Zitten er geen twee gov's met elkaar te boxen?
Ik heb de vbar governor aan staan op een methanol motor
was ff pielen met instellingen, maar wel op een logische manier
ik heb een futaba als zender, meeste instellingen komen vanaf de zender (ik gebruik geen banks en zo)
Maar het in te stellen toerental klopte bij mij voor geen fluit.
Tandwielverhouding kon je er ergens in gooien. toerental was serieus te laag.
Misschien iets met de gebruikte sensor oid, dat ie waardes te laag pakt
Op een gegeven moment de controle richting mn zender gegooid, daar een vaste throttle curve in gegooid van 1 waarde, toen ging het wel goed.
en ging het gov gedeelte ook regelen zoals hij moet
ook met een waarde die ik gewend ben, ergens tussen de 70 en 85%
De % in een gov zijn absoluut niet te vergelijken met harde throttle %
50% throttle = halfgas
gov werkt logaritmisch. Dus zeg een verhoging van 70 naar 72% gov = 100 rpm verschil
van 72 naar 74 is dan 200 rpm verschil
74 naar 76 is 400 verschil.
Kann makkelijk (en dat is ook wat ik gemerkt heb) dat 70% op gov meestal aan de lage kant zit, zeg 60% echt gas
en vanaf 75% begint de boel leuk te draaien
waardes ter vergelijk, geen echte natuurlijk
maar als je weinig verschil merkt tussen een verhoging van meerdere procenten, klopt daar in de aansturing iets niet.
Stel, de vbar gov staat aan, EN de esc gov staat aan, krijgt de esc gov een veel lagere waarde binnen dan je wilt.
Die is afhankelijk van wat de rpm kabel zegt.
Of, als je een toerental hebt ingevuld, staat de tandwiel verhouding misschien niet goed (bij brandstof GOV optie kun je dat ergens ingeven)
Kun je ergens zien welk toerental de heli op het moment draait, real time?
misschien in vlucht eens zien wat hij er van vind.. misschien een omrekenfactor niet goed, denkt hij dat er al 4000rpm op de kop staat..
Ik heb de vbar governor aan staan op een methanol motor
was ff pielen met instellingen, maar wel op een logische manier
ik heb een futaba als zender, meeste instellingen komen vanaf de zender (ik gebruik geen banks en zo)
Maar het in te stellen toerental klopte bij mij voor geen fluit.
Tandwielverhouding kon je er ergens in gooien. toerental was serieus te laag.
Misschien iets met de gebruikte sensor oid, dat ie waardes te laag pakt
Op een gegeven moment de controle richting mn zender gegooid, daar een vaste throttle curve in gegooid van 1 waarde, toen ging het wel goed.
en ging het gov gedeelte ook regelen zoals hij moet
ook met een waarde die ik gewend ben, ergens tussen de 70 en 85%
De % in een gov zijn absoluut niet te vergelijken met harde throttle %
50% throttle = halfgas
gov werkt logaritmisch. Dus zeg een verhoging van 70 naar 72% gov = 100 rpm verschil
van 72 naar 74 is dan 200 rpm verschil
74 naar 76 is 400 verschil.
Kann makkelijk (en dat is ook wat ik gemerkt heb) dat 70% op gov meestal aan de lage kant zit, zeg 60% echt gas
en vanaf 75% begint de boel leuk te draaien
waardes ter vergelijk, geen echte natuurlijk
maar als je weinig verschil merkt tussen een verhoging van meerdere procenten, klopt daar in de aansturing iets niet.
Stel, de vbar gov staat aan, EN de esc gov staat aan, krijgt de esc gov een veel lagere waarde binnen dan je wilt.
Die is afhankelijk van wat de rpm kabel zegt.
Of, als je een toerental hebt ingevuld, staat de tandwiel verhouding misschien niet goed (bij brandstof GOV optie kun je dat ergens ingeven)
Kun je ergens zien welk toerental de heli op het moment draait, real time?
misschien in vlucht eens zien wat hij er van vind.. misschien een omrekenfactor niet goed, denkt hij dat er al 4000rpm op de kop staat..