Mijn eerste sleper, de Toledo Special

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door SRS, 3 feb 2012.

  1. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    He Kerel je vindt er echt niets aan he;);) :banana: ;);)

    Terence
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Het word alleen maar erger!!! (en nee, ook dat vind ik niet erg...)
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Vandaag bezig geweest voor het maken van een setje ski's. Morgen de set afmaken, en morgenmiddag de boel maar eens in elkaar plakken. Er ligt nog wel een tijdje sneeuw, en ik wil toch heel graag wat gaan vliegen... en om natuurlijk te kunnen slepen onder alle omstandigheden.
     
  4. zeevlieger

    zeevlieger

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Apeldoorn
    Zal volgende keer de keycam op een statiefje zetten Douglas, heb je recht beeld ;-

    Groeten Peter.
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hmmm... was hem in december al tegen gekomen...
    Daar waar de Toledo ook werkelijk gebouwd is? Hmmm...

    Products - MTH Hobby

    Inmiddels op eBay.de te vinden voor net onder de 160 euo. Bij de firma Coenraad voor 200 pop. Er zijn wat rebuild draadjes van de Toledo op RC-Groups.
    Dan zijn de bouwovereenkomsten te vergelijken... of het ook daadwerkelijk 100% de Toledo is.
    Zag net het filmpje groot op het scherm... is toch iets anders. Maar het zou een goed slepertje kunnen wezen.
    Zag hem ook staan bij Albatros modelbouw...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    De Flamingo lijkt ietswat op de Toledo, en dat is het dan ook. Het is zeker geen Toledo, enkel een look a like copie.

    Mocht de Toledo naar z'n grootje gaan komt er direct een nieuwe. Ik ben er gewoon super tevreden mee. Vooral met de sleep komen er prettige eigenschappen naar boven waardoor deze uitermate geschikt is voor het sleepwerk. Aan rol hoef ik niet aan te komen, dat blijft gewoon horizontaal. Een beetje up en thats it! Beetje richting (niet teveel) en hij gaat mooi de goede richting op. Het gaat bijna vanzelf...

    Echt, de Toldeo is een superkist...
     
  7. wingsoverk2

    wingsoverk2

    Lid geworden:
    12 jun 2013
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Himalayas
    And maybe a deflowering ..............

    Sorry, google translator playing tricks again, but is "deflowering" same as maiden?
     
  8. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hahaha.. Yes. The same is ment here.. But then typed in a funny way :) Normally we also use the word 'maiden'.
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Vandaag een dagje wezen gastvliegen te Boxmeer. Loeki had mij al aangekondigd zodat er een 4 tal zweefpiloten blij waren met de komst van mijn Toledo Special. Ik heb mij in iedergeval niet hoeven vervelen. In totaal 13 sleeps gemaakt, met diverse zwevers van formaat en gewicht. Het enige waar ik moeite mee had was het weer. Strak blauwe lucht met wat vochtige tussenlagen. Ondanks mijn zonnenbril (contrasverhogend) kon ik het soms maar amper zien. (tussen de 240 en 275 meter)

    De Toledo Special blijft zelfs mij vandaag weer verassen. Ik ben heel tevreden met de gekozen setup. Het is bijzonder sterk en blijft maar trekken. Ik ga dat slepen met de dag leuker vinden. Even schoot het door m'n hoofd om een groter exemplaar klaar te maken. Dat laat ik even bezinken, en ga genieten van de sleep capaciteiten van deze Toledo Special. En vandaag heb ik een 4 tal zweefpiloten een glimlach op 't gezicht gezien.

    Het was gezellig, leuk, en leerzaam. Louis tot de volgende keer.
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    de Toledo Special is niet meer. Vandaag deze volledig afgeschreven... :(

    Maw, ik ben op zoek naar een andere sleper....

    [​IMG]
     
  11. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Aiaiai KAK! Wat is er gebeurt?
     
  12. zeevlieger

    zeevlieger

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Apeldoorn
    Erg jammer van de Toledo maar nu kun je wel weer wat in je draadje "wanneer houdt het op" posten ;-)

    Groeten Peter
     
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Afstand te groot, en te weinig gas met downwind... En dan knikkert ie gewoon uit de lucht net zoals alle andere toestellen... :rolleyes:

    Toestel is klikowaardig, maar de hardware is nog in orde. Ik kan nu 2 dingen doen. dezelfde Toledo terug kopen of kijken voor een grotere sleper. Ik was wel erg tevreden over de Toledo, hij vloog lekker, sterk genoeg om de meest gangbare zwevers omhoog te krijgen en ook nog ''good looking''. En het was ook nog een model die je snel kon pakken om ff te gaan vliegen. (en heel snel in elkaar te zetten)


    Groter was altijd de wens, de Pilatus Porter komt toch weer in beeld. Egenbouw genoot de voorkeur, maar wegens tijdgebrek niet haalbaar om binnen onze club snel weer een sleper neer te zetten. En dat terwijl er juist nu binnen onze club de mensen gesleept willen worden. En juist nu kan ik de kliko vullen.....

    maw, I am not happy...

    Het hoort erbij, maar ik wil graag een goede keuze kunnen maken.

    Dus, een 2e Toledo? Of een Porter met nieuwe setup? (Swiss uitvoering)

    ff een nachtje twijfelen... ;)
     
  14. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hoe bedoel je afstand te groot? te ver van je vandaan?
     
  16. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Yep te ver van mij vandaan waardoor de snelheid moeilijk in te schatten was. (Ik vloog naar mij toe)

    Ik neig meer naar de Toledo toe, die kon je zo ff pakken.
     
  17. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    oooow balen zeg. Daar kun je knap ziek van zijn, weet ik uit ervaring.....

    :confused:Een vliegtuig gaat als het te langzaam vliegt gewoon over in dalende vlucht, op te lossen door wat gas bij te geven. Het gaat pas mis als je in die langzame dalende vlucht aan je hoogteroer gaat trekken. Dan zal hij inderdaad als een rotte peer naar beneden komen.
    Dit soort ongevallen krijg je als je de snelheid van je vliegtuig afleest met de grond als referentie, in plaats van te letten op hoe het toestel zich gedraagt.
    In 2011 hebben we een soortgelijke discussie gehad......http://www.modelbouwforum.nl/forums/beginners/130104-1e-maiden-met-succes.html post #26
     
  18. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Pcies wat Arjan zegt, gas erbij. Feit blijft dat het onwijs kak is om je kist de grond in te boren.

    Ik zou lekker verder gaan met de Toledo en nog meer (sleep) ervaring opdoen ipv een nog grotere kist te kopen.

    just my cents
     
  19. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ja joh, wrijf het nog naar ff in... ;-) Kloppen doet het wel, en ik dacht hetzelfde. (Maar ik was te laat in dit geval...) leermomentje dus. Ik ga verder met de Toledo. Ik ben nog niet uitgekeken op deze kist.
     
  20. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Verstandig Douglas,

    De Porter blijft bij mij ook nog staan, hoe verleidelijk ook :)
     

Deel Deze Pagina