Mijn 2e Graafmachine

Mijjn 2egraafmachine

Dat ziet er goed uit ,zeker met die cabine erop.De tkd te barneveld was zeker wel een heftig dagje .ik wilde er zelf ook nog naartoe maar kon er niet naartoe wegens andere werkzaam heden ,dan de volgende keer maar zullen we maar denken.in de laaste truckmodell staat ook een kraan zelf geboud ,ken je dit blad ook [truckmodell] uit duitsland ik ben erop geaboneerd staan mooie bouwsels in en goede tips .groeten keesp:):):):D

graafmachine

hoi
ik heb ergens h-profiel rubber gezien,of het bij conrad was duitsland of nederland of bij hobma modelbouw in elst weet ik even niet meer,
moet je maar even nakijken,
en die kraan ziet er goed uit,succes ermee,
en het blad truckmodell kan je bij hobma ook halen en er abonnee op worden en er is ook nog een beter blad is de redactie geweest van truckmodell,is het blad truck en details dat is exact het zelfde maar dan met meer gegevens,en er zijn ook mtb boeken van truckmodell met zeeeer uitgebreidde gegevens over het bouwen van bijv een kraan of een truck of shovel met de details en tekeningen,zie vth duitsland dat is de distributeur van de bladen,
anders hobma vragen,die weet het wel,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
kijk dat ziet er weer goed uit man.is je elektronica ook 12 volt?wat is de spanning op je servo,s,gewoon 4,8volt,die gevoed wordt door je ontvanger

Hallo Kees,

Ik heb het blad truckmodell ook al een jaar of 5, maar vind het niet meer zo boeiend.
Ik heb de kraan gezien, wel jammer dat er van die Liembach/Damitz hydrauliek in zit.
Zit niet zoveel power in.
Ik heb donderdag nog even bij mij thuis in de klei staan spitten (met mijn eerste kraan), zo'n 50cm diep, dan heb je die 60bar en 22kG gewicht wel nodig hoor. Ik had er een 80mm breede bak aan zitten, En die ging er soms nog moeizaam doorheen. Dat probleem heb ik straks met mijn nieuwe kraan hopelijk niet meer.

Bij Hobma hebben ze alleen maar S vormig raamrubber, en dan zitten de ramen te ver naar buiten (vind ik niet mooi).

RON
Ik gebruik voor mijn ontvanger en servo's gewoon een 78T05 en wat condensators.
Dit is een 3A regelaar wat ruim voldoende is voor die 8 miniservos.
Dus geen ontvanger accu nodig.

Laatst bewerkt:
bladen

hoi volvo fh16 660
tja die bladen zijn niet goedkoop daarom ben ik geen abonnee meer,
was het van truckmodell en truck und details,de laatste was toch het beste,waren de oude schrijvers van truckmodell,
en die sites die had ik ook laatst ontdekt en daar blijf je nooit uit gekeken,
er staat zoveeeel op,en doe je ook zoveeeel ideeen op,ik ben de komende 200 jaar dan nog wel aan het bouwen,maar denk niet dat ik dat red,
zal mn keuze maar even moeten maken,en het bij enkele modellen houden en afmaken waar ik nu mee bezig ben,
maar er zal sowiezo een cat d3 bulldozer omgebouwd gaan worden naar rc,het hoeft niet gelijk een d11 te worden,moet klein beginnen,net zoals de 906 wiellader heb ik gezien op de mbvp club,klein en geinig,hoe is het erin te proppen die electronica,
mede dankzij bruder is het nog leuk te maken,en betaalbaar,
kijken of ik de aandrijving van de tamiya tank in mn d3 bulldozer kan proppen,
nog 199 jaar en 364 dagen te gaan zeg maar,als ik niet de hele nacht achter de computer blijf zitten tenminste,
mvg markioo

Hallo Stefan,

Hmmm, als jij geld overhoud, dan wil ik wel even mijn bankrekening doorgeven, want ik nog wel wat geld gebruiken !!!

Hallo Stefan,

Ik ben ook op zoek naar raam-rubbers met een H-profiel voor de Modelbouw !!!

Ik heb iets gevonden op een Duitse site !!!

Ik kan dit H-profiel rubber goed gebruiken !

Misschien kan jij dit ook gebruiken voor jou kraan !!!

http://www.knupfershop.de/shop/query.php?cp_sid=175139f5152b

Even zoeken op Gummi en zie pagina met het raam-rubber H-profiel

Succes met de verdere bouw van jou kraan !!!

Laatst bewerkt:
Hallo Piet,
Ja dat is wat ik moet hebben:p. Alleen het is geschikt voor een plaatdikte van 1,5 tot 2mm en ik gebruik 0,5 tot 1mm plaat. Dus ik heb er nog niks aan :(
Dus effen verkleinen met factor 2 dan is het precies goed. Maar die maat hebben ze weer niet :mad:. Zucht.. toch maar weer verder zoeken.

Hallo Piet,
Ja dat is wat ik moet hebben:p. Alleen het is geschikt voor een plaatdikte van 1,5 tot 2mm en ik gebruik 0,5 tot 1mm plaat. Dus ik heb er nog niks aan :(
Dus effen verkleinen met factor 2 dan is het precies goed. Maar die maat hebben ze weer niet :mad:. Zucht.. toch maar weer verder zoeken.

Hallo Stefan,

Ik heb Dhr. Knupfer via een mailtje om een proefmonster gevraagd en ik heb vandaag antwoord gekregen, dat hij mij proefmonster gaat opsturen !

Ik zal kijken/beoordelen of ik het kan gebruiken, omdat ik ook werk met 1mm dik messing, als het toch geschikt is om te gebruiken bij 1 mm messing dan hoor jij dit van mij en zal ik jou een stukje raamrubber opsturen, tenminste als je dat op prijs stelt !

Dus Stefan, nog niet wanhopen !!!

p.s.
Ik blijf verder zoeken, als ik wat anders vind, dan hoor je het wel !

rubber

ik denk niet dat er kleiner rubber profiel bestaat dan dit,
en als het te dik is dan zou je aan de binnenzijde van de cabine een opvulrandje kunnen maken,
het is maar een idee,
en het te heet wassen is ook geen optie natuurlijk,
helaas gebeurde het met mn kleding wel en paste het me niet meer,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Dat is mooi,
Dan hoor ik graag van jouw of het gaat, maar mijn ramen zijn maar 0,5mm dit, anders kan ik die rondingen zo moeilijk maken. Dit scheel wel erg veel met 1,5mm.

rubber

dat zijn wel heel erg dunne ramen,
als je een scheet laat ben je er doorheen en ruik je alles,
is het echt niet mogelijk om dikkerre ramen te nemen,het is geen staal of carbon wat je in model rondingen moet maken,
0,5 mm das zowat een verpakkingsblister,
1,5 mm persplex/lexaan kun je zo in model brengen en knippen,vijlen,schuren,
en het past zo in 1x in je rubbertje,
ik zeg het maar,
je hoeft het niet te doen,het is jouw model,
mvg markioo

Nou dan weetik niet wat jij zo op een dag eet dan.
Ik mijn eerste graaf machine zijn de ruitjes ook 0,5mm, en dit is sterk genoeg.
Bij een echte kraan zijn de ruiten ook maar 6 of 8mm dik (dus 0,4 tot 0,6mm op schaal) en die vallen er ook niet bij een scheet uit hoor.

ramen

hahahahahaha
das een goeie,het is maar bij wijze van spreken hoor
maar bij mijn trucks is het te dun,
maar bij je kraan is het oppervlak wat kleiner natuurlijk,
ik hoop dat je dan wel geschikt rubber vind,
en ik blijf je bouw gewoon volgen,en zal het fatsoenlijk houden,
mvg markioo

Hallo Stefan,

Vandaag bij Rob Hobma geweest, maar hij wist helaas ook geen oplossing voor de raamrubbers van 1 mm dik !!!

Wordt vervolgd !!!

rubber

als rob het niet weet,
vergeet het dan maar,
of je moet het bij de modelboten vinden,die hebben een
hekel aan water IN hun boot,
ik zal ook even in die richting zoeken,
als ik wat vind meld ik me weer,
mvg markioo

hallo Piet,
Het bezoekje aan hobma had je kunnen besparen, hier ben ik afgelopen maandag al geweest, en hij heeft alleen S vormig profiel. Ik had dit toch maar mee genomen, maar het werkt niet. in het profiel past geen 1mm plaat, en die valt er zo weer uit.

Back