Mig 15 Composite ARF; hij vliegt!

Hoi Frank,

Ziet er goed uit.
Mijn ervaring met deze schilders olie verven is dat het lang nat en plakkerig blijf, of valt het mee?

Groet Jan.
 
Hallo Frank,

Ik ben toevallig dit mooi bouwproject tegen gekomen, super mooi Frank :worship: daar zitten wel enkele uurtjes bouwplezier in, ik denk dat moeder de vrouw daar wel getuige van is!!! :yes:
Mooi gedaan die cockpit wat een details zeg, en het weatheren mag ook best gezien zijn, knap werk!!

Gr Peter
 
Mooie weathering Frank :yes:

Moet je dit nog sealen met een blanke lak of is het bestendig genoeg op deze manier?

Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Frank!
Jouw weather methode doet me denken aan de tijd dat ik plastiek modelletjes maakte. Toen gebruikte ik ook zo'n 'wash'.
Bij mijn Sparrowhawk heb ik trouwens ook olieverf op deze manier gebruikt voor de weathering.

Nu nog wat olievlekken rond de scharnieren e.d.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frank,
Mijn ervaring met deze schilders olie verven is dat het lang nat en plakkerig blijf, of valt het mee?

Hi Jan, omdat de verf ook nog eens verdund is met lijnolie duurt het idd vrij lang, je moet rekenen op minimaal twee dagen heb ik gemerkt :rolleyes:

Mooie weathering Frank :yes:
Moet je dit nog sealen met een blanke lak of is het bestendig genoeg op deze manier?

Als de verf eenmaal goed uitgehard is hoeft 'ie niet meer geseald te worden,

zal vanavond nog een paar foto's van de romp plaatsen,

gr.

Frank
 
En hier nog wat plaatjes van vanavond: de romp is aan de beurt...

GroteFoto-MXIBFAGN.jpg


...het blijft toch een bizar gebeuren...

GroteFoto-CXSLPUL4.jpg


...om dat ding helemaal vol te smeren met olieverf :hammer:...

GroteFoto-7GI3JMC4.jpg


...en elke keer is het van: ojee gaat dat wel goed komen? :schrik:
maar als je dan het resultaat weer ziet...

GroteFoto-UQKQM48L.jpg


...dan valt het best mee...

GroteFoto-4GWDAMVT.jpg


...en het is ook verbazend makkelijk om te doen...

GroteFoto-3JXPWWLW.jpg


Nu de boel maar eens een paar dagen laten drogen en dan verder met afmonteren...:banana:

gr.

Frank

(pfffff.... eindelijk.......)
 
Met dank aan de overvloedige regen de afgelopen tijd :rolleyes:
is er tijd genoeg om met de eindmontage van de Mig aan de gang te gaan,

full


full


Alle componenten zijn al pas gemaakt dus die kunnen voor het grootste deel netjes z'n plek geschroefd worden.

Afgelopen vrijdagavond nog even wat plaatjes geschoten: hij mocht voor het eerst de baan op en volgens mij had 'ie er wel zin in!:

full


full


full


full


full


Kost nog wel een weekje of twee om alles af te werken, besturing testen balanceren etc. maar dan is 'ie ook wel klaar! :D

Frank

(en dan misschien wel samen met Gerald z'n F16 voor het eerst de lucht in) ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkelijk prachtig Frank :worship:

Van deze foto's passen er wel een paar in het draadje met de mooiste schaalfoto's ;)

Gr.Teus
 
Lood enzo

De allerlaatste loodjes...., ahum, letterlijk dus : uitwegen!,

eerst de kist maar eens opgehangen ter hoogte van het balanspunt:

full


full


ennuh... beetje lood opgelegd totdat de boel in balans was.....

full


En dan leggen we dat op de weegschaal en dan krijgen we......

full


Nou nou: 800 grammetjes! :( , nou ja dat kan 'ie wel hebben!:D
En dan maar eens testdraaien....

gr.

Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee frank ook weer lekker bezig :D

800 gram klintk veel maar op zòn kist valt dat vast wel weeer mee.

Succes met en proefdraaien we horen de ervaringen wel ;-)

Grt,
Berto.
 
eindelijk.......

Vandaag, met uitstekende weersomstandigheden, moest het eindelijk maar eens gebeuren,

GroteFoto-8Y4PVYDD.jpg


De AMT Mercury startte vlot op en had er duidelijk zin in!,

GroteFoto-DSTQLG6O.jpg


en dan taxiën richting de hoofdbaan,

GroteFoto-46CTOETU.jpg


Volgas, op snelheid laten komen en los!

GroteFoto-6Y48L4HT.jpg
GroteFoto-SWXVS4GH.jpg

GroteFoto-OWDENXA4.jpg
GroteFoto-4PZ7AX7P.jpg

GroteFoto-LU8ERA43.jpg


Vandaag twee vluchten gemaakt, op rolroeren moest redelijk wat rechts getrimd worden, (dat bleek later aan de demontabele fin te liggen die niet goed genoeg uitgericht leek) reactie op de roeren is traag maar ik ook prettig direct, hij laat zich heel rustig en statig rondsturen (heel erg schaal zeg maar)

Bij eerste landing (halfflaps en airbrakes) was er sprake van 'bouncen'; toch de snelheid nog te hoog, bij de tweede vlucht hoogte maximaal getrokken en hij kwam prachtig op de baan, dit is een heel prettig te vliegen kist!

Met de dank aan de familie Struik, waarbij Natas de bovenstaande leuke foto's heeft gemaakt, en Ray me bijstond tijdens de toch wel enerverende eerste vluchten, scheelt toch wel als je op dat moment de goede mensen naast je hebt staan!

gr.

Frank
 
Heee Frank,

gefeliciteerd met de geslaagde maiden.
Was perfect weer daarvoor.

Grt,
Berto.
 
:music: :proost: :thumbsup:

Eindelijk Frank.

Enne voelt goed hé, zeker met Ray naast je, eindelijk vliegen :yes: na al die noeste arbeid is dit de kroon op je werk.

Durf het bijna niet te vragen maar ehhh Glost..........nahhh zien we t.z.t. wel weer :wink:

Groet Ger.
 
Back
Top