Mig 15 Composite ARF; hij vliegt!

De airtrap is een 'lucht vanger' om te voorkomen dat er luchtbellen richting pomp/motor gaan (= flame out!):Sandor heeft er wat info over; Digitech Turbines
een soort luxe hoppertank, het ding wordt ook wel UAT genoemd (Ultimate Air Trap) en is ook onder andere namen te koop. (BVM kwam er als eerste mee geloof ik)
Op RC Universe zijn er over de noodzaak van dit item zeeeeer interessante discussie's, heb zelf besloten om ze wel in te bouwen,

Gr.

Frank

Frank, wil je een close-up foto laten zien van de kleine schakelaartjes die je links en rechts hebt in je cockpit? Op de blauwige platen. Zodat ik een idee kan krijgen hoe je die gemaakt hebt.
Bedankt!

Frank,

Ik heb vanochtend "even" de tijd genomen om je bouwverslag tot nu toe te lezen, ik kan alleen maar zeggen dat ik ff sprakeloos ben van jou schitterende resultaten.
Ook hoe je e.e.a. omschrijft daar kan een beginnend modelbouwer nog van leren. Jou project ga ik in ieder geval verder volgen.
En nu eerst een bak koffie :D

Groeten Ruud

Frank, wil je een close-up foto laten zien van de kleine schakelaartjes die je links en rechts hebt in je cockpit? Op de blauwige platen. Zodat ik een idee kan krijgen hoe je die gemaakt hebt.
Bedankt!

Kim, hier een foto van dat paneeltje, stelt echt niets voor.
Het is een foto van het origineel, op de plek van de schakelaars een gaatje geboord en
allemaal kleine stukjes staaldraad van 1.5mm erin gelijmd met ca lijm, op een afstandje ziet het er best aardig uit :D

GroteFoto-CJECNSLF.jpg

Frank,
, ik kan alleen maar zeggen dat ik ff sprakeloos ben van jou schitterende resultaten.
Groeten Ruud

Dank voor al die complimenten, het is natuurlijk ontzettend leuk om zo'n draadje te maken, vooral ook omdat je zelf in het begin ook niet precies weet hoe het gaat lopen.
Probeer zelf altijd zo min mogelijk te schrijven en zoveel mogelijk foto's te plaatsen, dat 'spreekt' meer , leuk dat het bevalt,

gr.

Frank

Schietstoel!

Een schietstoel moet er natuurlijk ook komen,
ook hier weer niet te koop natuurlijk,
dus hetzelfde liedje; eerst goed naar de foto's kijken;

GroteFoto-IEDKGM8K.jpg

En dan met de bodem van een brandstoftank en een hoop abs plaatmateriaal de boel zodanig vorm geven dat het goed lijkt,
moeilijk is hier om de maten goed te bepalen.
Het blijft schatten, passen aan de hand van de pop, en in de romp tot dat je de goede verhoudingen hebt ;

GroteFoto-34YLKEYF.jpg

GroteFoto-MFLJ6AVI.jpg

GroteFoto-NNUYTPQ8.jpg

En als je nu vraagt; 'waar komt die hoofdsteun vandaan' ; die komt gewoon uit een 90gr stuk pijp die ik nog ergens had liggen
(Overgebleven na het plaatsen van de afzuigkap geloof ik...)

GroteFoto-BEI4OAMC.jpg

En als je nu vraagt; 'waar komen die mooie U profielen vandaan?' ;
die zijn gewoon uit gordijnrails gesneden, geschuurd, gefreesd.
Dat is voor mij nog het allermooiste, gewoon dingen maken uit 'huis tuin en keuken' materiaal !! :D

GroteFoto-WKBV63HE.jpg

gr.

Frank

Het wordt 1-tonig Frank maar het is ongelooflijk mooi wat jij allemaal in elkaar knutseld.

Ik heb diep respect hiervoor :worship:

Oeps concurentie volgend jaar met de schaalwedstrijden.;)

Ach je weet wie het zegt.
Gedankt voor de goedkeuring.

Han.

diepe zucht...

En vervolgens ademloos.

Eigenlijk is het gewoon door die eenvoud mooi... Wat zeg ik? Schitterend! En dan heb je het nog niet eens geverfd.

:worship:

Hee Frank,

is er nog nieuws op het Mig vlak?
`t is hier al veelste lang stil :-(

Op dit moment bezig met het spuiten (registratie) van de TC TigerMoth,
trouwens net terug van een welverdiende vakantie,

Als de Moth klaar is word de Mig gespoten, en afgemonteerd,

en natuurlijk het hoogtepunt voor mij deze maand: start project Gloster Meteor 1:5.......! daarover later meer,

gr.
Frank

Een Gloster Meteor :D

We zullen die Frank maar eens goed in de gaten gaan houden dus, en nu die weer hgelemaal opgeladen is van zijn welverdiende vakantie kunnen we dus weer veel updates van je verwachten ;-)

ps. is de B17 echt weg........

Back