Mijn Rovan Baja en MIJN ervaringen ermee.

Leuk topic dit,,,,,,

Er wordt nu alleen vergeleken met met de auto zelf.
Maar ook de de Rovan motoren zijn in 1 woord knudde te noemen.
En daar horen we niks over,,,,
Ik heb er 2 mogen nakijken en uit elkaar mogen halen.
Maar wat je daar tegenkomt,,,, daar valt mijn mond van verbazing van open.
Je kunt geluk hebben dat je een redelijke motor treft, maar de tollerantie van bepaalde onderdelen ligt toch wel erg ruim.
Bij 1 van de motor zaten de krukaslagers los in het carter om maar even een voorbeeld te noemen.

Ron,

Ben je niet in de war met een KingMotor..?
Deze zijn wel echt knude, er zitten o.a. luchtbellen in de carters etc.

John.

waren het nieuwe motoren die je uit elkaar hebt gehaald of gebruikte , heb zo al motoren gezien waar er een mm of 2 speling op zat op de krukas lager, als je er nooit naar kijkt en verder rijd kan ik dit geloven .

mwa mijn zoon heeft een keer een rovan gekocht ,staat ook duidelijk op blok rovan ,das na 7 liter gewoon de binnenkant van cilinder losgelaten ,bladderen zeg maar ,tja ,kingmotor die krabt zich nog wel is achter de oren dat ze het concept baja aan hpi verkocht hebben ?

Tot op heden heb ik nog niks te zeggen over de motor, ding loopt loeihard voorlopig.

De originele maat is 57 tands zeker? Ergens een winkel die jullie aanraden om onderdelen zoals die spur te kopen? Ken er eigenlijk niet zo veel op het moment.

Zal ik ook maar een metalen tandwiel kopen voor in Genk?

@fuzzy.ik heb begrepen en gelezen dat iemand van kyosho het had bedacht en naar kingmotor is geweest maar die konden het niet bekostigen ,dus heeft hpi het overgenomen ,en de naam rovan is in australie bedacht ,dit heeft een keer op bajaforum in usa gestaan maar is eraf gehaalt

@ Dahoe,

Okay, ik heb ooit begrepen dat het van Rovan was, maar goed, linksom of rechtsom....

HPI heeft dus een kopie.... hihihihihihihihihihihihi...

Maar goed, zoals ik al een keer eerder heb geschreven, er is geen een fabrikant die een exacte fabriekslijn gaat opzetten om een wagen te clonen, zeker geen 3 of 4! alles komt uit dezelfde mallen / matrijzen etc., echter is de compound wel anders.

Dus Fuzzy, als ik je manier van denken overneem kom ik wel ergens in de knoop om eerlijk te zijn.
Als ik het wiel uitvind, maar niet het geld/tijd/materiaal heb om het te maken, en ik verkoop de plannen aan iemand anders, maakt diegene klonen?
En als ik later toch de materialen/etc. heb en zelf wielen ga maken, heb ik de 'echte' wielen?
Naast dat ik het nog niet eens mag produceren, omdat ik afstand heb gedaan van de tekening bij verkoop, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt:
wat een giswerk, allemaal.
Hier weet niemand hoe het zit.
Ik heb horen vertellen... en er staat ergens in usa geschreven,,, en iemand van kyosho heeft het bedacht..??

Ja ja, HPI heeft dat ding gefabriceerd, ook ontwikkeld of ontwikkelingen kosten betaald, en doet er al een tijdje niks meer mee.... zou zomaar kunnen dat al dat geclone er iets mee te maken heeft. Pikken nl. toch een stukje markt in.

In mijn ogen dus jammer dat al die neppers rondrijden. Maken een deel van de verdere ontwikkeling kapot. Kost je ook de hoofdprijs na 2 keer rijden. dusss..laten staan die rotzooi!

Hoi Hoi.
Ik zelf heb ook altijd HPI baja,s gehad en vond dit een leuke wagen om mee te rijden.
Ik zelf en mijn zoon reden wedstrijden met deze HPI,s tot dat ik op een wedstrijd en jonge tegen kwam met een rovan.
Deze rovan had nog geen 3 ronde,s gereden en lag de voorkant geheel in puin
doordat deze een curbstone raakte.
Met alle verstand heb ik naar zijn auto gekeken en de plastic draag armen bekeken.
Wat ziet dat materiaal er slecht uit tegen over Hpi spul.
Er zijn op deze forum mensen die al zeer lang met Bigscale bezig zijn zoals (Ronw, hedibi, fastwill;)) die weten echt wel waar ze over praten.
Doe er een paar cent bij of spaar door, en ga voor een echte HPI.!!!!
Met een paar upgrates heb je een toffe auto.

Kijk eens onder aan mijn profiel waar ik nu mee rij:)

Groeten Rudy.

jaja wilfred ,,we weten het nou wel ,we hebben het in het verleden genoeg overgehad ,maar toch is het zo,? kan je altijd wel moeilijk doen daarover ,maar ben weken naar dat verhaal te zoeken over de baja ,hpi heeft het concept overgenomen dus ,,,,denk aan je hart

Ik ga morgen wat spul bestellen op DDM, dacht aan de voorste en achterste braces van Turtle Racing, en darksoul hub extenders V2. De voorste brace is het waard, maar die hub extenders en achterste brace weet ik niet, iemand tips of ervaringen?

Over deze items gaat het:
tt504

gt253

tr954

Over het algemeen gaan wielverbreders op den duur wel je lagers kosten, sneller dan met de stock hubs..

Back