Mijn TREX700 ervaringen

Ik mag aannemen dat de fabrikant van de mod boutjes iets op de markt zet wat langdurig verkoopt, en zoiets werkt alleen maar als het beter is;)

Van wat ik bij de Trex 500 begrepen heb is dat de boutjes van binnen net 1 honderste te groot zijn, waardoor het oppervlak waarop je hem aandraait te klein is. Dan draai je hem makkelijk dol. De align schroevendraaiersetjes zijn net wat groter dan standaard kwaliteitsgereedschap.

Waar kan men HZ024T Align Hexagon Screw Driver Set, 1.5/2.0/2.5/3.0mm in de Benelux (en - of Europa..) bestellen?
Moeilijk die dingen terug te vinden.

Waar kan men HZ024T Align Hexagon Screw Driver Set, 1.5/2.0/2.5/3.0mm in de Benelux (en - of Europa..) bestellen?
Moeilijk die dingen terug te vinden.

Hoi Claude,

ik heb een JP set gekocht bij Antwerp Heli Center in Antwerpen.
Passen ook als gegoten voor de Align boutjes.

OK, weer een zondag, weer meer ervaringen.
Wat ben ik enthousiast !!!!

Ik lijk gewoonweg een betere piloot.
Mijn Funnels en backwards hurricanes waren gewoonweg prachtig.
Nu was het ook wel ideaal weer en perfecte vliegcondities :zon:, maar toch...
De heli is gewoon lichter en daardoor heb je meer vermogen.
Ook de directe manier van aansturen merk je echt. Hij is makkelijker te sturen en nauwkeuriger.
Ik wil nog steeds wegen HOE zwaar hij nu eigenlijk is.
Vandaag had ik trouwens ook voor het eerst hard gevlogen omdat hij ingelopen was.
De Spartan ROCKS :banana:
Hij doet niet onder voor de 611 tot nu toe.
Ik heb ook de gyro getest met de "eenvoudige" funnel.
Nose down, Skids out.
De staart moet dan harder zijwaards vliegen dan de heli.
Terwijl ik dit snoeihard deed trok de Spartan dit strak.
Thumbs up for the spartan :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Nog een nadeel gevonden van de TREX.
De kap en de bevestiging.
De kap is te dun en hij zit te vastgeklikt op de mount points.

Als je de kap los maakt gaat hij eerst zwaar, dan schiet hij los, en doordat de kap zo dun is hoor je krak.

Ik heb nu de kap met glasvezelmatjes verstevigd aan de binnenkant maar de schade is toch al aanwezig.

Laatst bewerkt:
Nog een nadeel gevonden van de TREX.
De kap en de bevestiging.
De kap is te dun en hij zit te vastgeklikt op de mount points.

Als je de kap los maakt gaat hij eerst zwaar, dan schiet hij los, en doordat de kap zo dun is hoor je krak.

Ik heb nu de kap met glasvezelmatjes verstevigd aan de binnenkant maar de schade is toch al aanwezig.

Dag Walter,

Dit is je oplossing QUK TREX 700 Canopy Mounting Set

thumb_800_600_Li4vZ2Z4L3VzZXJpbWcvaXByb2Ntc19wcm9kdWN0LmZpbGVuYW1lLjcxNS5qcGVn.png

Tja wat zal ik zeggen.
Ik zat nu te denken aan het volgende:

- Één raptor strippen (9252'ers en 611 op de staart)
- Nieuwe TREX hiermee vol bouwen.
- Kale raptor als parts houden
- 2e Raptor heel laten. Misschien eens in een rompje bouwen als ik te traag voor 3D wordt.

Het punt is dat ik al voor 600,- dan al een complete 2e TREX kan hebben.
De verleiding..........

Hey Walter,

Aan je onderschrift te zien heb je de keuze gemaakt... of heb ik niet opgelet en een post gemist misschien? ;-)
Nog een R90 bewaart of geheel over nu op de 700?

Gr, Roy

Hoi Roy,

Tja, mijn keuze is gemaakt.
Ik was één Raptor aan het verkopen en opeens had ik twee kopers.
Na even wikken en wegen heb ik besloten ze beiden te verkopen.
Het deed wel even pijn om die mooie machines voor zo weinig weg te doen.

Maar de TREX700 levert gewoon meer vliegplezier voor mij persoonlijk op.
Door de lichtere constructie heb ik meer power en hij stuurt iets strakker in de moeilijkere figuren.
Voor 3D is dit fijner.

Ik ben er zeker van bewust dat ik waarschijnlijk dingen moet vervangen in deze V1.0 versie zoals de canopy mounts bijvoorbeeld.
Maar daarom heb ik er dadelijk twee :p
De tweede verwacht ik over één week, maar dat staat zo dom in de onderschrift ;)

Ik heb trouwens alleen nog maar 2x een 611 overgehouden aan de Raptors.
en 2x 9252, 1x 9255 servo's. De rest is allemaal verkocht.
De nieuwste TREX gaat dus met een 611 vliegen, geen Spartan (ook niet rot)

Dus als iemand interesse heeft in:
611/9256, 2x 9252, 1x 9255 ;)

Laatst bewerkt:
Duidelijke motivatie Walter, als je kan verbeteren en aan de trex meer plezier beleeft moet je het zeker doen.
Dat het even lastig was afscheid te nemen van je Raptors kan ik me wel voorstellen, op een of andere manier heeft zo'n R90SE toch wel ballen :cool:

In elk geval succes met je nieuwe vloot en we blijven je ervaringen hier natuurlijk volgen:-)

Gr,Roy

hey Walter,

Ik wil nog steeds wegen HOE zwaar hij nu eigenlijk is.

Ik heb zelf een weegschaal die max. 5kg wegen kan. En ik heb een loden Hirobo Eagle I. Wat ik doe om hem te wegen is dit:
1: leg de weegschaal neer op tafel of de grond.
2: leg er een gewicht van een halve of 1 kg op(of een ander gewicht die ik te voren gewogen heb.
3: ik zet de weegschaal aan met het gewicht er dus al op. of druk op de "tara" knop.
4: haal het gewicht er af en dan voordat de weegschaal uitgaat:
5: zet mijn heli erop
6: massa in het scherm plus de massa van het "voor"gewicht is de totale massa van de heli.

Ik denk dat dit grapje met heel veel electronische weegschalen uit te halen is.

Steven

Haha toch maar een Synergy kopen dan! :-P
Mijne weegt 4,6kg maar ik speel een beetje vals hij is flybarless natuurlijk maar wel met een 300gr zware NiMh. Ofwel het scheelt niet zoveel als dat ze doen geloven bij Align. (wat ik al vermoedde want 4,3kg is onzin) Overigens kan je nog 100gram winnen door een YS91-SR te gebruiken, die weegt bijna 100gram lichter dan de OS En geeft daarbij ook nog eens veeel power!

En ja, dat de kap snel beschadigt is nu eenmaal de prijs voor een ultra lichte kap.
En leuk die Quick UK upgrade maar ik wordt altijd gek van dat geschroef, dat is nou net zo fijn aan het originele "pop up" systeem. Maar je hebt dan geen last meer van het feit de kap er af te moeten trekken.

Maar eh Walter, Laurens kan het dus wel schudden volgend jaar! :-P

Greetz,

Michiel.

Maar eh Walter, Laurens kan het dus wel schudden volgend jaar!

De conclusie van mn Fury naar BW Stratus conversie is nog niet geschreven;-)... Maar wie weet, misschien kan ik volgend jaar hetzelfde doel houden als de afgelopen 2 jaar.

Tja, de synergy moet ook wel lichter zijn.
De frames zitten dichter bij elkaar dus er is minder opvul-metaal nodig er tussen.

Jammer dat ik de Raptors niet meer kan wegen nu ik de truuk weet.
Ze schijnen 5,5Kg te wegen. Maar dat kan ik niet meer checken.
Het verklaart wel het powerverschil in ieder geval.
Mijn schatting van gewichtsverschil was dus ook redelijk.
Ik dacht 700-800 gram verschil.
5,5-4,718 = 782gr verschil.

15% lichter dan de R90 dus.

Back