleg!

Dit is ook niet de eerste dubbeldekker die ik vlieg :mrgreen:
Ik had me vooraf voorgenomen om net voor het landen een bocht naar rechts te maken tegen de wind in
Hier was echter gewoon te weinig ruimte voor (de wind stond op dat moment dwars op de baan, en ik werd dus afgestraft)

Martin, Frank en ik hadden vooraf nog besproken hoe je het beste binnen kon komen maar soms gaat het gewoon niet zoals je wilt

Deze kist is een stuk gevoeliger voor zijwind dan bv mijn Tiger Moth

Rie heeft gelijk, je neemt af en toe een risico
Belangrijkste is dat jullie en ik hebben kunnen genieten van het vliegbeeld :-D

Groeten, Ralf
 
Hoi Ralf,

Frank en ik hebben vandaag op Deelen 5 vluchten gemaakt....:zon::zon:
We zijn alvast begonnen met het oefenen van formatievliegen...:cool:
Daar moeten we nog een hoop tijd in gaan steken..:confused:

De Pup heeft vandaag vlucht 150 succesvol afgerond....:music:


Martin.
 
Hee Ralf,

hoe staat het ermee??

Nog een aantal vluchten gemaakt om de kist beter te leren kennen voor de film ;-)

Ben benieuwd of je er al wat losser op bent na de neusstand op Oss door de cross wind.


Greetz,
Berto.
 
Ben benieuwd of je er al wat losser op bent na de neusstand op Oss door de cross wind

Ha Berto, Ben eigenlijk sinds vorige week pas weer langzaam begonnen met de Camel
De afgelopen 1,5 maand helaas weinig bezig geweest met modelbouw (dippie???)
Geen vluchten gemaakt dus...

Bij inspectie bleek er door de neusstand het M2 draad van de forkends uitgerekt te zijn!
Zo'n ontzettend harde klap was het nou ook weer niet dacht ik...
Blijkbaar is ge-zilversoldeerd M2 niet toereikend voor een 17+ kg bak

Het draad was ge-zilversoldeerd zoals Mick Reeves het voorschrijft
Door de hitte van het solderen is het bij de kit aangeleverde (messing) M2 draad zachter geworden
Ben nu bezig de landing wires te vervangen door kabels met normale turnbuckles
Bij de flying wires had ik deze bij voorbaat al vervangen :cool:

E.e.a. laat nog even op zich wachten dus.......geduld :D

Groeten, Ralf
 
@ strutter
Heb met bewondering je bouw draadje door gelezen. Ik ga zelf en Pup van TC afbouwen maar jou nivo ga ik zeker niet halen.
Ik hoop wel dat ik voor raad en advies wel via deze forum bij je mag aan kloppen.
gr.
 
@ strutter
Heb met bewondering je bouw draadje door gelezen. Ik ga zelf en Pup van TC afbouwen maar jou nivo ga ik zeker niet halen.
Ik hoop wel dat ik voor raad en advies wel via deze forum bij je mag aan kloppen.
gr.

Hi Alexander, leuk dat je mijn draadje gevonden hebt, was al erg ver weggezakt :oops:
Zag je Pup alweer opkomen, goed nieuws! :thumbsup:
Hoop dat ik je ergens mee kan helpen :D, en anders zijn er hier nog veeeele anderen die je straks bijstaan

Groeten, Ralf
 
Hoi allen,

Zit met een hersenbrekertje:
Ik ga de Reeves forkends vervangen door M2 turnbuckles
Helaas, de flat-wires zijn echt veel mooier en veel meer schaalgetrouw maar ik kies voor betrouwbaarheid en minder 'rammelen'
(lees: knakpulsen)

Nu weet ik alleen niet wat ik het beste kan doen
Holnietje in 2mm gat drukken waardoor de kabel heen kan
(deze wat 'velsen' / 'optrompen' voor een minder snijdende bevestiging in de kabel)

7194492700c7878a9.jpg


7194492700b80310a.jpg


Of deze variant:
M2 boutje (met geborgd moertje uiteraard ;)) door het oog van de turnbuckle vastzetten een de lip
Het geheel ligt op deze manier 'niet in lijn' maar een stukje uit het midden

7194492700b77e1dc.jpg


Is wel een 'cleanere' versie en kost de helft aan knijphulzen
(Teus, nogmaals dank voor de hulzen! :thumbsup:)
7194492700b7c1907.jpg


Hopenlijk is het een beetje te zien op de foto's
De bedoeling is om een simpele en sterke oplossing te vinden die weinig onderhoud eist

Iemand nog andere ideeen?

Groeten, Ralf

(Ian if you're watching: great that you've bought the Camel kit! :banana:
Hope she'll be as nice as your DH2 :proost:)

Greetz, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top