Mijn 2e Graafmachine

Stevan ; bedankt voor je reactie op mijn "koppeling"' vraag
Je beschrijving is geheel duidelijk .

Nog twee vragen a.u.b
Welke olie gebruik je.
Wat is de maat/mat. van de vaste leidingen. evt leverancier

Ik hoop dat ik niet te veel vraag in een keer .
Kan met alle info goed vooruit.
Groeten Willem

Hallo, Ik gebruik gewone hydrauliek olie, die ook in de echte zit. Type DTE13M van MOBIL. Maar ook olie van andere merken werkt goed, de viscositeit bij mij is 32mm/s.
Als leiding gebruik ik naadloze pijp van 4x0,5mm. Ik haal dit bij een hydrauliek bedrijf die ook iets met vrachtwagens doen (is waarschijnlijk remleiding of zo).

Vandaag een stukje van de kabine inrichting gemaakt.

hebben jullie al iets van Bemmel gehoord. Ik heb me aangemeld, maar verder nog niets van hun vernomen.

Laatst bewerkt:
Beurs in Bemmel, dat heb ik ingeklopt op google maar... :confused:

Waar en wanneer kan men deze prachtige machine bewonderen?

www.mbvpforum.nl en dan naar evenementen MBVP
@Stefan, Bij welke vereniging/club heb je je dan aangemeld als ik vragen mag?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik ben nog geen lid van een club. Ik zit nog een beetje te dubben tussen modelbouwtruckers en MBVP. Ik heb nog geen foto's van het kraan, omdat hij nog steeds niet helemaal klaar is. Vandaag de uitlaatpijp gemaakt en begonnen met het ontwerp van de nieuwe besturingsprint.

Hallo Stevan
Je schreef op mijn vraag ; welke slang je gebruikt.

Ik gebruik polyamide slang 2,5x4mm van Legris schrijf je.

Ik kan alleen halfsoepele POLYAMIDE vinden 2,7 x 4
Wel vind ik POLYURETHAAN 2,5 x 4
Welke bedoel je ..
Groeten Willem.

hallo,

Ik kwam er net dus achter dat legris niet meer exact de slang levert die ik heb.
Mijn rol is bijna op, dus ik had een nieuwe besteld (is geen voorraad), maar deze is nog stugger ondanks dat dit ook Polyamide slang is 2,5x4mm. De slang eigenlijk meer buis kan wel 240bar verdragen voordat hij knalt, de oude 160bar. De slang gaat echter na een aantal keer buigen kapot. Contact opgenomen met de Legris, deze zijn dus overgestapt naar een andere fabriek en leveren de oude niet meer. Dus nu moet ik weer verder gaan zoeken.

En Ja ik maak mijn printjes zelf. De Layouts maak ik met Autocad, dit printen op transparant en vervolgens de print belichten en etsen.

Hallo,

Ik ben nog geen lid van een club. Ik zit nog een beetje te dubben tussen modelbouwtruckers en MBVP. Ik heb nog geen foto's van het kraan, omdat hij nog steeds niet helemaal klaar is. Vandaag de uitlaatpijp gemaakt en begonnen met het ontwerp van de nieuwe besturingsprint.

Hallo Stefan,

Gewoon lid worden van de MBVP !!!

De grootste en beste en de gezelligste internationale club van Nederland !

hey
stefan waarom autocad voor printjes?

ik zou je willen aanraden eens te kijken naar ultiboard of eagle.

Tja, ik maak mijn printjes altijd met Acad, omdat ik dan de breedte spoortjes afzondelijk kan kiezen. Ook aparte componenten zijn zo te tekenen. Tevens kan ik de print meteen inpassen in het model voor de bevestiging.

Piet, heb jij al iets van Bemmel gehoord?

Hallo,

Ik heb het nieuwe printje geetst en de nog bruikbare onderdelen van de oude naar de nieuwe print verhuist. Door de onderdelen wat dichter op elkaar te zetten passen nu ook de onderdelen die op het losse printje zaten er ook op.
Dus nu heb ik maar 1 print.

De koperzijde, de draadjes links boven is ter verzwaring van de sporen omdat daar circa 12A door moet.

img0332x.jpg

By stefanf, shot with Canon DIGITAL IXUS 970 IS at 2009-04-04

De componentenzijde

img0333.jpg

By stefanf at 2009-04-04

Met de meeste onderdelen. Nu eerst de componenten zijde inspuiten met isolatielak voordat ik de stekkers en draadjes aansluit.

img0339.jpg

Geisoleerd en met de laatste onderdelen erop.
Nu de onderzijde nog met lak inspuiten en hij is vocht en vuil bestendig.

img0341.jpg

Ook nog de uitlaatpijp gamaakt.
Omdat hier van orgine een nogal sherpe bocht in zit (radius van 5mm), en dit niet te buigen is met pijp, heb ik deze van massief 12mm rond gebogen (eerst met de snijbrander oranje gestookt).

img0327h.jpg

Vervolgens afzagen en frezen onder de juiste hoek en uitboren op de draaibank.

img0329.jpg

Ik ben nu druk bezig met het afronden van de kabine inrichting, en dan is de kraan op de stickers na eindelijk klaar. Hij is uiteraard te bewonderen in Bemmel.

Tja, ik maak mijn printjes altijd met Acad, omdat ik dan de breedte spoortjes afzondelijk kan kiezen. Ook aparte componenten zijn zo te tekenen. Tevens kan ik de print meteen inpassen in het model voor de bevestiging.

Piet, heb jij al iets van Bemmel gehoord?

Hallo Stefan,

Ja, ik heb al wat Bemmel gehoord, afgelopen donderdag heb ik van Modelshow Europe per post de auto parkeerkaart binnen gekregen.

De toegangskaart + button heb ik nog niet ontvangen, maar die krijg ik waarschijnlijk via de MBVP binnen.

Hallo Stefan,

Nou, dat ziet er Super uit zeg, die printplaat, ongelovelijk dat jij dat zelf kan maken, SUPER hoor !
Maar ook de de uitlaat ziet er strak uit !!

Back