Mijn stoom en verspaningsbelevenissen.

Wel even denken aan het haaks zetten en dan lekker makkelijk zagen.................;)

P1141576.JPG

Voorzichtig de verjongingen gedraaid aan de krukwangen in de 4-klauw............................alleen bij de laatste...............ik zag het te laat :eek: verkeerd ingespannen.........
Ik denk dat ik er een messing draadje in soldeer en de gaatjes voor de pennen overnieuw boor.............eentje exact gelijk maken aan de andere 3 zal niet meevallen en alles moet dan weer opnieuw ingesteld worden ..................:hammer:

P1141580.JPG

Doe je er nog kogellagers om?
Of ga je voor de lastig te smeren en dus snel slijtende glijlagers. . .

Ik twijfel nog Harm. Ik ben me wel aan het oriënteren m.b.t. lagers en dan vooral de lagertjes met rubber seals. Voor als nog voelen de glijlagers voor de krukas heel goed aan maar kan ook voor kogellagers gaan. Nadeel is, de kleinste lagers zijn 10 x 6 x 3 en dan moet het gedeelte van de big-end's een stuk groter worden dan op tekening aangegeven.
Op tekening is gewoon messing aangegeven en rvs voor de big end as. Misschien draai ik hier dunne bronzen busjes voor.................

Notificaties/meldingen
Voor privébericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. mail niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
Conversaties versus profielposts
PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die zijn openbaar op jouw @XXXXXX profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

Regio/provincie/woonplaats
Het kan ook zeer handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, drinkgelagen, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of gewoon een schouder om op uit te huilen.

Net m'n bestellinkje binnen gekregen van Herr Knupfer uit Germanika, wat is die man toch altijd lekker snel na een mailtje :yes:.

Direct even 2 van die kunstof glijlagers gemonteerd.........................dat voelt heeeel goed aan :worship:;)

P1181589.JPG

Dunsz, ik heb even gekeken op de site van jou leverancier, erg interessant. In sommige opzichten is een bedrijf in NL die modelbouw boutjes en moertjes kan leveren iets goedkoper, maar jouw leverancier heeft wel een groot assortiment.

Voor mijn eigen project heb ik modelbouw boutjes M3 x 20 met hoge kop nodig.
DE €6,05 per 25 stuks.
NL €4,90 per 25 stuks.
Maar bij de moertjes is het voordeel weer voor DE (65 cent).

In ieder geval ga ik daar zeker even shoppen, veel leuke dingen daar.

Dunsz, ik heb even gekeken op de site van jou leverancier, erg interessant. In sommige opzichten is een bedrijf in NL die modelbouw boutjes en moertjes kan leveren iets goedkoper, maar jouw leverancier heeft wel een groot assortiment.

Voor mijn eigen project heb ik modelbouw boutjes M3 x 20 met hoge kop nodig.
DE €6,05 per 25 stuks.
NL €4,90 per 25 stuks.
Maar bij de moertjes is het voordeel weer voor DE (65 cent).

In ieder geval ga ik daar zeker even shoppen, veel leuke dingen daar.

Hij heeft idd heeeeeeeeeeeel veel interessante dingen voor onze hobby :yes: Ik heb 4 adresjes in Germanika en afhankelijk van wat ik nodig heb bestel ik dan daar ook vaak de benodigde boutjes/moertjes mee. Het verschil is vaak niet meer dan dubbeltjes/kwartjes werk :D

Vanmiddag de zuigers en zuigerstangen gefreubeld...............;)
De zuigers hebben nog een kleine overmaat en als de cilinders klaar zijn span ik de zuigerstangen met zuiger in de spantang om ze exact te centreren en op maat te draaien.

P1201590.JPG

En zuigers horen veren te hebben ;) Voor het eerst met teflon staf materiaal gedraaid..................viel reuze mee , ik had het lastiger verwacht.

Bij nr. 4 de/een zuigerveer getekend............

P1201592.JPG

Zo nu eerst een aantal onderdelen van een vliegtuig opzoeken op zolder voor Curly :D

Back