Mijn 2e Graafmachine

Het is een erkend auto schade bedrijf en ze zagen het wel zitten om het te spuiten.
Ik had het spul zondag allemaal ontvet en maandag morgen afgegeven. Toen ik vrijdag om 13:00uur belde hadden ze nog niets gedaan. Dus ik had toen al het voorgevoel van "het zal toch geen vrijdagmiddag klusje worden". Mijn voorgevoel was dus goed.
Als ik de delen in de afbijt zet, lost ook de 2componeten lijm op waarmee ik de naden mee glad gemaakt hebt. Dus weer dagen werk waar ik niet op zit te wachten. Zandstralen vind ik te link met de dunwandige hydrauliek buisjes.

hee stefan erg k)@$%<;óten voor jou

nu na jouw laatste bericht komt ook mij dit erg bekend voor
ik had ook een truck die door de spuiter op een vrijdag middag werd gespoten ook echt zonde:mad:

maar meschien kwa schoon maken is remreiniger nog een ideen:(

mvg bertus

Hallo,
Ik ben net terug van de spuiter die mijn kraan gespoten heeft.
Nou mijn hele weekeinde naar de klote.
Ik had hem aal een paar keer gezegt dat hij dun moest spuiten, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Er zijn delen bij waar allemaal lopers op zitten, en de kabine heeft hij helemaal verkloot. Dus hij mag het nog een keer overdoen, hoewel ik er weinig vertrouwen in heb. De vraag is nu hoe krijg je 2componenten verf ergens vanaf zonder te schuren?
Dus of hij voor Bemmel klaar is, is nog meer de vraag.
~

Hallo Stefan,

Wat een pech zeg !!!

JAMMER, JAMMER, HEEL JAMMER !!

Tja, autospuiters, hmmmmmm, je moet echt een liefhebber treffen die mooi klein modelwerk kan spuiten, want de meeste autospuiters hebben geen gevoel voor dit fijne werk !!
Daarom spuit ik alles zelf !!!
Dan weet ik ook precies wat voor verf er op zit als het fout gaat.
En als er zakkers in de verf komen, dan kan je dat zelf vaak weer makkelijk herstellen.

Tip :
Misschien kan je de onderdelen laten parelen, dit is een lichte vorm van zandstralen, speciaal voor kwetsbare materialen.
Maar dan moet je wel iemand hebben die dat goed kan, want anders raak je nog verder van huis en zal de schade nog groter zijn !!!

PAS OP MET DIE AUTOSPUITER !!
Als hij de onderdeln weer opnieuw gaat overspuiten, zal hij waarschijnlijk de onderdelen in tinner of remolie, of in een ander zuur dompelen en daar een paar uur in laten liggen !!!

PAS HIERMEE OP HOOR, ZEKER VOOR GELIJMDE DELEN !!!!

Ik zou de onderdelen gewoon weer terughalen en zelf spuiten, of een goede spuiter opzoeken, die wel goed kleine onderdelen kan spuiten !!!

Succes met de herstelwerkzaamheden !!!!

Das wel heel jammer Stefan,
maar ja zoalsje zegt , je zult moeten oppassen met jou 2 komponenten lijm alsje
wilt afbijten of oplossen , probeer eens een stuk in de methanol te leggen , hebben hier al
heel mooi resultaat mee bereikt zonder verdere schade aan de lijm , de verf komt er meestal af in vellen na een dagje of twee of je kan het los schuren met een tandborsteltje in de methanol.
Wel in de gaten houden he , niet te heellang in laten liggen. Maar zoals cheeta me vertelde , zal ook dit niet lukken als het watergedragen verf is .
Misschien even Rotierood aan melden is schilder dacht ik .

veel geluk.

hoop ze toch eens tezien in Bemmel , kunnen we nog wat bij praten ook :)

Laatst bewerkt:
hallo,
Bedankt voor jullie medeleven.
Ik heb gisteren nog de spuiter gebeld, en deze heeft de cabine in thinner gelegd. Deze was namelijk het ergst. De andere onderdelen moeten hier en daar nog een laagje krijgen omdat ze niet helemaal gedekt zijn. En er moeten wat lopers weggeschuurd worden.
Ik heb alleen maar geplamuurd met 2k lijm, dus er zal niks uit elkaar vallen.
Sommigen onderdelen zagen er wel goed uit, en die had ik al mee genomen. Als ik hier de verflaag opmeet is deze 0,1mm dik, dus de laag zelf is niet te dik, alleen hij heeft het waarschijnlijk in een keer gespoten. Maandag maar een gaan babbelen met de baas.

ik heb zelf ook is een zweverromp gespoten met 2k lak, daar waren ook 2 zakkertjes ingekomen, deze heb ik er uit gekregen door ze plat te schuren met waterproof en daarna polijsten, ze zijn helemaal weg en je ziet er niks meer van.
mischien kun je er iets mee?
groeten Gertjan

hallo alemaal,

Ik ben vandaag bij de spuiter langs geweest, en heb met de baas gesproken. Deze was zaterdag nadat ik weg was, nog gebeld door de aanwezige collega en is meteen wezen kijken.
Hij baalde behoorlijk dat het zo gelopen is, en zal het hoe dan ook oplossen, ook al wordt het overwerk.
Omdat ik dit wel een fatastische instelling vond, heb ik ze maar geholpen met het wegschuren van de zakkers, ik ben immers deze week vrij. Dit ging verassend goed al zeg ik het zelf. Ik heb maar een paar kleine plekjes door de verf heen geschuurd. Als het goed is hebben ze deze middag de delen weer gespoten en kan ik ze morgen ophalen.
Ik kan niet wachten zodat ik morgen met opbouwen kan beginnen, en dan eindelijk naar 2,5jaar bouwen alles voor het eerst gaan testen.

hallo alemaal,

Ik ben vandaag bij de spuiter langs geweest, en heb met de baas gesproken. Deze was zaterdag nadat ik weg was, nog gebeld door de aanwezige collega en is meteen wezen kijken.
Hij baalde behoorlijk dat het zo gelopen is, en zal het hoe dan ook oplossen, ook al wordt het overwerk.
Omdat ik dit wel een fatastische instelling vond, heb ik ze maar geholpen met het wegschuren van de zakkers, ik ben immers deze week vrij. Dit ging verassend goed al zeg ik het zelf. Ik heb maar een paar kleine plekjes door de verf heen geschuurd. Als het goed is hebben ze deze middag de delen weer gespoten en kan ik ze morgen ophalen.
Ik kan niet wachten zodat ik morgen met opbouwen kan beginnen, en dan eindelijk naar 2,5jaar bouwen alles voor het eerst gaan testen.

Hallo Stefan,

Goed om te lezen, dat het toch nog goed is afgelopen en de schade heel erg meevalt, alleen ergenis !!!

Ik ben benieuwd naar het spuitwerk en de kleurstelling van de rupskraan !!

Succes met de opbouw van de rupskraan !!

Nou, hier zandstralen loopt men risico op putjes in het oppervlakte of pokdalig zogezegd. Heb je fijn grit, dan kun je fijner resultaat verwachten.

Hallo Zore,

Parelen met heel fijn zilverzand, dan krijg je een heel mooi resultaat hoor, mooi glad en alle aanslag is dan goed weg, geen kans meer op oxidatie, wel direct in de etsende primer spuiten !!!

Hallo allemaal,

Even snel een update voodat ik ga pitten.

Gisteren zo gezegd de onderdelen opgehaald bij de spuiter. Ze zijn nu helemaal gedekt, en loper vrij. Ik vind de verflaag hier en daar wel en beetje dik, maar goed.

img0269v.jpg

By stefanf, shot with Canon DIGITAL IXUS 970 IS at 2009-03-11

Die kabine was wat moelilijker, die moest hij in een paar keer spuiten. dus dat duurt nog even.

Daarna aan het schuren gegaan zodat de kap er weer netjes op past, en het contragewicht ook weer past.
Vervolgens de elektronica ingebouwd.

img0275.jpg

img0278.jpg

Toen was de dag alweer voorbij.

Vanmorgen om 7:30uur begonnen met het inbouwen van de hydrauliek, en om 22:00uur zat het spul erin.
img0281e.jpg

img0294p.jpg

Tevens heb ik de servos genult door de inwendige potmeter iets te verdraaien, zodat ze zonder trim al mooi recht staan. De servo's met borstboutjes vast gezet, zodat de niet kunnen verschuiven in de grote gater die er in zitten. Morgen de onderwagen, die al zover klaar is er onder monteren en aansluiten, en vervolgens de giek.

Laatst bewerkt:
Hallo Stefan,

Nou dat ziet er heel mooi uit hoor, ondanks dat het even mis is gegaan !!!

Super Hoor !!!

Wat passen alle componenten mooi in de ombouw van de bovenwagen !!!

(Volvo)petje af hoor voor jou bouwkunsten hoor, echt heel mooi gebouwd !!

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en wil de rupskraan graag zien werken in Bemmel !!!

Nou Stefan, succes met de verdere afbouw !!!

dat ziet er zeer knap uit StefanF

heb wel een klein vraagj: jou cilinders zijn helemaal meegespoten zie ik of heb ik het mis? Normaal mag je het stuk dat in en uit schuift toch niet spuiten he.

hallo,
Bedank hoor.

Hier nog een plaatje van de ventielen met servo's.

img0288f.jpg

het kleine messing blokje tussen de twee rijtjes servo's in is een smeer aansluiting van de tandkrans. Deze loopt met een buisje tot bij het rondsel.

Vandaag een tijd aan het pielen geweest met de onderwagen, ik heb iedereen in de hemel vervloekt zeg maar. Het probleem was dat door de kleine ruimte de bochten nogal kort zijn deze met het erop drukken steeds knikte. Daarnaast draaide de slangen met het vast draaien van de koppelingen mee, waardoor bij het uitschuiven van de onderwagen de slangen vast lopen. Na 6uur emmeren is het toch gelukt. Daarna maar even een klemmetje gamaakt waarmee ik de slangen rondom kan klemmen.
Zo ziet de onderkant van de onderwagen zonder onderplaat eruit.

img0296rfe.jpg

By stefanf, shot with Canon DIGITAL IXUS 970 IS at 2009-03-12

Daarna het eerste stuk van de giek gemonteerd en aangesloten. Daarna het e.a. al getest. Alle hydrauliek werkt zoals het zou moeten doen, en geen lekkages.

Zover ben ik nu.

img0300z.jpg

By stefanf, shot with Canon DIGITAL IXUS 970 IS at 2009-03-12

Morgen wat passchijfjes ophalen (die ik had zijn te dik door de verlaag), en dan kan de rest van de giek in elkaar, en .....testen in de tuin.

Oja, ik heb de stangen van de cilinders afgeplakt, maar dat leek me wel logisch.

En dat alles past verwondert me niets, ik heb alles tot in den treure uitgetekend in Acad, en als het op papier past, dan past het in het echt ook. En een beetje slim indelen is wel zo handig want dan heb ik meer ruimte voor de accu.

Laatst bewerkt:
Back