Mijn eerste aankoop voor het HLG

• Topicstarter Topicstarter KareldeK
  • Startdatum Startdatum
K

KareldeK

Guest
Mijn eerste aankoop voor het HLG is vanmiddag binnengekomen. Een echte multiplex zender met ontvanger.
Links de zender van mijn easystar en rechts de nieuwe met ontvanger, dat is al een flink verschil. Nu me verder verdiepen in de predator hlg. Die kost me wel een vermogen.

Uploaded with ImageShack.us

Jammer maar helaas?

Ik denk dat ik je ga teleurstellen.
Hoewel die MPX Europa een best zendertje is, helaas totaal ongeschikt voor gebruik met een full-size DLG. De Europa is een echte recht toe recht aan zender. Geen fratsen.
Ook die 40MHz is niet aan te bevelen (enkele kanalen zijn op de 40 vrijgegeven voor babyfoons en andere rommel)
De zender mist allerlei mixers die noodzakelijk zijn voor het besturen van een DLG.
Je kan hem wel gebruiken voor een mini, dat wel. Hoogte/richting besturing.
En die ontvanger, tja iets te groot.

Frans

Laatst bewerkt:
Geschikt ja/nee?

Helaas deze zender is zelfs na inbouw van een 2.4GHz setje ongeschikt voor het volledig besturen van een DLG zoals de Predator. Tuurlijk je kan alle roeren wel bedienen maar je hebt echt mixers nodig om deze DLG goed tot zijn recht te laten komen.

Denk zo een 25 jaar geleden.

Om eerlijk te zijn denk ik meer aan een grap dan werkelijkheid.

Laatst bewerkt:
euh..... geen commentaar.....
waarom koop je nu nog zoiets?
alles is ondertussen toch veranderd? wie sprak er bvb 5 jaar geleden van 2.4? of van flybarless heli vliegen?
dx6 kost toch maar 120 euro meer of zo?

Anders heb ik wel een goeie zender te koop. 35Mhz, maar een erg goeie zender. Hij staat me hier in de weg, ik wil hem graag kwijt. Heb er veel ontvangers bij. Stuur me maar een pb'tje bij interesse.

Geloof dat de TS zichzelf wat beter moet gaan inlezen hier op het forum voordat hij dingen gaat kopen. Een zender van 20 jaar oud is leuk... voor in de kast.

voor OP de kast ;-)

neen niet gelachen maar denk dat je je best informeert als het op electronica aankomt...
dat evolueert zooooooooo snel??!

Er zijn twee mogelijkheden.

-1- Karel is een echte nieuweling en in zijn enthousiasme heeft hij een zender gekocht, ongeremd door kennis. Een fout die iedere modelbouwer in het begin op een of andere manier ooit wel eens heeft gemaakt. Zoekt hij degelijke informatie dan kan hij die van een ieder krijgen. Leve het forum zal ik maar zeggen.

of

-2- Karel is weer zo'n lolbroek die leuk denkt te doen met dit soort onzinnige draadjes te starten. De laatste tijd schijnt het een sport te zijn om dit te doen. Moet zeggen dat er gelukkig actie is ondernomen om dit soort nutteloze vervuiling uit het HLG/DLG forum (en met MBF in het algemeen) te weren. Natuurlijk er zijn zeker lolbroeken die echt leuk zijn en die mogen van mij blijven, alias of niet. Maar dit soort geneuzel heeft totaal geen toegevoegde waarde (mijn mening)

Ik denk dat we hier met een Karel versie -2- te maken hebben.
Nu kan het zijn dat ik de plank verschrikkelijk mis sla.
Mocht dat zo zijn hoor ik het graag.

Geloof dat de TS zichzelf wat beter moet gaan inlezen hier op het forum voordat hij dingen gaat kopen. Een zender van 20 jaar oud is leuk... voor in de kast.

ik heb een zender van futaba 25j (of meer oud) als reserve zender (ik begon met die zender)
en zelfs die had mixers, snaproll elevon zooi etc.... wat dit voor vloertegel moet voorstellen weet ik niet ;)

@ kareldek...

neem eens contact op met een club in de buurt, spreek eens met piloten, laat je eens wat bijleren.
met wat jij afkomt , vlogen ze 25j terug. vandaag de dag bestaat er wel heel wat beters, (ook 2e hands)

voor die zender die jij hebt geef ik nog geen euro.... is het gewoon niet meer waard.
ik kan er niets mee doen.

En die ontvanger, tja iets te groot.

als de ontvanger niet past kunt u overwegen om de behuizing er af te halen. Ik heb vernomen dat deze methode succesvol wordt toegepast door enkele van onze Belgische toppers.

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
als de ontvanger niet past kunt u overwegen om de behuizing er af te halen. Ik heb vernomen dat deze methode succesvol wordt toegepast door enkele van onze Belgische toppers.

Bart

maar dan nog zal ie te groot zijn, hij kan altijd de zaag er in zetten, dubbel plooien, en een krimpkousje errond doen!

is nou iedereen boos omdat ik de easystar en de silverlid twinstar door de war heb gehaald. dat was echt een vergissing van mij.

ik denk dat de zender best te gebruiken is voor mijn doel. Ik ga eerst zelf maar eens iets maken voordat ik een predator ga kopen. Die is nog te duur voor nu.
Maar de zender kan bij ons heel goed want ik heb nog nooit iemand gezien met een zender bij ons in de buurt. ik val dan toch niemand lastig?

En wat de zender aangaat, er zitten bij iedere knuppel 2 schuifjes (trims) dus je kan er volgens mij genoeg mee instellen. Ik ben er blij mee en niet iedereen heeft meteen geld voor het duurste. En inlezen doe ik al een hele tijd!
ik ga nu zelf wat uitdenken wat ik wil bouwen.
en hij hoeft niet langer dan 1 minuut te vliegen in het begin.
En misschien is hij gigaherz want de antenne is kort en zit achter in de zender ingebouwd. Maar misschien moet ik ook een foto plaatsen voor ik verkeerd begrepen wordt

ik heb de zelfde zender en vlieg er ook nog steeds mee. je antenne zit in zijn opberg vak aan de achterkant en je moet hem eerst vast schroeven voor je kunt zenden.

Als je accu slecht is kun je die vervangen voor een 2 cellen lipo. met drie cellen blaas je de zender op

Ik denk dat we hier met een Karel versie -2- te maken hebben.
Nu kan het zijn dat ik de plank verschrikkelijk mis sla.
Mocht dat zo zijn hoor ik het graag.

Een mens kan zich vergissen.....

Beste Karel versie -1-,

Wel nee, niemand is boos.

Laten we het er dan maar op houden dat je een echte beginner bent.
Uit wat je in de laatste posting heb geschreven lijkt het mij dat je werkelijk geen enkele ervaring/kennis hebt met/over het modelbouwen/vliegen.

Sluit me dan ook aan bij het advies dat fireforx al gaf, ga bij een club langs.
Daar kan je de juiste info krijgen over alles wat je moet weten.

Succes ermee

Frans

Back