Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik er redelijk tijd uit geweest. Mijn rappie stond op de kast, maar ik had geen enkel vertrouwen meer in de machine zelf, laat staan in mijn eigen duimen.
Enige tijd terug heb ik daarom besloten om mezelf bij elkaar te rapen en het gewoon weer te gaan proberen. Daarom kick ik naast mezelf, ook dit topic weer.
Twee weken geleden ben ik met mijn heli'tje naar Lelystad gereden en de workshop van PitchPlay gevolgd. Samen met Roel heb ik 'm helemaal opnieuw afgesteld. Tenminste, de servo's goed gezet, pitch-instellingen gefixt etc. Alleen het gedeelte mbt de motor is toen niet gebeurd.
Omdat de heli echter zo lang stil heeft gestaan leek het me verstandig om alle fuel lines ook maar te vervangen uit voorzorg. Dat is zojuist gebeurd en ziet er al meteen weer beter uit

Echter, tijdens het schoonmaken zag ik dat één van de staartrotorbladen waarschijnlijk een klein scheurtje bevat. Om onnodige risico's te voorkomen lijkt het me daarom beter om deze (preventief) te vervangen. Daar komt echter mijn vraag van 't moment..
De staartblaadjes die er nu op zitten zijn de standaard plastic van Thunder Tiger. De reserve die ik nog heb liggen zijn carbon blaadjes van SAB. Er is alleen best wel een verschil in grootte.. 85mm (oude) vs 95mm (nieuwe).
Betekent dit dat ik de verkeerde staartbladen heb liggen, of kan ik deze er gewoon op zetten? En wat is het verschil in gedrag van de heli met grotere staartbladen?