N
niels polfliet
Guest
Het zijn pakketten van cheapbatterypacks hé? Volgens mij heb jij net als mij ook problemen met hun manier van puntlassen. De lassen worden zo heet (door te hoge weerstand) dat de krimpkous smelt. Ik heb net hetzelfde probleem met m'n 1950 FAUP pakketten in m'n 3D. Ik heb 2 pakketten. 1 is gepuntlast door CBP, het ander heb ik zelf ineen gezet. Van dat van cbp is aan de uiteinden de krimpkous gesmolten door de hitte. Er zit ook en enorm verschil in performance tussen de 2 pakketten. met het gesoldeerde vlieg ik veel langer met _veel_ meer vermogen
Enige remedie; krimpkous eraf, cellen van mekaar loshalen en kop-aan-kont solderen...(ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen...)
Hitte kan in een heli te verklaren zijn door het veelvuldige deellast lopen van de motor. Op deellast is het rendement van de motor lager door PWM spikes, en de regelaar is ook minder efficient doordat hij continu via PWM moet schakelen. Wat volgens hiertegen de beste oplossing is; een iets grote maat motor monteren, die ook een iets lagere KV heeft, en gewoon op de Amerikaanse manier op 100% curve draaien.
Niels
Enige remedie; krimpkous eraf, cellen van mekaar loshalen en kop-aan-kont solderen...(ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen...)
Hitte kan in een heli te verklaren zijn door het veelvuldige deellast lopen van de motor. Op deellast is het rendement van de motor lager door PWM spikes, en de regelaar is ook minder efficient doordat hij continu via PWM moet schakelen. Wat volgens hiertegen de beste oplossing is; een iets grote maat motor monteren, die ook een iets lagere KV heeft, en gewoon op de Amerikaanse manier op 100% curve draaien.
Niels