Mijn rebell ME is eindelijk binnen :D (het verslag)

Het zijn pakketten van cheapbatterypacks hé? Volgens mij heb jij net als mij ook problemen met hun manier van puntlassen. De lassen worden zo heet (door te hoge weerstand) dat de krimpkous smelt. Ik heb net hetzelfde probleem met m'n 1950 FAUP pakketten in m'n 3D. Ik heb 2 pakketten. 1 is gepuntlast door CBP, het ander heb ik zelf ineen gezet. Van dat van cbp is aan de uiteinden de krimpkous gesmolten door de hitte. Er zit ook en enorm verschil in performance tussen de 2 pakketten. met het gesoldeerde vlieg ik veel langer met _veel_ meer vermogen

Enige remedie; krimpkous eraf, cellen van mekaar loshalen en kop-aan-kont solderen...(ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen...)

Hitte kan in een heli te verklaren zijn door het veelvuldige deellast lopen van de motor. Op deellast is het rendement van de motor lager door PWM spikes, en de regelaar is ook minder efficient doordat hij continu via PWM moet schakelen. Wat volgens hiertegen de beste oplossing is; een iets grote maat motor monteren, die ook een iets lagere KV heeft, en gewoon op de Amerikaanse manier op 100% curve draaien.

Niels
 
de accu paketten zijn kompleet gekocht.
op de regelaar is weinig in te stellen.
ik heb net met een collega heli vlieger die veel verstand heeft van elektro
die zegt dat de regelaar niet goed is.
er is aan gesoldeerd en dat kan je beter zelf niet doen,
dat is nu bewezen.
ik heb heliman een email gestuurd wat voor pinion ik nodig heb en koop dan een nieuwe motor en regelaar.
 
de accu paketten zijn kompleet gekocht.
Zie mijn post hierboven :wink:
manusje zei:
er is aan gesoldeerd en dat kan je beter zelf niet doen,
dat is nu bewezen.

Met alle respect voor die man, maar dat vind ik weinig geloofwaardig; Met electronica is het meestal het werkt of het werkt niet, en als je door solderen iets verkeerd gedaan hebt, heb je bij dit soort electronica meestal rook. Een regelaar die slecht is, kan volgens mij aleen te wijten zijn aan dat hij nooit goed geweest is :wink: . Toch denk ik dat de regelaar niet het probleem is...

Niels
 
het komt er op neer
dat de motor en regelaar trekt te veel vermogen weg,
of er zit sluiting in motor of regelaar.
 
Het zijn inderdaad pack van cheapbattery packs.

En de regelaar is aan gesoldeerd op de bec er af te krijgen. Dit moet je bij de regelaars van Ikarus doen door een soldeerbrug te verwijderen. Dus de modificatie/soldering die er aan gebeurd is is het verwijderen van een tin brug waardoor de bec van de regelaar uit is.

Ik denk dat wat niels ook al zegt de bruggen tussen het pakket een groter probleem zijn. Dat deze te warm door de grote stroom worden

gr Remco
 
manusje zei:
het komt er op neer
dat de motor en regelaar trekt te veel vermogen weg,
of er zit sluiting in motor of regelaar.

Sluiting = rook of zeer extreme hitte dat de krimpkous smelt. Niet zovan "heel warm"

Voor alle duidelijkheid; ik probeer enkel te helpen door mee te denken hoor...

Niels
 
er komt rook uit de accu paketten.
dat kan je later ook zien,
bij de soldeer lippen is het helemaal zwart geblakerd.
 
dan heb je toch sluiting in je accu pakket of de soldeerverbindingen kunnen de hoge stromen niet aan.
 
accu,s zijn vandaag opnieuw gesoldeerd.
hij heeft ze geladen en ontladen en weer geladen.
helaas de regelaar na laten kijken en helaas de regelaar is kapot.
ik heb nu een nieuwe regelaar besteld,
dus wachten op binnen komst en dan inbouwen.
 
manusje zei:
accu,s zijn vandaag opnieuw gesoldeerd.
hij heeft ze geladen en ontladen en weer geladen.
helaas de regelaar na laten kijken en helaas de regelaar is kapot.
ik heb nu een nieuwe regelaar besteld,
dus wachten op binnen komst en dan inbouwen.


Hee Manusje, is je regelaar al binnen??
Ben wel benieuwd hoe die Rebell vliegt


Gr,
Frank.
 
De regelaar is binnen,
maar problemen met de motor,
het wordt kontronic jazz 40-6-18 regelaar en de motor kontronic fun 600-18.
als ik de motor binnen heb dan vermeld ik het verder.
 
ik krijg een dinsdag mijn nieuwe motor,
dan krijg je van de week het verslag verder.
en dan maar kijken hoe de rebell vliegt.
 
Bij deze het verdere verslag,
motor en regelaar binnen,motor kontronic Fun 600-18 / regelaar kontronic jazz 40-6-18,
uit mijn werk de segelaar en motor stekkers er op solderen,
motor op de motor steun monteren,
accu,s laden ,
regelaar geprogrammeerd,
motor eerst vrij van tandwiel geprobeerd en lopen die motor,
daarna de motor tegen de hoofdtandwiel geschoven en vast gezet.
ik naar buiten en zender aan en heli aan en pitch hem op,
alleen de staart bibberde nou dan de gyro op de zender vestellen,
nou ik moet zeggen hij vliegt strak.
hij reageerd goed, lekker fel zoals al mijn heli,s.
ik zal morgen buiten vliegen en foto,s maken.
 
Ik wilde nog even de mensen bedanken die mijn geholpen hebben met de motor en regelaar keuze.
Bij deze voel ik me genaaid door de vorige eigenaar die dacht dat de motor en regelaar keuze goed was,
maar helaas heeft die niet de kunde gehad om dit voor elkaar te krijgen.
Dit heeft me dan ook meer geld gekost:
Motor kontronic Fun 600-18 = € 199,-
Regelaar: kontronic jazz 40-6-18 = € 179,-
Ik ben zelf ook een leek in elektro Dus
Bij deze ben ik blij dat er mensen zijn die er verstand van elektro hebben,
en daar om bedank ik de mensen die mijn geholpen hebben:
Bedankt: Frank/ Bernd/ Ronald Haan bedankt allemaal.
 
Back
Top